Augustibarn 2018
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej allihopa! Hoppar in här, gravid med första barnet i v.12. Har en fråga angående järnbrist, var hos bm förra veckan och tog blodprover och fick hem ett brev nu för några dagar sen om att jag skulle börja med järntabletter direkt. Det stod att mitt järnvärde ligger på 5 och alla jag pratat med säger att detta måste vara någon felskrivning eller liknande då det knappt går att ligga så lågt, så min fråga är om det är någon som vet vad man ska ligga på/ vad räknas som lågt? Har googlat runt men inte blivit något klokare.. Har naturligtvis varit och köpt järntabletter så hoppas det går upp nu i vilket fall som????
Mitt största graviditetsbesvär (förtom illamåendet då) är huvudvärk av mina linser. Haft linser i över 10 år, men får sådan hemsk huvudvärk som gravid tydligen. Får bli glasögon resten av tiden... Någon mer som varit med om liknande?
Mitt största graviditetsbesvär (förtom illamåendet då) är huvudvärk av mina linser. Haft linser i över 10 år, men får sådan hemsk huvudvärk som gravid tydligen. Får bli glasögon resten av tiden... Någon mer som varit med om liknande?
Jag hade grymt ont i huvudet hela tiden i början. Hade aldrig ont i huvudet innan. Men har inte linser? Så berodde inte på det. Nu har jag bara ont i huvudet någon gång i veckan. Kanske ditt med släpper snart och du kan ha linser igen :).
Hej alla! Ny här. Första barnet beräknat 23 augusti.
Vill gärna vara med i en sån där hemlig fb-grupp såklart.
Hur gör jag?
Ännu en där huvudvärken knackar på. Alvedon funkar inte ens.. fruktansvärt jobbigt. Va kan d bero på tror ni?
Ännu en där huvudvärken knackar på. Alvedon funkar inte ens.. fruktansvärt jobbigt. Va kan d bero på tror ni?
Hej alla! :) Två frågor. Någon som varit med om att må sämre från v 9/10? Jag är ff lika trött men illamåendet kommer oftare. Hjälper ju inte att äta ens! :/ Står ut iaf! Vet det kan va värre..
Sen undrar jag om den extrema tröttheten som gör mig typ sängliggande kan bero på järnbrist redan i 10?
Ska till min gyn om två dagar och kanske be om järnprov då? Kan man även få lågt blodtryck så här tidigt? :0
Hej alla! :) Två frågor. Någon som varit med om att må sämre från v 9/10? Jag är ff lika trött men illamåendet kommer oftare. Hjälper ju inte att äta ens! :/ Står ut iaf! Vet det kan va värre..
Sen undrar jag om den extrema tröttheten som gör mig typ sängliggande kan bero på järnbrist redan i 10?
Ska till min gyn om två dagar och kanske be om järnprov då? Kan man även få lågt blodtryck så här tidigt? :0