Augustibarn 2018
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Jag hoppar gärna in i tråden. Hade ett MA i början av september. Upptäcktes på privat UL som jag bokat i V8 pga att mina symtom börjat avta i V6. Visade sig att graviditeten avstannat i V6. Denna graviditet har jag känt samma sak, avtagande symtom i V6. Har inte vågat glädja mig över graviditeten då jag varit så säker på få ett till MA. Men idag (V8+5) provade jag min doppler och hörde galloperande hjärtslag! Såå lycklig, börjar kännas som jag äntligen vågar vara glad och ställa in mig på bebis i Augusti!
Tror det är lugnt för din del!! ser man hjärtat i vecka 10 brukar väll allt gå bra :)! Min kompis mamma lugnade mig med att säga att hennes symtom försvann vecka 10 sen har hon aldrig mått så bra som när hon var gravid! Jag ska göra vul om en och en halv vecka pga min konisering. Men min BM visste inte om man kunde se något då för kan hända att bebisen flyttat högre upp. Då är jag ju i vecka 13-14. Men håller tummarna. Kanske kan övertala henne att vi ska lyssna på hjärtat på onsdag när jag ska dit för provtagning?? Vet att hon inte vill göra det så tidigt för hon vill inte skrämma en om man inte hör något.
Har du har missfall eller MA innan? (Behöver inte svara om det känns jobbigt.)
Ja! Jag hittade hjärtat utan problem i morse. Såg till att vara lite förstoppad + kissnödig så att livmodern stack upp ordentligt. ;)
Men åh! Nu blir jag lite sugen på beställa en... hm! :)
Nej, det känns ganska ovanligt över lag.. :) Spännade iaf, att få se ett litet frö :)
Hej!
Jag hoppar gärna in i tråden. Hade ett MA i början av september. Upptäcktes på privat UL som jag bokat i V8 pga att mina symtom börjat avta i V6. Visade sig att graviditeten avstannat i V6. Denna graviditet har jag känt samma sak, avtagande symtom i V6. Har inte vågat glädja mig över graviditeten då jag varit så säker på få ett till MA. Men idag (V8+5) provade jag min doppler och hörde galloperande hjärtslag! Såå lycklig, börjar kännas som jag äntligen vågar vara glad och ställa in mig på bebis i Augusti!
2 mf
Vad mysigt för er! :) Dom skriver säkert från mycket senare i produktbeskrivningen för att helgardera sig lite grann då.
Alltså, tack tack TACK för denna fantastiska nyhet! Har en monitor hemma och eftersom jag var kissnödig när jag läste ditt inlägg var jag tvungen att prova. Efter några minuter hittade jag svaga men rytmiska swooshljud... Vårt lilla knytt lever! <3 Blev sååå lättad och glad att ångesten inför ännu en jobbvecka är som bortblåst.
Spelade in våran bebis hjärtslag så att sambon kunde få höra på jobbet förra måndagen. Så häftigt att det är ett riktigt litet hjärta där inne! :)