• Anonym (BaKu)

IVF våren 2018

Inalina skrev 2018-02-11 18:39:50 följande:

Jag tror det är det smärtstillande du fick vid ÄP som gör dig gasig och knäpp i magen.

Jag blev stenhård och kunde inte gå på toa varken igår eller idag än så länge så det är vanligt. men det blir säkert bättre snart :) jag har redan börjat med Progesterontabletter som man visst ska ta 'vaginalt' också, ja mycket ska man stå ut med :S Har du fått detta med inför embryo transfer? 

Ja, smärtstillande har ju tyvärr den effekten. Sen var jag redan lite svullen innan så gjorde väl inte saken bättre.

Ja, de började jag med samma kväll som plocket. Än så länge inga direkta besvär av dem förutom flytningarna. Men de kan man ju stå ut med :)

Vi har ju för övrigt återföring samma dag :)
  • Anonym (BaKu)
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-12 06:18:14 följande:

Blä nu är inte inte kul längre. Jag skulle inte förvånas om jag skulle vara/bli överstimulerad.

Andra natten jag inte kunnat sova för de känns som äggstockarna rullar runt i kroppen. Ovitrelle gav mig oxå ett illamående i natt så tog ett tag innan jag hittade rätt ställe att sova på. Hade kanske hjälpt sitta och sova.

Nu vill jag bara det blir tisdag morgon och lagom många ägg plockas ut och ingen överstimulering I sikte tack!

Förstår känslan. Var också dålig efter ovitrellen. Men smart är du i mål, så håll ut :)
  • Anonym (BaKu)
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-12 09:59:05 följande:

Den sprutan lurades verkligen. Lätt injicera men effekten av den var inte kul för mig. Några timmar jobb kvar sen i bilen och mot hotellet!Får vara glad att de kom i slutet och det I morgon är äggplock direkt kl 7:45! Nära målet!

Ja, kändes ju som den skulle vara den "enklaste" sprutan. Åh, håller tummarna för er imorgon. Vi har återföring vid kl 13 så känns lite jobbigt att man måste vänta hela dagen. Men väntan efter lär väl kännas som en hel evighet. Just nu funderar jag bara på hur många som överlevt :)
  • Anonym (BaKu)
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-13 14:25:45 följande:

Då var äggplock klart. De blev 6 ägg, bättre än inget. Nu njuter vi av lugnet på hotellet till i morgon då vi får veta om insättningen blir torsdag eller fredag.

Härligt! Grattis! Håller tummarna för att det blir många befruktade nu...
    Inalina skrev 2018-02-13 15:47:16 följande:

En liten hade klarat sig och utvecklade sig normalt till idag dag 3, så nu hoppas vi att den sätter sig på rätt ställe och fortsätter utvecklingen där inne  var så sjukt kissnödig då blåsan ska vara full och de var en timme försenade vid äggåterföringen så höll verkligen på att gå under, sen ville de att man skulle ligga still 15 min efteråt också, ja herregud vad gör man inte för att det ska bli bebis i slutändan 

Härligt att det gick bra. Men visst var det jobbig att vänta och inte få kissa. Var försenat hos oss också och jag hade redan hållt mig lite längre än nödvändigt...men det var det värt. När har du testdag?
  • Anonym (BaKu)
    EndoS skrev 2018-02-14 17:14:32 följande:

Håller med dig helt, men det kan vara en kämpig resa för mannen ändå. Min fick lämna 4 spermaprov (varav ett vid ET så klart) och fick även ta flera blodprover (varav han nästan tuppade av vid ett av dem )

I vårt förhållande är det nog faktiskt han som lider mest, även om det är jag som drar det fysiska lasset. Han har verkligen varit under isen sista tiden. Han äter inte, sover inte, har konstant ont i huvudet och oroar sig för hur framtiden blir (oavsett om vi lyckas nu eller får försöka igen).

