• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Jmlwc
    Isathe skrev 2018-01-12 14:11:56 följande:

Ja men precis, de var lite min tanke också. Jag går hos bm i Avesta men tillhör Västmanland, hon sa att jag skulle kontakta Västerås själv för att boka rutin ul och ev kub om vi ville göra det.

Jag har då aldrig bokat rul själv någon gång tidigare...
  • Nela

Vi ska göra kub-ultraljud 24 januari. Längtar som en tok men är såklart orolig över om där ens är nåt inne Pendlar lite mellan oroskänslor och ?det är kört? till lyckorus och bebistankar. Har kämpat på hela veckan på jobb men idag strejkade kroppen och jag fick faktiskt gå hem. Har en ömmande, svullen och illamående kropp och lite ledsentankar, så det var skönt att få komma hem och sova ett par timmar och bli servad med hämtlunch av mannen innan vi hämtade hem storebror och tog en tidig helg. Trevlig helg på er nu hörrni, och var rädda om er!

• Isavanna1
    Nela skrev 2018-01-12 16:01:19 följande:

Vi ska göra kub-ultraljud 24 januari. Längtar som en tok men är såklart orolig över om där ens är nåt inne Pendlar lite mellan oroskänslor och ?det är kört? till lyckorus och bebistankar. Har kämpat på hela veckan på jobb men idag strejkade kroppen och jag fick faktiskt gå hem. Har en ömmande, svullen och illamående kropp och lite ledsentankar, så det var skönt att få komma hem och sova ett par timmar och bli servad med hämtlunch av mannen innan vi hämtade hem storebror och tog en tidig helg. Trevlig helg på er nu hörrni, och var rädda om er!

Åh jag känner precis likadant. Känner mig så obekväm i min kropp, mer ledsen än glad. Jag har ljugit på jobb hela veckan och sagt att jag känner mig lite kass och nog ska få influensa... Vi har fruktansvärt mycket att göra nu och jag har ju tagit ledigt för läkarbesök, träffa bm och snart nytt läkarbesök. Och nästa vecka är det utvecklingssamtal på dagis. Förutom att pendla mellan lite glad och ledsen och må dåligt så gnager samvetet över att inte orka prestera 100% på jobb. 
  • marran87
    Isathe skrev 2018-01-12 14:11:56 följande:

Ja men precis, de var lite min tanke också. Jag går hos bm i Avesta men tillhör Västmanland, hon sa att jag skulle kontakta Västerås själv för att boka rutin ul och ev kub om vi ville göra det.

Men vilken märklig BM! :) Sånt där brukar man ju få kallelse till?! Men o andra sidan, inte helt osmidigt att kunna styra i kalendern själv.
  • Saanny
    marran87 skrev 2018-01-12 06:30:00 följande:

Jag blir verkligen berörd av det du berättar. Kan ju bara ana hur frustrerande det måste varit att försöka utan mens och när det är svårt att greppa ägglossningen.. Vi höll på bli knasiga att det aldrig tog sig och då hade jag ändå stenkoll på hela cykeln efter lång tid med temp och ägglossningstest. Vi tragglade också på ett tag utan minsta resultat och helt ärligt så hade vi börjat tappa hoppet om att vi skulle kunna bli med barn på egen hand. 

Jag är en till! :) Jag har lite molvärk på kvällarna och möjligen förmiddagen. Är ofattbart trött och lite extra hungrig, känner ett väldigt lätt illamående om jag slarvat med maten en dag. Men i det stora hela märker jag inte av bönan under dagarna. Hur har du det?

Vad gullig du är :)! Hade knappt några symtom i vecka 10. Mådde riktigt dåligt 6-9. Spydde i början varje dag. Nu i vecka 11 inbillar jag mig att jag har mer växtvärk i magen. Äter heeela tiden, och lite illamående? Inget som stör alls.. är lite orolig då jag inte känner någon trötthet.. den försvann efter vecka 9.. min bm gav inga garantier men tyckte inte det lät konstigt..
  • marran87
    Saanny skrev 2018-01-12 19:00:05 följande:

Vad gullig du är :)! Hade knappt några symtom i vecka 10. Mådde riktigt dåligt 6-9. Spydde i början varje dag. Nu i vecka 11 inbillar jag mig att jag har mer växtvärk i magen. Äter heeela tiden, och lite illamående? Inget som stör alls.. är lite orolig då jag inte känner någon trötthet.. den försvann efter vecka 9.. min bm gav inga garantier men tyckte inte det lät konstigt..

