• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Aamon
    saijda skrev 2018-01-12 11:15:14 följande:

MVC har fortfarande inte ringt mig... oron är ökad, blir så irriterad :( Men vid minsta ansträngning så börjar de småblöda igen, tycker det är väldigt skumt. Har samma molvärk som innan, brösten är fortfarande ömma och gör ont, illamåendet kommer och går, som innan.

Har de inte ringt inom en stund så kommer jag ringa gynmottagningen istället eller 1177.

Kanske blir gynakuten också.

Osäker på om jag ska jobba i helgen eller inte :/

Låter som du har känslig tapp och känsliga slemhinnor vilket är normalt. Jag använder mig av Progesteronkräm vilket jag läst stärker och tappen var iaf inte lika känslig vid denna veckas vul som det v5. Sammanträffande? Strunt samma, jag fortsätter då jag tycker det hjälper iaf.

Jag vet inte, men tror inte du blir sjukskriven för lite småblödningar.
  • saijda
    Jmlwc skrev 2018-01-12 11:36:35 följande:

Sjukskriva dig som vanligt under helgen då. Skulle de inte ringa vid 10??? Ring igen.

Ringde igen och de sa att samtal har dragit ut på tiden och att de ringer så fort de kan *snark*

Jag funderar seriöst på att göra det, måste tänka på mig och barnet :0
  • saijda
    Aamon skrev 2018-01-12 11:41:19 följande:

Låter som du har känslig tapp och känsliga slemhinnor vilket är normalt. Jag använder mig av Progesteronkräm vilket jag läst stärker och tappen var iaf inte lika känslig vid denna veckas vul som det v5. Sammanträffande? Strunt samma, jag fortsätter då jag tycker det hjälper iaf.

Jag vet inte, men tror inte du blir sjukskriven för lite småblödningar.

Jag hopps att det är därför och att det inte är missfall. Har haft såna små ?klumpar? koaglat blod eller vad det heter (?) men det kanske inte är något farligt då jag har fått det efter gynundersökningar med :0

Har börjat blöda rätt ordentligt vid varje gynundersökning (när jag har tagit cellprov, kollat cystan osv) så är nog känslig där nere :0

Hoppas att det så är fallet, men vill se att jag får lyssna på hjärtat och ultraljud på tisdag när jag ska till MVC. Är i vecka 8(7+0) idag så då borde man väl få göra det? Iaf vid blödningar
  • Isathe
    Jmlwc skrev 2018-01-12 10:48:17 följande:

Nu är kub-testet bokat! 9/2 på Mamma Mia i Sthlm. :)

Lite knöligt att åka så långt. Men testet görs inte i Västerås just nu...

Hm okej. Jag tillhör också Västerås och funderat kring de där med kub-test, men görs det inte i Västerås tror jag att jag struntar i det..... Svårt de där!!
    Hur gammal är du?
  • marran87

Ni måste ju kunna välja vilket ställe som helst för kub, som gör kub alltså? Man ska väl få välja helt fritt nu för tiden var man vill gå och var man vill göra sitt UL - bara be sin BM skriva remiss dit man vill, gällande rutin ul.

Men vad vet jag, Sthlm kanske är det närmaste? :)

• saijda

Äntligen fått prata med MVC. Hon kunde inte svara på varför jag blödde, men eftersom det började efter sex så kan det vara pga sköra slemhinnor och känslig livmodertapp. Och att det är känsligt nu i början vilket var därför blödningen kom tillbaka vid ansträngning. Hon trodde inte att det var missfall på gång då jag har kvar mina symtom och inte hade ont (mer än den vanliga molvärken). Men har fått tid för ultraljud på onsdag. Så ska gå under arbetstid och kolla att allt är bra med bebisen<3 men om blödningen blir värre eller att det gör ont så ska jag uppsöka gynakuten.

Mina gravidsymtom är kvar och blödningen har avtagit igen. Nu ska jag vila och ta det lugnt.

Kollegan jag arbetar med imorgon vet om att jag är gravid osv. så ska säga till henne. Om jag nu ska arbeta i helgen, inte bestämt mig ännu :0

• Jmlwc
    Isathe skrev 2018-01-12 12:57:22 följande:

Hm okej. Jag tillhör också Västerås och funderat kring de där med kub-test, men görs det inte i Västerås tror jag att jag struntar i det..... Svårt de där!!

Hur gammal är du?

35
  • Jmlwc
    marran87 skrev 2018-01-12 13:15:08 följande:

Ni måste ju kunna välja vilket ställe som helst för kub, som gör kub alltså? Man ska väl få välja helt fritt nu för tiden var man vill gå och var man vill göra sitt UL - bara be sin BM skriva remiss dit man vill, gällande rutin ul.

Men vad vet jag, Sthlm kanske är det närmaste? :)

Det var min bm som sa att jag skulle ringa dit. Tänkte inte alls på andra alternativ :) Örebro och Uppsala hade väl varit alternativ. Men inte så stor skillnad på körsträcka...
  • Jmlwc
    Isathe skrev 2018-01-12 12:57:22 följande:

Hur gammal är du?

Tänker att jag får ett extra ultraljud på köpet:)
  • Isathe
    Jmlwc skrev 2018-01-12 13:50:48 följande:
    Tänker att jag får ett extra ultraljud på köpet:)
    Ja men precis, de var lite min tanke också. Jag går hos bm i Avesta men tillhör Västmanland, hon sa att jag skulle kontakta Västerås själv för att boka rutin ul och ev kub om vi ville göra det.
Svar på tråden Augustibarn 2018