Augustibarn 2018
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Tips tips tips! HM levererar, 99 pix, superstretch och hööög midja. Perfekt nu innan man vågar köpa dyra mammakläder och nog supersköna efter fl... Tog en stl större än vanligt och kommer kunna ha de läääänge. Ska bo i dessa nu! (Och möjligen kräva provision av hm haha)
Ja, absolut! Jag har haft två kemiska samt ett mf i v10 och ett ma i v12 innan, där fostret slutade utvecklas i v8 båda gångerna, så känns bra att ha tagit sig förbi v8. :) Har gjort ett ul i v9+1 och har en doppler så lyssnade på hjärtat senast idag i v10+6. :) Vilken vecka är du i nu?
Vad skönt att ni (eller din sambo i alla fall, haha) har bestämt er. Hur ska ni tänka med siffrorna? :)
Åh denna perioden är så sjukt jobbig. Går in i vecka 12 på tisdag. Symtomen började avta i mitten av vecka 10. Nu har jag endast hungern, lite ömma bröst och flåset vid hög puls kvar. Är orolig att det inte är som det ska. Man jan ana en liiiren bula under naveln. Men vågar inte planera något... barnmorskan sa att det inte var ovanligt att känna så. Men har svårt att njuta av hur bra jag mår.. har inte tillräckligt med symtom för att få ett ul. Men min temp ligger fortfarande högt, vilket indikerar höjt hormon. Försöker att inte tänka på det så mycket. Läskig period!!
Åh denna perioden är så sjukt jobbig. Går in i vecka 12 på tisdag. Symtomen började avta i mitten av vecka 10. Nu har jag endast hungern, lite ömma bröst och flåset vid hög puls kvar. Är orolig att det inte är som det ska. Man jan ana en liiiren bula under naveln. Men vågar inte planera något... barnmorskan sa att det inte var ovanligt att känna så. Men har svårt att njuta av hur bra jag mår.. har inte tillräckligt med symtom för att få ett ul. Men min temp ligger fortfarande högt, vilket indikerar höjt hormon. Försöker att inte tänka på det så mycket. Läskig period!!
Ja, absolut! Jag har haft två kemiska samt ett mf i v10 och ett ma i v12 innan, där fostret slutade utvecklas i v8 båda gångerna, så känns bra att ha tagit sig förbi v8. :) Har gjort ett ul i v9+1 och har en doppler så lyssnade på hjärtat senast idag i v10+6. :) Vilken vecka är du i nu?
Vad skönt att ni (eller din sambo i alla fall, haha) har bestämt er. Hur ska ni tänka med siffrorna? :)
Då förstår jag verkligen att det måste kännas härligt att ha kommit förbi den veckan!
Oj, redan? Sett såna där på nätet men förstått att dom fungerar först senare :) Vad mysigt att kunna lyssna någon gång då och då för att ha lite extra koll också :)
En vän sa till mig att dom litade fullt ut på läkarna. Och vi bestämde oss för att göra samma sak - tror läkarna på det och tycker det ser bra ut gör vi det också. Vi kommer alltså inte välja att gå vidare med fler provtagningar privat.
Kan man använda doppler hemma redan!?
Ja, det brukar vara rätt vanligt att kunna höra nu om man vet ungefär var man ska leta. :) Har även sett videor på Youtube av folk som hittat hjärtslagen redan i v8! Det gjorde då inte jag i alla fall, haha.
Det låter ju bra! Så länge man klarar av att släppa siffrorna och inte börjar googla går det nog fint. Men ni får säkert bästa tänkbara siffrorna ändå och behöver därmed inte fundera mer. ;)
Samma för mig! Så gjorde ett vul v10+ och hjärtat tickade. Men livrädd för det slutat sen dess. Kub till veckan nu. Vill bara den dagen ska vara över