• Falkortheluckdragon

SD:s rasistiska valfilm!!!

Såg precis SD:s valfilm och blev alldeles tokig.. Hur kan det vara tillåtet med att sån här rasistiskt och nazistisk valfilm? Där de målar upp Sverige så himla dåligt... Använder terrorattacken och alla brott till marknadsföring... Blir så ursinnig!! Den är så dyster och svart!!!

Kolla själva så får ni se

• Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!
  • Anonym (DKK)

[quote=78221428][quote-nick]Meebo skrev 2017-11-25 16:19:22 följande:[/quote-nick]Har nu tittat på videon fyra gånger för att se vad det är för rasism och nazism du talar om men hittar inget.

Varför?

Jo, för att allt han säger i den filmen ÄR sant. I alla fall här i Malmö.

Malmö var ganska lugnt och fint för bara tio år sedan, nu kallas det av mina vänner i andra städer för Lilla Chicago och Lilla New York och de har helt rätt, precis som JÅ i filmen.[/quote

Jag flyttade till Malmö 97 och redan då hörde man ?välkommen till lilla Chicago?

Var var alla ?blattar? då.

• themia
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 17:25:36 följande:
    Och du har uttryckt dina sympatier för SD!!? Nä möjligtvis MP.
    Självklart inte eftersom jag är miljöpartist.

• Anonym (mor)
    themia skrev 2017-11-27 17:28:19 följande:
    Självklart inte eftersom jag är miljöpartist.
    Hahahahaha ja då är det fritt fram med namn och allt......MEN hur privat är "themia" egentligen? Liksom jag heter "mor" och dyker upp med jämna mellanrum men absolut INGEN vet vem jag är.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Lou) skrev 2017-11-27 17:25:43 följande:
    Nej det har jag inte.

Jag säger inte att det aldrig någonsin har förekommit att någon sochandläggare medvetet brutit mot lagen för att vederbörande tycker så synd om alla nyanlända men föraktar fattiga ursprungssvenskar eller liknande.

Men det innebär inte att det skulle förekomma någon slags hemlig, riksomfattande konspiration till nyanländas fördel där i princip alla Sveriges socialhandläggare och socialkontor ingår.
    Men inte ens jag som är SD.:are!!! tror på en sådan "konspiration". Jag tror att man tar emot med öppna armar och är "goda"(för att media och PK just nu har den agendan) för att sedan placera nyanlända i svappavara och norrlands inland, nogo-zoner och whatever. Huvudsaken att placera dem och så är de borta från radarn och ingen bryr sig.
  • Anonym (Lou)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 17:36:04 följande:

Men inte ens jag som är SD.:are!!! tror på en sådan "konspiration". Jag tror att man tar emot med öppna armar och är "goda"(för att media och PK just nu har den agendan) för att sedan placera nyanlända i svappavara och norrlands inland, nogo-zoner och whatever. Huvudsaken att placera dem och så är de borta från radarn och ingen bryr sig.

Jag har inte sagt att du tror det. Jag svarade en helt annan person.

Att integrationen inte fungerar bra behöver man verkligen inte rösta på SD för att tycka.

Men det var roligt att du tog just Norrland som exempel. Just där fungerar integrationen ofta bättre än i de tre storstädernas fattigaste och stökigaste områden och förorter.

Att tvingas flytta till en liten ort i Norrland kan nog ofta vara mer traumatiskt för en Infödd svensk som levt hela sitt liv i en storstad än för någon som kommer direkt från Syrien eller Irak.
  • Anonym (....)
    Anonym (DKK) skrev 2017-11-27 17:26:43 följande:

Jag flyttade till Malmö 97 och redan då hörde man ?välkommen till lilla Chicago?

Var var alla ?blattar? då.

När tror du invandringen började till Sverige egentlgien? Efter 97?? Lol.. Hört talas om miljonprojekten och liknande? Jag bodde i fittja på 90 talet och redan då var det segregerat även om det var fler svenskar än vad det är idag så var det fortfarande segregerade områden med chilenare och bosnier med flera.. Brottslighet kriminalitet knark socialfall var vardag samt folk som sket i hissen och kissade i traopyopgpngarna varje dag, slagsmål och folk som bröt på invandrarsvenska.. Eller tror du Sverige bara haft hög invandring senaste fem åren?

Förvånande hur lite folk vet men de allra roligaste är folk som nu drabbas av mångkulturen som alla vi andra bott i senaste 30 åren och nu börjar klaga.. Snälla gå och lägg er! Nu när det drabbar er själva bryr ni er men innan det var det inte viktigt tydligen!?
  • Anonym (....)

Som kissade i trappuppgångarna skulle det ju stå!

• Anonym (M)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 17:14:20 följande:

Nä inte gör man det för "nöjes skull"! Att "fly" genom hela fredliga Europa för att ta sig upp till lilla Sverige kräver en del. MEN tänker du att Sverige verkligen har ngt att erbjuda? Finns bostäder? Jobb? Är "svennebanan" beredd på allvar att stå tillbaka och själv välja socialbidrag och ghetto? 

Nu förstod jag inte din poäng. Förklara gärna.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 17:15:28 följande:
    Klart sa Bill. Som korvspad sa Bull.
    Jag vet att det kan vara svårt, men jag kan försöka förklara en gång till eftersom många i tråden inte tycks ha förstått:

För det första måste man lära sig skillnaden mellan stat och kommun.

Det som staten finansierar är sådant som riksdagen och regeringen beslutar om att statens pengar ska gå till. Staten får främst in pengar genom momsen, en skatt på nästan alla varor och tjänster som säljs i Sverige. Titta på ett kvitto från Ica t.ex, där står hur mycket du betalade i moms senast du köpte något i butiken.

Kommunens pengar är sådant som kommunfullmäktige och kommunstyrelsen ute i varje kommun beslutar över. Kommunen får främst in pengar via inkomstskatter, det är skatten som din arbetsgivare drar från din lön varje månad.

Nyanlända invandrare får sina pengar, sina bidrag, från staten. Det är regeringen och riksdagen som bestämt hur mycket pengar de ska få och pengarna betalas ut av Försäkringskassan som är en statlig myndighet.

Människor som vänder sig till socialkontoret i den kommun där de bor för att de inte har pengar till mat, hyra eller kläder kan beviljas försörjningsstöd (socialbidrag). De pengarna kommer alltså ifrån kommunen, inte staten. Det är upp till varje kommun att besluta hur mycket pengar som de som lever på försörjningsstöd ska få och det varierar därför från kommun till kommun.

Man kan alltså inte säga att den etableringsersättning som nyanlända invandrare får och socialbidrag är "samma sak med olika namn". Det är två olika kassor som pengarna kommer ifrån och det är två helt olika regelverk.

En annan avgörande skillnad är att socialbidraget behovsprövas, det görs inte med etableringsbidraget. Etableringsstödet är 308 kronor per vardag och person, sedan tillkommer eventuellt etableringstillägg och bostadstillägg. Nyanlända kan även ansöka om "vanliga" bidrag och sammanlagt kan det bli ganska stora belopp, enligt Rut (Riksdagens utredningstjänst):

"Resultatet för två vuxna med två barn ligger på 22400 kronor i månaden. Med tre barn 27400 och med fyra barn 32800. Om man är ensamstående ligger man 3000 kronor lägre i varje nivå."

www.di.se/artiklar/2016/9/4/ledare-ms-forslag-fortjanar-respekt/

Sådana belopp kommer en "normal" svensk socialbidragstagande familj inte upp i.
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!