Vad menade hon med inga garantier?!

Vad skönt att det hemska illamåendet försvann! Har du gått ner/upp något i vikt?
  • Saanny
    marran87 skrev 2018-01-12 19:30:45 följande:

Vad menade hon med inga garantier?!

Vad skönt att det hemska illamåendet försvann! Har du gått ner/upp något i vikt?

Hon menar att man aldrig kan veta hur barnet mår utan att göra en undersökning. Och sa att 50% av alla graviditeter slutade i missfall. I och med att man mycket tidigare nuförtiden upptäcker att man är gravid så upptäcker man även fler missfall som tidigare bara skulle tas som en sen mens.

Men jag är jättenöjd med henne. Hon är väldigt rak men också förstående till min oro. Men som sagt blev lugnad när hon sa att mina symtom inte lät som MA.

Jag har inte gått upp nämnvärt i vikt. Men det är lite missvisande, för jag tränade väldigt mycket, tränar en del nu med men mycket lugnare, vilket gör att mina muskler har vägt en del, dessutom så binder kroppen vätska när man tränar. Så nu när jag teänar lugnare har jag ju tappat lite massa. Men äter hela tiden. Min gamla kollega tyckte jag såg smalare ut. Men har två i min närhet som påpekat att man börjat se på min mage. Jag har svårt att se själv. Men får lita på dem. Haha. Är liten i kroppen men har ganska starka magmuskler som håller tillbaka vad som finns där i. Går in i vecka 12 på tisdag.
  • marran87
    Saanny skrev 2018-01-13 09:03:56 följande:

Hon menar att man aldrig kan veta hur barnet mår utan att göra en undersökning. Och sa att 50% av alla graviditeter slutade i missfall. I och med att man mycket tidigare nuförtiden upptäcker att man är gravid så upptäcker man även fler missfall som tidigare bara skulle tas som en sen mens.

Men jag är jättenöjd med henne. Hon är väldigt rak men också förstående till min oro. Men som sagt blev lugnad när hon sa att mina symtom inte lät som MA.

Jag har inte gått upp nämnvärt i vikt. Men det är lite missvisande, för jag tränade väldigt mycket, tränar en del nu med men mycket lugnare, vilket gör att mina muskler har vägt en del, dessutom så binder kroppen vätska när man tränar. Så nu när jag teänar lugnare har jag ju tappat lite massa. Men äter hela tiden. Min gamla kollega tyckte jag såg smalare ut. Men har två i min närhet som påpekat att man börjat se på min mage. Jag har svårt att se själv. Men får lita på dem. Haha. Är liten i kroppen men har ganska starka magmuskler som håller tillbaka vad som finns där i. Går in i vecka 12 på tisdag.

Huvudsaken är att du känner dig nöjd med henne, det är så himla viktigt att man fungerar med sin BM! :) Vi fick också komma till en som vi båda tyckte väldigt mycket om.

Ah, då förstår jag :) Jag är i vecka 8 och ser smällgravid ut - tarmarna reagerar ju väldigt mycket i början och hormonerna ställer ju till och man svullnar mycket i början. Bebismagen kommer ju först senare :)
  • Vallmofröt

Är nu i vecka 10. Fler än ja som känner sig mer hungriga?? Ja e väldigt trött ännu.. längtar tills tröttheten bleknar och ja ska orka ta mig för o träna igen. Känna mig så där pigg igen.. saknar det. För detta e inte riktigt mitt riktiga jag.. nått som.tar min energi misstänker jag.. och molnvärk från o till forfarande.. hur mår ni denna lördag?

• Isavanna1

Jag har precis kommit hem från ett träningspass, ska bara äta lite sen ska jag gå ut och ta stallet, städa huset och sen blir det nog en varm dusch och en bra bok. Min man är iväg idag så det är bara jag och dem två stora barnen. Idag ör det okej för mig, lite trött och mår lite illa men inget jätte jobbigt.

Svar på tråden Augustibarn 2018