• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Vallmofröt
    marran87 skrev 2017-12-28 06:44:47 följande:

Roligt är det några mer som plussat - grattis! :)

Vad har ni alla för graviditetssymtom? Hur mår ni? Eller är allt som vanligt? :)

En från Gotland här. Va på hälsokontroll vid bm igår.. bf nu 16 augusti. Väntar mitt 3 barn.. mår sisådär. Mår lite illa till o från,har ej kräkts än.. men är så fruktansvärt trött.. imorgon går ja in i v 8. Ska på vul den 15 januari.
  • marran87
    Vallmofröt skrev 2017-12-28 07:06:55 följande:
    En från Gotland här. Va på hälsokontroll vid bm igår.. bf nu 16 augusti. Väntar mitt 3 barn.. mår sisådär. Mår lite illa till o från,har ej kräkts än.. men är så fruktansvärt trött.. imorgon går ja in i v 8. Ska på vul den 15 januari.
    Du låter gravid iaf.. hua och mys :) Spännande med VUL. Något ni får eller något du bokat privat?
  • emeloi

Hej! Här har vi äntligen lyckats plussa efter att ha försökt i ett och ett halvt år. Det blir syskon till vår dotter född - 15.

Jag testade positivt 11/12 och vi är beräknade 1/8.

Jag och maken är båda i 30 +

Grattis till allihopa som fått pluss!

• marran87
    emeloi skrev 2017-12-28 08:21:41 följande:

Hej! Här har vi äntligen lyckats plussa efter att ha försökt i ett och ett halvt år. Det blir syskon till vår dotter född - 15.

Grattis och välkommen hit! Vad härligt med ett plus efter så lång tid. 
    Vi har försökt ungefär lika länge och oj så frustrerande det är. Vi har heller inga gemensamma sedan tidigare så började bli övertygad om att vi skulle behöva hjälp. Vilken lättnad och vad härligt det är att fått bekräftat att vi kan själva :)
  • Blackfrost

Hej! Grattis till alla plus!

Jag fick plus 22/12. :) Idag 5+0 och BF just nu 29-30/8. Samma BF som jag hade på min tjej! Jag har två barn födda -10 och -12 så det blir förhoppningsvis liten sladdis. Båda barnen går ju i skolan när bebisen kommer. ;) Svårt att förstå!

Första symptom innan BIM var värsta hjärtklappning typ från och med befruktningen. Det har lugnat sig nu. Sen hade jag mensvärk BIM-1 som försvann på BIM. Och 4-5 dagar innan BIM blev jag extremt trött, somnade på soffan varje kväll. Nu är symptomen: trött, vaknar tidigt, drömmer massor, ont i brösten, små stickningar i livmoder och känner av med livmoder alla "stöt" (åker skidor nu och det känns obekvämt åka liften). Kissar jämt och blir plötsligt vrålhungrig! Och tandborstning har börjat ge kväljningar. Hoppas att slippa kräkas som jag gjorde med dottern...

• Isavanna1

Jag har otroligt ont i brösten och dem har redan svullnat en halv storlek, så har det varit med dem andra tre också. Jag ska till bm 4/1 och till läkare på vul 9/1 för att kolla hur långt jag är. Jag mår ofta väldigt illa på kvällarna har mycket "mensvärk" och somnar väldigt tidigt.

• Vallmofröt
    marran87 skrev 2017-12-28 07:33:18 följande:

Du låter gravid iaf.. hua och mys :) Spännande med VUL. Något ni får eller något du bokat privat?

Bm tyckte vi borde göra de då vi e lite osäker på datum. ????
  • marran87
    Vallmofröt skrev 2017-12-28 12:31:55 följande:

Bm tyckte vi borde göra de då vi e lite osäker på datum. ????

Okej, jag är bara nyfiken på hur olika det ser ut i olika län :)
  • Vallmofröt
    emeloi skrev 2017-12-28 08:21:41 följande:

Wow!! Men grattis till ert efterlängtade plus. Försökt sen september i år. Så gick fort.
  • Vallmofröt
    marran87 skrev 2017-12-28 12:49:04 följande:

marran87 skrev 2017-12-28 12:49:04 följande:

Ja tror inte d e vanligt att man alltid gör de hör på ön. Ja gjorde inte det med mina 2 andra barn
Svar på tråden Augustibarn 2018