• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • marran87
    Saanny skrev 2018-01-11 21:53:27 följande:
    Vi hade försökt i typ 14 månader. Men då hade jag ju ingen mens så det var inte så lätt. Haha. Eftersom jag haft jätteoregelbunden mens senaste året pga att jag va tvungen att ha hjälp för att få den så har det varit ooooomöjligt att veta sin ägglossning. Började tempa med natural cykels för att få lite koll, men tyvärr så ser man ofta lite sent när man har haft den. Sååå, till syvende och sist, när jag nu med facit i hand räknat på antalet försök vid RÄTT tidpunkt har jag upptäckt att jag blev gravid på fjärde försöket. Vilket ändå är ganska snabbt.

Så mitt råd är att lita på sin känsla och inte helt på läkarna ang vissa saker iaf. Min sambo va hela tiden lugn och sa typ "en läkare kan inte veta allt, ödet kommer visa". Nu håller jag som sagt alla tummar och tår efter alla motgångar att detta går vägen.. har ju blivit orolig pga väldigt få symtom efter vecka 10. Mådde asdåligt innan. Men min bm sa att hon absolut hört andra som mått som jag utan att det varit något.

Kanske jag är en av de få lyckligt lottade som faktiskt mår bra under min graviditet?
    Jag blir verkligen berörd av det du berättar. Kan ju bara ana hur frustrerande det måste varit att försöka utan mens och när det är svårt att greppa ägglossningen.. Vi höll på bli knasiga att det aldrig tog sig och då hade jag ändå stenkoll på hela cykeln efter lång tid med temp och ägglossningstest. Vi tragglade också på ett tag utan minsta resultat och helt ärligt så hade vi börjat tappa hoppet om att vi skulle kunna bli med barn på egen hand. 

Jag är en till! :) Jag har lite molvärk på kvällarna och möjligen förmiddagen. Är ofattbart trött och lite extra hungrig, känner ett väldigt lätt illamående om jag slarvat med maten en dag. Men i det stora hela märker jag inte av bönan under dagarna. Hur har du det?
  • marran87
    saijda skrev 2018-01-11 23:47:03 följande:
    Varje gång vis gynundersökning så har jag också börjat blöda. Kan det påverka ännu mer nu när jag är gravid? :0

Blödningen har fortsatt till och från sedan jag skrev sist. Väldigt märkligt att den har dykt upp varje gång jag arbetar men så fort jag ska hem, på eftermiddagen, så försvinner den helt (ibland lite aprikosfärgad) och hemma kommer det ingenting alls, kanske lite ljusrosa på pappret någon gång, men ovanligt. Har ett väldigt stressigt och tungt jobb och har läst att om man har känslig livmodertapp/sköra slemhinnor så kan det börja blöda lätt i de sammanhangen.

Så imorgon ska MVC ringa upp mig vid 10-tiden så ska jag nämna detta för dem. Kanske blir sjukskrivning på grund av detta. Vill i alla fall lätta på min oro, för den har gjort mig galen dessa dagar. Behöver jag åka in på gyn imorgon, enligt MVC, så kommer jag sjukskriva mig i helgen. Måste tänka på mig och barnet<3

Men innan jag blev gravid så upptäckte de lätta cellförändringar och en cysta. Kan det påverka blödningen också? Ska fråga dem om det med.

Får se vad dem säger när jag pratar med dem, är väldigt orolig för att det var missfall även fast jag har alla gravid symtom kvar samt inte haft mer ont än vanligt (molvärk) :0

Vad jag förstått så är det ju inte konstigt med lite blödning under graviditeten. Och framförallt inte om den kommer utan smärta. En jag känner blöda igenom störta tampongen på ca en timme under majoriteten av sin graviditet, men bebisen mådde alltid bra och kom ut frisk och kry. 

Men det låter absolut som du ska vara lite rädd om dig! Klokt att rådfråga med erfaren och kunnig person idag. Håller tummarna för dig! Håll oss uppdaterade!

• Saanny

Varje gång vis gynundersökning så har jag också börjat blöda. Kan det påverka ännu mer nu när jag är gravid? :0

Blödningen har fortsatt till och från sedan jag skrev sist. Väldigt märkligt att den har dykt upp varje gång jag arbetar men så fort jag ska hem, på eftermiddagen, så försvinner den helt (ibland lite aprikosfärgad) och hemma kommer det ingenting alls, kanske lite ljusrosa på pappret någon gång, men ovanligt. Har ett väldigt stressigt och tungt jobb och har läst att om man har känslig livmodertapp/sköra slemhinnor så kan det börja blöda lätt i de sammanhangen.

