• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Baraentilligen
    MammaMia1012 skrev 2018-05-03 05:37:18 följande:

Ja jag förstår inte var tiden tagit vägen? Kommer ihåg väntan till KUB det tyckte jag var en evighet! Men vips var man där!

Är så glad att det är sommaren som kommer och hoppas att allt går bra och man snart får gosa med lillan!

Kram

Bokade in ett vul trots allt och fick idag (9+1) se vår bebis! Allt såg bra ut, så nu kan jag andas ut lite i väntan på kub om 2-3 veckor.
  • CkC

Hej alla

Jag är nu i v.9, 8+3 och vill så gärna göra tidigt ultraljud då vi haft 2 missfall och nu ett dödsfall i familjen. Kan man få göra ett gratis eller måste man betala i Stockholm med förorter? Någon som vet?

• Anotherone
    CkC skrev 2018-05-13 22:38:58 följande:

Hej alla

Jag är nu i v.9, 8+3 och vill så gärna göra tidigt ultraljud då vi haft 2 missfall och nu ett dödsfall i familjen. Kan man få göra ett gratis eller måste man betala i Stockholm med förorter? Någon som vet?

Gratis (eller inom ramarna för ordinarie vård) får du väl bara göra det om det finns en uppenbar risk att något är fel. Som att du har smärtor eller blöder till exempel.

Men privat finns ju massa alternativ på ställen dit man kan vända sig.

Jag gjorde ett UL i v 8 (7+3 tror jag det var) på Vasamamma och det kostade omkring 600kr. Värt pengarna tusen ggr om då jag var orolig för utomkvedeshavandeskap.
  • CkC

Tack för svar. Var på inskrivning igår och fick då en tid nästa vecka! :)

• Milian03
    Ni som testar med stickor.
    Hur är era äl-test EFTER ni haft positivt?
    Är de helt blanka eller är de fortfarande starka men ej positiva och sjunker sen teststreckets styrka några dagar efter eller hur är det?
  • Trullis82
    Milian03 skrev 2018-05-16 16:52:36 följande:

Ni som testar med stickor.

Hur är era äl-test EFTER ni haft positivt?Är de helt blanka eller är de fortfarande starka men ej positiva och sjunker sen teststreckets styrka några dagar efter eller hur är det?

Jag kör clear blues dyra test så vet inte. Tycker stickor e skit. Jag kan ju ha haft äl men stickan visat svagt. Sen kan man ha kort äl. Alltså att stickan visar negativt på förmiddagen men positivt på kvällen....

Nä, tacka vet jag clear blue. Dyra men så värt det
  • MammaMia1012
    babytjejen skrev 2018-05-10 12:20:08 följande:

Vi har en dotter på 5 år o vill glrna ha ett syskon...fick ett plus i mars efter 3 års försök men som tyvärr slutade i MA..hade första ägglossningen för ca en vecka sedan o har bim den 18-19 maj...vill gärna vara en av dom som plussar snabbt efter ett missfall men har inga höga förväntningar då det tog 3 år innan vi plussade med det som sedan blev MA.

Hoppas min viktnedgång ger lite fördelar..gått ner 17 kg sedan januari i år...

Hej,

Beklagar ditt MA så ledsamt! Hoppas du får pluss snart!

Så skönt med viktnedgången! Verkligen jättebra jobbat!

Välkommen till gruppen! Hoppas alla får sin sladdis snart <3
  • AnnaOctavia

Har en son som är sju år och vi tänkte börja bebisverkstaden i juni/juli så jag hoppar in här {#emotions_dlg.flower}

• babytjejen

Här har mensen kommit så vara ställa in sig på ett nytt försök...har en känsla av att förra chansen var den sista, kommer ta låååång tid o chansen är nog ganska stor att vi inte lyckas alls...

• Trullis82
    babytjejen skrev 2018-05-18 09:07:34 följande:

Här har mensen kommit så vara ställa in sig på ett nytt försök...har en känsla av att förra chansen var den sista, kommer ta låååång tid o chansen är nog ganska stor att vi inte lyckas alls...

Varför var förra chansen den sista?
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?