• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • carnations
    Airmos skrev 2018-02-22 20:36:54 följande:

Hej på er!

Jag tog ju ett test igår där jag kunde ana en svag skugga. I morse tog jag ännu ett gravtest (testlagretsticka) och där dök ett svagt men tydligare ljusrosa streck up. Då tog jag ett cb digitalt (var säker på att det skulle stå ?inte gravid?, 1. För att jag inte riktigt vågade tro på att testen jag tagit stämde och 2. För att det oavsett förmodligen skulle vara för tidigt för att visa iom att strecket på stickan var så svagt. Men, där stod ?Gravid 1-2 veckor? (!!!j. Jag skakade i hela kroppen. Förstod ingenting, förstår fortfarande inte. Första barnet för både mig och killen. Hoppas nu detta lilla frö får stanna. Jag är så tacksam och glad!!!!

Superroligt! Grattis!! Hade du bim idag? Vilket försök tog det sig på? Följde dig i januaritråden. :)
  • Katthund123

Grattis till er som plussat!! <3

Själv var jag och köpte ett CB Early ikväll, och samtidigt som jag gjorde det så fick jag brun-röda flytningar = mensen på ingång..... hoppar över till BIM mars-tråden.. tack o hej :(

• Airmos
    carnations skrev 2018-02-22 21:11:56 följande:

Superroligt! Grattis!! Hade du bim idag? Vilket försök tog det sig på? Följde dig i januaritråden. :)

Tack så mycket!! Åh ja justja, och jag dig! :)

Enligt min app har jag BIM idag men utgår jag ifrån när ägglossingen var så är jag på BIM -2 idag. Så ja någonstans däremellan. Förra månaden så var det väl inte ett aktivt försök riktigt, vi skyddade oss inte men jag visste inte när jag hade ägglossning. Så denna månad var väl första riktiga försöket. Helt otroligt. Jag har aldrig varit gravid förr, så spännande. Hur har det gått för dig?

Kram!! Och tack igen för grattis!<3
  • Airmos
    Längtande95 skrev 2018-02-22 21:04:07 följande:

Va roligt! Stort grattis! :D

Tack så mycket!!:)
  • Airmos
    Hjärterus skrev 2018-02-22 19:21:22 följande:

Ser man plus ? Eller är de spökstreck ?

