• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Anonym (K16)
    Norrlänska skrev 2018-02-25 07:35:28 följande:

Hoppar in här i slutet av månaden.

Är inne på 4:e försöket med att få till ett syskon till vår snart 6-årig dotter. Längtar massor och känner lite stress både pga min ålder (36 år) samt att jag helst inte vill ha större åldersskillnad på barnen.

Är inne PÅ ÄL+13 och jag tror det är dags för BIM imorgon. Testade med ett ÄL-test nu på morgonen men det var negativt. Ska göra ett grav-test imorgon.

Har smörjt med progesterall den här cykeln så jag har lite extra hopp en samtidigt väl medveten om att allt jag känner/inte känner kan bero på den.

Har inga PS-symtom överhuvudtaget men inga graviditetsymtom heller... Jaja. Håller tummarna inför morgondagen!

En fråga angående progesterall, kan vem som helst använda den? Försökte läsa om den på graviditetskollen om vad den gör eller är till för men blev inte klokare för det.
  • Norrlänska
    Anonym (K16) skrev 2018-02-25 18:10:51 följande:

En fråga angående progesterall, kan vem som helst använda den? Försökte läsa om den på graviditetskollen om vad den gör eller är till för men blev inte klokare för det.

Ärligt talat har jag inget svar. Jag tror att de flesta kan använda dem men vet att jag läst att det finns tillfällen när den ej ska användas.

Jag griper mest efter halmstrån. Som jag fattat det kan den bl.a hjälpa till att göra miljön i livmodern mer "fästvänlig" för ägget.
  • SofiaS95
    Mudcakemonster skrev 2018-02-25 21:08:39 följande:

Då kom mensen... än en gång.

Tråkigt!! Krafter till dig för att orka kämpa vidare
  • T90

Försökt bli gravida sedan januari 2017 och blev gravid i augusti. MA oktober....försökt december Januari och nu i februari. Idag mens... Hur orkar man ens fortsätta försöka? Gråtit hela dagen och det känns så hopplöst....

• Mudcakemonster
    SofiaS95 skrev 2018-02-25 21:46:00 följande:

Tråkigt!! Krafter till dig för att orka kämpa vidare

Omtänksamt av dig :)
  • Mudcakemonster
    T90 skrev 2018-02-25 21:53:12 följande:

Försökt bli gravida sedan januari 2017 och blev gravid i augusti. MA oktober....försökt december Januari och nu i februari. Idag mens... Hur orkar man ens fortsätta försöka? Gråtit hela dagen och det känns så hopplöst....

Är i samma båt. Mens idag. Försökt bli gravid i minst fem år. Har aldrig fått ett plus. Vet att det känns svårt men försök att se det från den ljusa sidan, du vet att du kan bli gravid. Skickar dig kramar och energi <3
  • T90
    Mudcakemonster skrev 2018-02-26 01:33:45 följande:

Är i samma båt. Mens idag. Försökt bli gravid i minst fem år. Har aldrig fått ett plus. Vet att det känns svårt men försök att se det från den ljusa sidan, du vet att du kan bli gravid. Skickar dig kramar och energi <3

Vad tufft... 5 år. Att du ens orkar skriva stöttande ord till mig ??Har inte läst bakåt i tråden nu, har ni gjort ivf? Kram och tack
  • FruBjörk

BIM idag. Ingen mens ännu men känns som den ska komma när som helst. Testar tidigast imorgon ifall den ej dykt upp. Känner mig inte så hoppfull :(

Är det någon kvar här som fortfarande väntar?

• Zemlan99
    FruBjörk skrev 2018-02-26 13:20:29 följande:

BIM idag. Ingen mens ännu men känns som den ska komma när som helst. Testar tidigast imorgon ifall den ej dykt upp. Känner mig inte så hoppfull :(

Är det någon kvar här som fortfarande väntar?

Jag har bim imorgon! Hoppas så att mensen uteblir men med bruna flytningar i 3 dagar nu vet jag inte alls. Ömma bröst iaf vilket jag aldrig känt tidigare! Hur känner du dig?