• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Zemlan99
    sofiaaaaaa skrev 2018-02-24 15:40:17 följande:

Jag har blött under båda mina graviditeter. Ibland bruna flytningar bara och ibland mkt blod, som mens. Har du ont? Så länge du inte har ont tycker jag inte du ska ta ut ngt i förskott. Det behöver inte betyda missfall!

Funderar lite på det här med bruna flytningar.. hade du det redan innan bim eller var det under graviditeten?
  • Zemlan99
    Längtande95 skrev 2018-02-24 14:19:55 följande:

Håller tummarna för dig! :)

Jag hade bim igår och testade negativt imorse :( Har ömma bröst som även har blivit större, kissar jämt, illamående till o från, mycket flytningar samt svag värk i magen... Har aldrig något av detta annars. Håller på att bli galen :( Livmoderhalstappen är även hård och helt stängd så ingen mens påväg :/ Fattar ingenting!

Hur känner man på livmodertsppen? Vart sitter den? :)
  • Längtande95
    Zemlan99 skrev 2018-02-24 18:19:01 följande:

Hur känner man på livmodertsppen? Vart sitter den? :)

Jag känner min om jag sitter på toaletten och för in ett finger. Längst in känner jag den, den känns nästan som en liten boll eller hur jag ska förklara de. På vissa ställen jämför dom den som en nästipp. Har en vännina som tycker att den känns ungefär som ett ollon (fast mindre) så det är svårt att riktigt förklara hur den känns :) Den känns olika beroende på var i menscykeln jag är. Se till att ha tvättat händerna noga och inte ha långa naglar innan du känner efter bara :)
  • Lindsey77
    Anonym (Tigermamma) skrev 2018-02-24 14:57:40 följande:

Hej allesammans. Kanske någon som kan ge mig lite råd eller pepp? Efter 6 månaders försök plussade jag svagt på två tester tidigare i veckan. Igår morse på BIM+2 tog jag ett digitalt test. Tyvärr så märkte jag redan under testets verkningstid att det var blod i toaletten, så glädjen uteblev totalt när testet sedan visade "gravid 1-2 veckor".

Det har blött ganska mycket igår och idag och det är tjockt som vid mens och med små klumpar ibland. Det kommer inte mycket i bindan utan mest när jag är på toaletten. Visst kan det inte vara något annat än ett missfall?

Någon som vet hur snabbt ägglossningen kommer igång efter väldigt tidiga missfall? Vill bara få det överstökat så vi kan börja försöka igen. Hoppas inte att det tar ytterligare 6 månader innan nästa plus.

Jag hade exakt som dig. Jag testade positivt några dagar före mens. Fick missfall lagom när jag skulle ha mens så jag trodde ÄL skulle komma som vanligt. ÄL kom dock ca 10 dagar senare än vanligt. Missade dock ÄL på grund av det. Nu cykeln efter kom ÄL som vanligt.

Ledsen om du får missfall. :(
  • sofiaaaaaa
    Zemlan99 skrev 2018-02-24 18:18:26 följande:

Funderar lite på det här med bruna flytningar.. hade du det redan innan bim eller var det under graviditeten?

Jag har till och från alltid haft bekymmer med bruna flytningar. Några dagar efter ÄL och skvättandes fram till BIM. Men då jag varit gravid har det kommit först efter BIM. Men det är inte varje månad. Januari månad hade jag inget och trodde såklart jag var gravid med alla dess symtom som kom därtill (skengravid). Men har läst om dom som har haft spottings innan BIM även då de blivit gravida. Så det är lite av ett mysterium ;)
  • Sunshineinmylife

Hej på er jag har BIM i morgon söndag o är lite nervös nu har jag lite mens värk och känner till och från spänningar i brösten hoppas inte mensen är på gång nu och känner mig upp och ner i humöret med. hur mår ni som har BIM snart? Trevlig lördag kväll på er

• sofiaaa91
    Whudup skrev 2018-02-24 13:12:21 följande:

Plus idag! 1-2 veckor på digital. ??

Fick aldrig min mens som jag skulle ha i början av februari. Så ägglossningen var nog senare än vad jag trodde.

Har inte hängt med i tråden riktigt.

Har vi många plussare? Ska vi följas åt?

Jag kan isåfall starta en sluten grupp på fb och bjuda in er ????

Grattis till plusset. Jag har startat en hemlig grupp bf okt/nov på Facebook. Följs gärna åt. Skicka mig ett meddelande med din email som du har kopplad till Facebook så bjuder jag inte dig :)

(Hemlig grupp=ingen kan se att du är medlem eller vad som skrivs i gruppen. Endast medlemmar ser de)
  • EmmyB87

Och så kom det idag, på BIM - 3. Det där sträcket man kikat efter så ögonen blöder! Yay!!!
  • Whudup
    sofiaaa91 skrev 2018-02-24 22:11:20 följande:

Jag in dig*

Skickat! :)