• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • marran87
    saijda skrev 2017-12-29 08:15:03 följande:

Går in i vecka 6 idag. Är det för tidigt och kontakta MVC?

Och hur ska man tänka på vilket MVC man väljer?

( bor i Göteborg och finns flera där, därav frågan)

Jag ringde förra veckan och fick en tid idag, för inskrivning och hälsosamtal, sen ska jag dit i 11-13 igen för provtagningar och så. Lite olika från landsting till landsting om man går såhär tidigt eller bara v 11-13
  • Isavanna1

En lite pinsam fråga... När vi haft sex så får jag väldigt mycket värk efteråt som sitter i hela dagen. Varför blir det så?

• lussebulle25

Hej på er!

Jag och min sambo, båda 25 år, har en 4-åring sen innan och bestämde oss nu att vi vill ha ett syskon :) Tog ut spiralen 28/11, hade ÄL 11/12 och BIM 25/12.
    Plussade på BIM, så nu är vi överlyckliga! 
    Är idag i vecka 5 (4+6), går alltså in i vecka 6 imorgon :)

Har tid hos mvc torsdag nästa vecka, 4/1.

Någon som vet vad som händer då? Förutom massa snack om vad man inte får äta dricka, släktsjukdommar osv :) Kommer hon göra ett vaginalt UL?

(Förra gravidteten upptäckes efter flera veckor så har aldrig varit medveten om graviditet såhär tidigt) 

BF 31 augusti
  • marran87
    lussebulle25 skrev 2017-12-29 11:14:25 följande:

Hej på er!

Jag och min sambo, båda 25 år, har en 4-åring sen innan och bestämde oss nu att vi vill ha ett syskon :) Tog ut spiralen 28/11, hade ÄL 11/12 och BIM 25/12.

Någon som vet vad som händer då? Förutom massa snack om vad man inte får äta dricka, släktsjukdommar osv :) Kommer hon göra ett vaginalt UL?

(Förra gravidteten upptäckes efter flera veckor så har aldrig varit medveten om graviditet såhär tidigt) 

Vad roligt! Grattis, och snabbt jobbat :) 

Det vanliga är nog att man inte gör VUL på det där tidiga besöket. Tror det är ganska ovanligt att VUL ingår i rutin-programmet. Vad jag förstått så gör man sällan VUL/UL före v 8 vid "vanlig" graviditet. 
  • Isavanna1

Hej på er!

Grattis!
    Jag ska också till mvc 4/1. Tror "bara" att man pratar och svarar på frågor, men jag minns inte riktigt.
  • Aaanonyyym

Hoppar in här jag också!

Väntar mitt andra barn.

Plussade den 25/12 är i v6 (5+2) nu :)

• saijda
    Aaanonyyym skrev 2017-12-29 12:24:45 följande:

Hoppar in här jag också!

Väntar mitt andra barn.

Plussade den 25/12 är i v6 (5+2) nu :)

Välkommen! Jag väntar mitt första barn och vi är nästan i samma vecka, är V6(5+0) :)

Och grattis till plusset <3
  • saijda
    marran87 skrev 2017-12-29 11:08:10 följande:

Tack snälla rara :)

BF 25/8 & vecka 5+5, enligt appen men jag är rätt hundra på min ÄL så tror mer på 5+3 och lite senare BF. Hur mår du?

Åh! Själv är jag i vecka 6 (5+0) enligt min app.

Har BF 30/8 så vi är nära inpå då ju :D

Jag mår nästan konstant illa, uppsvullen mage och brösten är ömma, svullna och gör ont men förutom det så mår jag bra. Däremot så är det lite tufft utöver det, då jag nyss kom tillbaka från Stockholm då jag har hälsat på min döende farfar :/ men han blev så glad över barnet, så hoppas han kämpar på nu <3 men den bilresan upp och ner var väldigt jobbig för mådde så illa och kände mig så uppsvullen och sliten.

Hur mår Du då? Har du några symtom ännu? :)
  • 3hjärtan

Hej på er!

Grattis till plusset!

Har också inskrivning nästa vecka fast 3/1.

Vul är inget som brukar göras. Jag kommer ta blodprov för kub iaf. Annars e det väl bara vanligt samtal
Svar på tråden Augustibarn 2018