Vi har alla olika saker som vi brottas med, och det är nog viktigt att inte förminska varandra eller bagatellisera det man upplever som jobbigt. Jag hatar t ex både nässpray och sprutor, men skulle ändå inte vilja byta med min sambo för allt smör i Småland...!

Håller helt med dig. Min man har varit så otroligt nedstämd och haft extremt dåligt samvete eftersom det är "hans fel". Han har lidit extremt av att se mig behöva medicinera och må dåligt av det. Han har tyckt det varit minst lika jobbigt som jag när alla runt omkring får barn på löpande band. Sen tror jag han har kännt att han inte vågar beklaga sig eftersom jag får genomgå det mesta fysiska. Men man måste komma ihåg att detta är något man gör gemensamt och vi bär varandras smärta i det här.

Roligt att höra att det går framåt för de flesta i gruppen. Känns konstigt att nu vara en ruvare. Trodde nästan aldrig den här dagen skulle komma...
  • Anonym (BaKu)
    EndoS skrev 2018-02-14 19:21:01 följande:

Haha, nä inte tror jag att du vill att han ska lida :) Och ja, det är orättvist vad gäller den fysiska delen. Ibland önskar jag att man kunde dela på den bördan, men där får nog vi bita ihop ;)Precis. Det är något man går igenom tillsammans och man får försöka hjälpa varandra så mycket det går. För oss är det "enklare" eftersom det beror på oss båda två.

Hur länge har du ruvat? Jag har testdag på fredag, men är ganska säker på att det inte är positivt.

Satte in igår så det är alldeles nytt. Testdag första mars så nu är det bara att vänta. Hoppas verkligen du har fel!
    Inalina skrev 2018-02-14 19:37:30 följande:

jag håller med, lite overklighetskänsla att faktiskt vara 'en av de som ruvar' nu. 

har du några känningar alls idag? Igår hade jag rätt ont i livmodern och lite som mensvärk/molvärk misstänker jag, men idag är alla tecken på att nånting nånsin hänt helt borta... 

Nä, känner ingenting och gjorde knappt det igår heller. Nu har ju den värsta svullnaden i äggstockarna lagt sig också så idag var första gången på länge som jag kände mig ganska normal. Bara det är konstigt :p
  • Anonym (BaKu)
    EndoS skrev 2018-02-14 20:33:17 följande:

Det är en spännande tid, samtidigt som det är riktigt jobbigt att hela tiden gå och känna efter och leta symtom på antingen graviditet eller misslyckande :/

Jag hoppas också att jag har fel, men mina symtom går verkligen inte åt rätt håll :(

Ja, ska försöka att inte känna efter så mycket. Så här första dagarna kommer jag nog klara det, men lär bli svårare ju närmre testdag man kommer.
  • Anonym (BaKu)
    Sommarhopp skrev 2018-02-14 21:29:23 följande:

Idag har jag tagit min första spruta. Läskigt innan, men det gick bra. Första VUL blir på tisdag. Hur har ni gjort med sprutorna, de ska ju ligga i kylskåp, men ddt är ju trevligare att spruta in vätskan om den inte är jättekall. Kan man ta ut sprutan någon timme innan?

Det går alldeles utmärkt att göra! Lycka till!
  • Anonym (BaKu)
    lyckobubblor skrev 2018-02-15 10:18:19 följande:

Hej,

Jag hoppar gärna in här! Gjorde ett första IVF-försök i november och nu i tisdags var det återföring av ett 5-6 dagars från frysen. Testdag 1/3. Spännande!

Samma återföringsdag och samma testdag som vi då :)
  • Anonym (BaKu)
    8992 skrev 2018-02-16 09:26:38 följande:

Nu är vi igång! Tog min första bemfola igårkväll. Gick superbra & kändes inte alls. Hur snabbt började ni andra känna av hormonerna? :)

Kände av dem efter cirka två dagar i form av illamående och huvudvärk. Det tog ytterligare ett par dagar tills äggstockarna gjorde sig påminda. Lycka till! :)
Svar på tråden IVF våren 2018