• AnnnaEm

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej och stort grattis till plusset +++

Har precis plussat med BF i början av augusti (lite oklart när senaste mensen började hehe så osäker på datum). Mitt andra barn, min förstfödda är enbart 4månader (!!). Är 20 år och förlovad med min sambo som är två år äldre än mig. Pluggar just nu på distans samtidigt som jag är hemma med lillen. Sambon jobbar heltid. Flyttar snart till Halland!

Liiite nervöst med nr 2 såhär tätt inpå. Inte direkt planerat... Jaja, så är livet!

??

Berätta lite om er själva, kanske vart i Sverige ni bor, ålder och familjesituation :)

• Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018
  • 3hjärtan
    3hjärtan skrev 2018-03-17 10:30:47 följande:

Flera ggr per dag v21. Började med fladder i v17

Går inte känna utifrån ännu
  • Sissij79

Jag ska ha mitt 5:e barn och kände denna fång de första rörelserna i V 20, var jätteorolig då jag känt de andra barnen tidigare! Var på RUL och då var moderkakan i framvägg säkert därför v 22 nu och känner rörelser flera gånger varje dag :) så var inte orolig det kommer!!

Börjar verkligen känna mig gravid nu och lite otymplig, känns som tiden både går snabbt och väldigt sakta... Längtar efter vår, kan knappt knäppa min vinterjacka men känns väldigt onödigt att köpa en ny!!

• Solen2
    Intenuintesåhär skrev 2018-03-16 21:57:01 följande:

Känner ni några rörelser än?

Ev något fladder sedan någon vecka. Men har inget att jämföra med så det kan likagärna vara något annat tänker jag. Är nu i v17+4. RUL om 1,5 vecka.
  • kaeg
    Sissij79 skrev 2018-03-17 17:23:57 följande:

Jag ska ha mitt 5:e barn...

Börjar verkligen känna mig gravid nu och lite otymplig, känns som tiden både går snabbt och väldigt sakta... Längtar efter vår, kan knappt knäppa min vinterjacka men känns väldigt onödigt att köpa en ny!!

Vilka åldersmellanrum har du på dina barn? Samma pappa?

Väntar själv 4:e nu. Som två kullar: 2006+2008, 2015+2018, samma pappa.

Känner själv att tiden rusar fram, men skulle kunna få gå fortare fram till sista veckorna innan bf. Än når jackan runt och har en gravidjacka att ta till om vädret blir lite mildare...
    * Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • Intenuintesåhär
    ensamärstark skrev 2018-03-20 16:21:39 följande:

Bebis mår fint, och allt såg bra ut idag på rul! Vi valde att inte ta reda på könet :)

Kul!

Vi var också på rul idag och där låg en liten välmående pojke och latade sig.

Rörde din mycket på sig under undersökningen?
  • kaeg

Ensamärstark - Härligt att höra! Vi har inte heller tagit reda på kön.

Intenuintesåhär - Skönt att deg var bra! Grattis till väntade sonen!

Här var bebisen vid RUL hopplös och ej medgörlig. Väldigt krumbuktande och ville helst ej bli mätt. Framförallt inte huvudet och ej helst visa profilen heller.

• Intenuintesåhär
    kaeg skrev 2018-03-20 18:44:19 följande:

Ensamärstark - Härligt att höra! Vi har inte heller tagit reda på kön.

Intenuintesåhär - Skönt att deg var bra! Grattis till väntade sonen!

Här var bebisen vid RUL hopplös och ej medgörlig. Väldigt krumbuktande och ville helst ej bli mätt. Framförallt inte huvudet och ej helst visa profilen heller.

Då blir det en tös. Så säger alltid mamma, är de spattiga i magen är det flickor och är de lata är det pojkar ;)
  • kaeg
    Intenuintesåhär skrev 2018-03-20 20:30:54 följande:

Då blir det en tös. Så säger alltid mamma, är de spattiga i magen är det flickor och är de lata är det pojkar ;)

Vi vuxna tror ju på ytterligare en tjej, och yngsta dotter var en akrobat i magen... helvild. Vi får se... barnen hoppas på lillebror alla tre.
  • kaeg

Hur går det för er alla!?

Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018