Jag ser!!
  • Airmos
    Månsilver skrev 2018-02-22 11:08:56 följande:
    Den här cykeln bestämde jag mig för att föra symptom-dagbok så att jag kunde jämföra med eventuella framtida cykler om jag hade samma känningar. Skriver ut den här nedan ifall det kan vara någon som känner samma men inte plussat än! OBS, sorry för långt inlägg!
    Tillägger att jag började äta folsyra, d-vitamin och zink några veckor innan jag blev gravid. Vet inte om det hjälpte men tror knappast det skadade. Jag var också noga med att ta äl-test (använda cbs rosa, med enkel indikator) och tempade med NC. Jag är glad att jag tog äl-test i typ fjorton dagar i rad för just den här månaden var min äl en vecka (!) senare än utsatt.
    Här är mina symptom:
    6/2 Molande på båda sidor
    7/2 Samma
    8/2 Samma, lite illamående över kaffet på morgonen
    9/2 Lite känningar i äggstockarna, yr och mer illamående över kaffet och frukost
    ???? ÄL (positivt äl-test, äl enligt NC)
    10/2 lite svid i äggstockarna
    Äl+1 (postivit äl-test)
    11/2 samma lite molande känsla, lite ont i brösten
    Äl+2 (negativt äl-test)
    12/2 Öm i brösten, bröstvårtorna som ser liksom större ut med. Lite mol i livmodern
    Äl+3
    13/2 Lite ?ont? på höger sida (äggstocken?) sent på em. Lite mol därefter. Bröstvårtorna lite ömma, men mindre än igår.
    Äl+4
    14/2 Illamående-våg på morgonen efter frukost. Kan ha varit magen bara, eller vitaminer. Otäckt. Svårt med kaffet. Mol, lite mer? TRÖTT.
    Äl+5
    15/2
    Dålig i magen. Tycker att bröstvårtorna blivit liksom större, ömmare. Osäker på om de alltid är det efter äl. Lite molsvid i livmodern. Trött, men kan vara pga jobbet.
    Äl+6
    16/2
    Inga utmärkande symptom. Kanske lite mol, men tveksamt. Bröstvårtorna känns inte särskilt ömma längre. Dock trött.
    Äl+7
    17/2
    Får för mig att jag sover hårdare och vaknar fler gånger på morgonen, tidigt. Bröstvårtorna inte ömma idag. Trött. Svid i livmodertrakten, särskilt åt höger. Lite svidvärk i brösten på em/kvällen. Känt mig lite febrig igår och idag em/kväll. Febervarm liksom över bröstkorgen/brösten men var det förra cykeln med så behöver inte betyda något. Fick plötslig stark yrsel i soffan på kvällen, otäckt!
    Äl+8
    18/2
    Tokblankt gravtest. Förstår väl eg att det är för tidigt att testa. Lite känningar i äggstockarna (ilande, svidande). Trött. Drömde SÅ verkligt att jag fick plus på en sticka i natt och berättade för min familj. Sjukt.
    Mkt mensvärk (eller molsvid deluxe) på kvällen och febervarm em/kväll.
    Äl+9
    19/2
    Vaknade med mensvärk som höll i sig hela dagen till och från. Orolig. Tempen fortfarande över medel dock. Mensvärken påtaglig, liksom svidande, ilande? Känns nästan ?kallt?? Hoppas det är livmodern som reagerar på att ägget just fäst! Läser om växtvärk, hoppas det är det.
    Mkt flytningar under dagen.
    Trött em, sov ett par h. Lite illamående när jag vaknade. 
    Äl+10
    20/2
    Morgonen dragande känningar i livmodern, lite stretchiga? Temp fortfarande över normalt. Mkt flytningar idag med. Brukar jag ha det innan mens? Lite ont i nedre delen av ryggen, vänster sida.
    Svagt plus på cb early vid lunch. Törs knappt tro det. 
    Mensvärk/växtvärk em och kvällen. Lite svidande, annan slags värk än vid mens (tror jag).
    Lite febervarm, hettar om kinderna. När jag var ute och gick i -10 svettades jag nästan. Lätt ryggont nere på vänster sida.
    Äl+11
    21/2
    Tog test med testlagrets gravtest som också det var positivt (men svagt)! Gjorde även ett äl-test och fick glad gubbe. Börjar tro detta mer och mer nu. Har lite ont i brösten idag igen, och fortsatt höjd temp. Snorig på morgonen. 
    Varm och frusen om vartannat.
    Rinniga flytningar idag med.
    Fått massa onda finnar på hakan. Värk i livmodern typ hela dagen, också en slags svindlande/hisnande känsla i magen. Typ som när man är nervös!
    Äl+12
    22/2
    Positivt cb digitalt!!! Jag är gravid på riktigt. Bekräftat. Känns helt overkligt (men kul!) och skitläskigt (men kul!). Mådde lite illa på morgonen, fortfarande varm.  
    Stort grattis till dig! Jag vet känslan! Härligt att kunna säga det. Första barnet för dig med?
  • Sunshineinmylife

Hej på er och stort grattis till alla som plussat ???? jag har testat med clearblue Early och fått fram svaga streck ni finner bilderna här i tråden. Men i kväll så fick jag så ont i magen som mensvärk och sedan som hugg/ilningar i underlivet djupt in liksom. blev rädd och tänkte nu är det.missfall igen men gick på toaletten och inget blod eller rosa flytningar. Är det någon mer här som känt så? Jag har BIM nu på söndag 25/2.

• sycamore

Tog ett test nu på morgonen och det visade blankt neg. Har lite brunröda flytningar men ingen mens. Min mens har aldrig uteblivit helt förut. Jag hatar dessa dagar när man bara vill ge upp att försöka bli gravid. Det känns så hopplöst. Har bara försökt i 7 månader men det känns ändå omöjligt :(

• Anonym (K16)
    sycamore skrev 2018-02-23 06:12:16 följande:

Tog ett test nu på morgonen och det visade blankt neg. Har lite brunröda flytningar men ingen mens. Min mens har aldrig uteblivit helt förut. Jag hatar dessa dagar när man bara vill ge upp att försöka bli gravid. Det känns så hopplöst. Har bara försökt i 7 månader men det känns ändå omöjligt :(

Vi testade också för en stund sen. Negativt. Samt brunröda flytningar och även i kisset...BIM på tisdag så är ju tidigt men känns som att det inte blir något den här gången heller :(
  • Hjärterus

Fick svagt idag med , får nog bli att åka och köpa ett clearblue till idag och testa imorgon oxå innan jag tror på de helt