• AnnnaEm

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej och stort grattis till plusset +++

Har precis plussat med BF i början av augusti (lite oklart när senaste mensen började hehe så osäker på datum). Mitt andra barn, min förstfödda är enbart 4månader (!!). Är 20 år och förlovad med min sambo som är två år äldre än mig. Pluggar just nu på distans samtidigt som jag är hemma med lillen. Sambon jobbar heltid. Flyttar snart till Halland!

Liiite nervöst med nr 2 såhär tätt inpå. Inte direkt planerat... Jaja, så är livet!

??

Berätta lite om er själva, kanske vart i Sverige ni bor, ålder och familjesituation :)

• Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018
  • Solen2

Var på RUL idag och såg en fin liten bebis. Allt såg bra ut! Den ville dock inte visa sig så man kunde se om det är en tjej eller kille, dvs låg med korsade ben och benen upp, så vi får vänta på vår överraskning.

• emizz

Allt såg fint ut idag på RUL :) fick även veta att det blir en liten gosse denna gången <3 Glad påsk alla

Ehliaz-09 Alice-11 bebis-18
  • 3hjärtan
    Intenuintesåhär skrev 2018-03-20 20:30:54 följande:

Då blir det en tös. Så säger alltid mamma, är de spattiga i magen är det flickor och är de lata är det pojkar ;)

Jag har en vilde i magen som är så sprattlig hela tiden
  • mrsLina

Någon av er tjejer som inte gått upp i vikt än? Jag vägde 62 kg innan gravid, gick ner till 60 under de första veckorna och har nu den senaste månaden legat på ~62 igen. Är i v19.

• Sarabanan
    mrsLina skrev 2018-03-30 10:30:45 följande:

Någon av er tjejer som inte gått upp i vikt än? Jag vägde 62 kg innan gravid, gick ner till 60 under de första veckorna och har nu den senaste månaden legat på ~62 igen. Är i v19.

Jag ligger fortfarande -2 kg och är också i v19.
  • ensamärstark

Har gått upp 7kg
  • emizz

Har inte heller gått upp något utan -2kg sedan inskrivningen är också i v 19 :)
    Ehliaz-09 Alice-11 bebis-18
  • mrsLina

Ni som inte ha gått upp ngt. Har ni ett normalt bmi?

De säger förmodligen bara puff här framöver och man går upp typ 10 kg på en vecka ????

• 3hjärtan
    3hjärtan skrev 2018-03-29 23:46:35 följande:

Jag har en vilde i magen som är så sprattlig hela tiden

Har en pojke
  • kaeg

Barnmorskebesök idag, v23+5. Hjärtljud på 146 och helt vild när jag låg på britsen och magen mättes. Sfmått över normalkurvan och upplever att magen är stor. Hb109.

Gått upp ca 5kg nu... :-/

Känner sv höfter/bäckenfogar och trötthet. Annars okej.

* Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018