Så imorgon ska MVC ringa upp mig vid 10-tiden så ska jag nämna detta för dem. Kanske blir sjukskrivning på grund av detta. Vill i alla fall lätta på min oro, för den har gjort mig galen dessa dagar. Behöver jag åka in på gyn imorgon, enligt MVC, så kommer jag sjukskriva mig i helgen. Måste tänka på mig och barnet<3

Men innan jag blev gravid så upptäckte de lätta cellförändringar och en cysta. Kan det påverka blödningen också? Ska fråga dem om det med.

Får se vad dem säger när jag pratar med dem, är väldigt orolig för att det var missfall även fast jag har alla gravid symtom kvar samt inte haft mer ont än vanligt (molvärk) :0

Som ovan skrev har jag också hört om en som blödde under heeela graviditeten, de hittade inget fel alls och barnet va friskt :). Dessutom kan man blöda av cellförändringar också. Ska du föra något åt dessa??
  • saijda
    Saanny skrev 2018-01-12 07:10:28 följande:

Som ovan skrev har jag också hört om en som blödde under heeela graviditeten, de hittade inget fel alls och barnet va friskt :). Dessutom kan man blöda av cellförändringar också. Ska du föra något åt dessa??

Okej får hoppas då, är så orolig :(

Jasså kan man det när man är gravid? För blödningen började någon dag efter vi hade sex. Så BM jag pratade med då sa att det var på grund av det. Men jag tror att jag har en känslig kropp då jag har blött en hel del näsblod (framför allt denna vecka) så fort jag har snutit mig ;0 jag ska till gynmottagningen nästa vecka på fredag, men tänkte ringa dem Idag med.

Sist jag träffade läkaren så sa hon att cellförändringarna kan försvinna helt och hållet vid graviditet så får se vad hon säger idag.
  • saijda
    marran87 skrev 2018-01-12 06:32:33 följande:

Vad jag förstått så är det ju inte konstigt med lite blödning under graviditeten. Och framförallt inte om den kommer utan smärta. En jag känner blöda igenom störta tampongen på ca en timme under majoriteten av sin graviditet, men bebisen mådde alltid bra och kom ut frisk och kry. 

Men det låter absolut som du ska vara lite rädd om dig! Klokt att rådfråga med erfaren och kunnig person idag. Håller tummarna för dig! Håll oss uppdaterade!

Jag har läst om det också, tror jag är känslig på det sättet, för har blött en hel del näsblod, framför allt denna vecka, för minsta snytning. :0

Är så sjukt galet orolig :( Hoppas de vet något svar så jag kan andas någorlunda. Ska ringa till gynmottagningen idag med angående cellförändringarna och cystan. Har en tid hos dem nästa vecka angående cystan nämligen. Vill höra deras och MVC åsikt om detta.

Och säger de gynakuten och/eller sjukskrivning så får det bli det. Vill inte förlora vårt barn <3

Framför allt inte pga mitt tunga stressiga jobb :0
  • Jmlwc

Nu är kub-testet bokat! 9/2 på Mamma Mia i Sthlm. :)

Lite knöligt att åka så långt. Men testet görs inte i Västerås just nu...

• Jmlwc

Hur gick Det?
  • Isavanna1
    Jmlwc skrev 2018-01-12 10:48:17 följande:

Nu är kub-testet bokat! 9/2 på Mamma Mia i Sthlm. :)

Lite knöligt att åka så långt. Men testet görs inte i Västerås just nu...

Vad spännande! Lite tråkigt att åka långt men skönt att du kan göra det.
  • saijda
    Jmlwc skrev 2018-01-12 10:48:57 följande:

Hur gick Det?

MVC har fortfarande inte ringt mig... oron är ökad, blir så irriterad :( Men vid minsta ansträngning så börjar de småblöda igen, tycker det är väldigt skumt. Har samma molvärk som innan, brösten är fortfarande ömma och gör ont, illamåendet kommer och går, som innan.

Har de inte ringt inom en stund så kommer jag ringa gynmottagningen istället eller 1177.

Kanske blir gynakuten också.

Osäker på om jag ska jobba i helgen eller inte :/
  • Jmlwc
    saijda skrev 2018-01-12 11:15:14 följande:

MVC har fortfarande inte ringt mig... oron är ökad, blir så irriterad :( Men vid minsta ansträngning så börjar de småblöda igen, tycker det är väldigt skumt. Har samma molvärk som innan, brösten är fortfarande ömma och gör ont, illamåendet kommer och går, som innan.

Har de inte ringt inom en stund så kommer jag ringa gynmottagningen istället eller 1177.

Kanske blir gynakuten också.

Osäker på om jag ska jobba i helgen eller inte :/

Sjukskriva dig som vanligt under helgen då. Skulle de inte ringa vid 10??? Ring igen.
Svar på tråden Augustibarn 2018