• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • marran87

Nu åker vi till blivande morfar och hans fru på överraskningsfika med en extra överraskning <3
  • emizz

Haha gnällde i veckan att jag inte mått så illa på ett tag och vart orolig, det fick jag för idag herregud vad dåligt jag mått nu på morgonen!!! Ska göra ett tidigt ultraljud ( viabilitet) på fredag och jag och väldigt nervös, det va där vi upptäckte mitt missfall i augusti månad.

Fler än jag som tycker tiden går fruktansvärt sakta? Ha en fin helg

Ehliaz-09 Alice-11
  • mkess
    marran87 skrev 2018-01-09 18:14:34 följande:

Haha men dåså! Så är det klart - det är en lillebror ;)

Spännande, är också sugen på boka ett tidigt ultraljud. Vilken vecka kommer du vara i då?

Jag går in i v12 på måndag så förhoppningsvis får jag det inbokat i v13. :)

Har ni bestämt om ni kommer göra kub eller om det blir ett privat ultraljud?
  • Isavanna1
    emizz skrev 2018-01-13 12:59:42 följande:

Haha gnällde i veckan att jag inte mått så illa på ett tag och vart orolig, det fick jag för idag herregud vad dåligt jag mått nu på morgonen!!! Ska göra ett tidigt ultraljud ( viabilitet) på fredag och jag och väldigt nervös, det va där vi upptäckte mitt missfall i augusti månad.

Fler än jag som tycker tiden går fruktansvärt sakta? Ha en fin helg

Ja!!! Tiden går så otroligt långsamt... Vet inte hur jag ska "överleva" fram tills den 23:e.
    Håller tummarna för att du får se en liten pigg och glad varelse på fredag.
  • Nela
    Vallmofröt skrev 2018-01-13 11:00:10 följande:

Är nu i vecka 10. Fler än ja som känner sig mer hungriga?? Ja e väldigt trött ännu.. längtar tills tröttheten bleknar och ja ska orka ta mig för o träna igen. Känna mig så där pigg igen.. saknar det. För detta e inte riktigt mitt riktiga jag.. nått som.tar min energi misstänker jag.. och molnvärk från o till forfarande.. hur mår ni denna lördag?

Jag går in i v 10 imorgon och jag är alltså hungrig KONSTANT. Inte så sugen på sötsaker men söta drycker som vi aldrig dricker annars. Äter varannan timme kanske? Idag hände det dessutom nåt med magen, från att ha svullnat upp lite efter stora måltider och på kvällarna har jag nu fått en riktig putmage som INTE FÖRSVINNER! Ska försöka hålla det hemligt 3 veckor till på jobbet, good luck Sherlock säger jag bara...
  • Jmlwc
    Nela skrev 2018-01-13 14:50:36 följande:

Jag går in i v 10 imorgon och jag är alltså hungrig KONSTANT. Inte så sugen på sötsaker men söta drycker som vi aldrig dricker annars. Äter varannan timme kanske? Idag hände det dessutom nåt med magen, från att ha svullnat upp lite efter stora måltider och på kvällarna har jag nu fått en riktig putmage som INTE FÖRSVINNER! Ska försöka hålla det hemligt 3 veckor till på jobbet, good luck Sherlock säger jag bara...

Samma här! Köpte mina första mammabyxor igår:)
  • emizz
    marran87 skrev 2018-01-13 12:04:30 följande:

Nu åker vi till blivande morfar och hans fru på överraskningsfika med en extra överraskning <3

Åh vilket roligt sätt att berätta på :) kul
    Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz
    Isavanna1 skrev 2018-01-13 14:32:23 följande:

Ja!!! Tiden går så otroligt långsamt... Vet inte hur jag ska "överleva" fram tills den 23:e.

Håller tummarna för att du får se en liten pigg och glad varelse på fredag.

Har du också ett bokat ul den 23:e? Tack men med tanke på mina symtom vore det konstigt om jag inte såg ett litet pickande hjärta <3 Olidligt att vänta haha vill bara berätta för alla runt mig att jag är gravid men är lite försiktig med det, svårt att dölja sitt mående bara.
    Ehliaz-09 Alice-11
  • Isavanna1
    emizz skrev 2018-01-13 15:34:42 följande:
    Har du också ett bokat ul den 23:e? Tack men med tanke på mina symtom vore det konstigt om jag inte såg ett litet pickande hjärta <3 Olidligt att vänta haha vill bara berätta för alla runt mig att jag är gravid men är lite försiktig med det, svårt att dölja sitt mående bara.
    Jag ska bara göra ett nytt vul för att se hur långt jag är/om det lever... 
    Skönt att du känner så! Då är allt säkert precis som det ska. 
Svar på tråden Augustibarn 2018