• AnnnaEm

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej och stort grattis till plusset +++

Har precis plussat med BF i början av augusti (lite oklart när senaste mensen började hehe så osäker på datum). Mitt andra barn, min förstfödda är enbart 4månader (!!). Är 20 år och förlovad med min sambo som är två år äldre än mig. Pluggar just nu på distans samtidigt som jag är hemma med lillen. Sambon jobbar heltid. Flyttar snart till Halland!

Liiite nervöst med nr 2 såhär tätt inpå. Inte direkt planerat... Jaja, så är livet!

??

Berätta lite om er själva, kanske vart i Sverige ni bor, ålder och familjesituation :)

• Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018
  • MaryKB

Plussade i måndags (tisdags och onsdags) ???? var på första samtal med bm idag, första gången jag är gravid. Beräknad 5:e aug.

Jag fyller 36 om en månad. Bor i Västmanland. Spännande det här men vågar inte riktigt tro på det än, trots alla symtom.

Vill gärna vara med i fb-gruppen men vill inte skriva min mail här. ??

Grattis alla andra till era plus!????

• Let it Rain
    MaryKB skrev 2017-11-30 19:22:28 följande:

Plussade i måndags (tisdags och onsdags) ???? var på första samtal med bm idag, första gången jag är gravid. Beräknad 5:e aug.

Jag fyller 36 om en månad. Bor i Västmanland. Spännande det här men vågar inte riktigt tro på det än, trots alla symtom.

Vill gärna vara med i fb-gruppen men vill inte skriva min mail här. ??

Grattis alla andra till era plus!????

Jag skickar PM!
  • Vestisen

Grattis till alla!

Jag är gravid med mitt första barn. Är 27 år och bor i Stockholm. Har inte haft något missfall förut, men blir lite nojig då jag läser att många haft det..

Är gärna med i Facebook gruppen! Kan admin skicka PM?

• tempnörden

Grattis till alla plus!

Gravid med mitt andra, ettan är 13 månader. Vi har försökt sen juni och i lördags fick jag ett positivt test!

Beräknat till 6 augusti. Här inte skrivit in mig än.

Får ringa snart kanske :)

Har upplevt ett MA, 2015. Så visst är det läskigt nu men jag känner symptom så jag håller tummarna att allt går som det ska!

• Bellathebau

Hej. Hoppar in här ? plussade imorse. V.3+2 om jag har räknat rätt. Bim på tisdag men ska iväg nu över helgen och kände på mig att jag behövde kolla innan. Så nu blir det en nykter tjejhelg ? jag har bf 16 augusti, fick missfall i vecka 4 i oktober. Så jag har svårt att ta in det här nu och sluta tänka på allt som kan hända.

Jag är gärna med i facebookgruppen ? Isabelle zandén heter jag. Så lägg gärna till mig .

• Let it Rain
    Bellathebau skrev 2017-12-01 12:27:53 följande:

Hej. Hoppar in här ? plussade imorse. V.3+2 om jag har räknat rätt. Bim på tisdag men ska iväg nu över helgen och kände på mig att jag behövde kolla innan. Så nu blir det en nykter tjejhelg ? jag har bf 16 augusti, fick missfall i vecka 4 i oktober. Så jag har svårt att ta in det här nu och sluta tänka på allt som kan hända.

Jag är gärna med i facebookgruppen ? Isabelle zandén heter jag. Så lägg gärna till mig .

PM. :)
  • Sommar93

Hej,

Grattis alla till era plus! Jag plussade igår och har enligt beräkningar från senaste mens BF 8/8 :) jag är 24 år och bor i Örebro, har en dotter på 9 månader som verkligen vill ha syskon till sommaren så nu håller vi alla tummar och tår att det går vägen! :)

• Guelderrose

Grattis tjejer! Själv fick även jag ett plus förra veckan! Gissa om tårarna rann längs kinderna :) Vi försökte länge innan vi sökte hjälp. Bevisligen släppte inte mina ägg (i övrigt inga fel) och jag fick prova en medicin för att stimulera ägglossning. Redan andra månaden lyckades vi! Trodde inte det var sant :D Vi borde få Bf runt 2 augusti om jag har räknat rätt! Ska på ultraljud 18 dec så då får jag väll veta lite mer.

Allt är så hemligt ännu så vore skönt att kunna prata med några :)

• Mrsbeedee

Hejsan! Jag har precis tagit ett gravtest men vet inte hur jag ska tolka det. Jag kan se två streck utan att vinkla på testet men det kanske är ett spökstrek. Vad är ett sprökstreck egentligen? Idag är jag äl+10 vet att jag hade äl den 21nov då jag var hos gyn d. Var på kontroll för att se om om jag behövde skrapas efter missfall förra månaden. Jag och min man hade sex dagen innan alltså den 20e utan att jag hade någon aning om att man kunde få äl så snabbt efter ett missfall. Hursomhelst vill jag nu veta om jag verkligen är gravid eller inte. Skulle ni vilja hjälpa mig? Uppskattar all hjälp!

Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018