• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • valere
    PowerL skrev 2018-02-09 20:39:59 följande:

[quote=78452288][quote-nick]PowerL skrev 2018-02-09 20:38:53 följande:[/quote-nick][/quote]

Har inte äl nu. Rätt säker på att den var i tisdags

Jag vet, men det stod något om att man kunde blöda några dagar efter. Så svårt det där med kvinnokroppen ibland, alltså! Håller tummarna för att det var en nidblödning! Glad
  • valere
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-09 21:18:55 följande:

Känns ungefär som timmarna innan mens.. Äl+3. Är irriterad på allt och fräser åt sambon. Vill bara gråta. Någon mer som haft det så? Kom nu under kvällen och det kan ju omöjligt ha med graviditet att göra såhär tidigt men kan det hänga ihop med äl? Annars får jag väl acceptera att jag är en häxa bara haha!

Vill inte vara den som förstör här hela tiden, haha. Men jag har ju läst på en massa just de senaste par dagarna och efter ÄL ökar ju progesteronet rätt hastigt som ger samma symptom som graviditet (det är väl det som ger symtomen sedan också.) Själv kände jag mig illamående och yr dagarna efter ÄL denna veckan, vilket tydligen kan vara av samma orsak. Men någon häxa är du ju i alla fall inte, bara kvinna. Glad
  • Elsaida
    PowerL skrev 2018-02-09 20:39:59 följande:

[quote=78452288][quote-nick]PowerL skrev 2018-02-09 20:38:53 följande:[/quote-nick]

Har inte äl nu. Rätt säker på att den var i tisdags [/quote]

Blödningen uppstår när ägget lossnar och de kan ju ta en liten stund för den att färdas från vägledare och ut, så kan absolut vara spår efter äl :)

Nid uppstår mellan dag 7 och 10 oftast så lite tidigt för de :)
  • Annaalexandra95
    valere skrev 2018-02-09 21:24:44 följande:

Vill inte vara den som förstör här hela tiden, haha. Men jag har ju läst på en massa just de senaste par dagarna och efter ÄL ökar ju progesteronet rätt hastigt som ger samma symptom som graviditet (det är väl det som ger symtomen sedan också.) Själv kände jag mig illamående och yr dagarna efter ÄL denna veckan, vilket tydligen kan vara av samma orsak. Men någon häxa är du ju i alla fall inte, bara kvinna. 

Tack, vad skönt!! Då vet jag förhoppningsvis vad det beror på :)
  • saijda
    bastamamman1 skrev 2018-02-09 21:14:02 följande:

Ingen mens här heller :). Bara stora bröst och varvat brännande/ stickande/ molande känslor i magen, men ibland känns det ingenting. Jag vet ju inte hur det ska kännas, men lite annorlunda än vanlig pms känns det allt. Hörde just att man ibland måste vänta ytterligare en vecka eller två efter BIM innan man plussar. Hoppas!! :)

Spännande!Fortfarande ingen mens här heller :) jag har samma symtom i magen och längs typ äggstockarna/ljumskarna :0 och det hade jag förra gången jag var gravid. Då plussade jag på BIM+4. Vågade inte testa innan <3

Men i och med att jag inte (än så länge) har fått tillbaka min mens sedan missfallet den 11/1 så är jag väldigt nojjig :/
  • LunaLo
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-09 21:18:55 följande:

Känns ungefär som timmarna innan mens.. Äl+3. Är irriterad på allt och fräser åt sambon. Vill bara gråta. Någon mer som haft det så? Kom nu under kvällen och det kan ju omöjligt ha med graviditet att göra såhär tidigt men kan det hänga ihop med äl? Annars får jag väl acceptera att jag är en häxa bara haha!

Åh känner igen mig så mycket idag, fast jag är på äl+8 (bim -3), idag blev jag lite stressad på jobbet i slutet av dagen och fick stanna kvar en timme medan jag bara grät... åt en liten skitsak.
  • bastamamman1
    saijda skrev 2018-02-09 21:51:11 följande:

Spännande!Fortfarande ingen mens här heller :) jag har samma symtom i magen och längs typ äggstockarna/ljumskarna :0 och det hade jag förra gången jag var gravid. Då plussade jag på BIM+4. Vågade inte testa innan <3

Men i och med att jag inte (än så länge) har fått tillbaka min mens sedan missfallet den 11/1 så är jag väldigt nojjig :/

Förstår din oro. Håller tummarna! :)
  • LunaLo
    Deni81 skrev 2018-02-09 10:55:09 följande:

Har aldrig fått tillstymmelse till något annat än vitt i det där fönstret. Men nu anar jag en svag skugga. Min syster ser den också genom snapchat. Kanske är spök? Är på BIM-4 med ett testa-tidigt.

Spännande! Jag tycker jag ser något svagt men man hör ju om många som får spöksträck tyvärr :/
  • Deni81
    LunaLo skrev 2018-02-09 21:58:18 följande:

Spännande! Jag tycker jag ser något svagt men man hör ju om många som får spöksträck tyvärr :/

Ja man hör ju om det! Det är spännande tider nu Men är helt beredd på mens, även om jag hoppas och såklart kommer bli djupt besviken om det kommer mens.
  • Deni81
    maria1992 skrev 2018-02-09 14:11:56 följande:

Är det någon mer än jag här inne som har haft extremt ont i brösten nu i 1 vecka?? Idag kan jag inte nudda dem än. De har blivit 1 storlek större och tydliga ådror och lila bröstvårtor. Vet någon om man får såhär innan mens också?

Normalt har jag lite ont typ sidan av brösten men nu är det extremt i hela brösten....

Jag brukar få ont ca ÄL+4 och så försvinner det dagen innan BIM. Så som du beskriver det brukar jag ha, stora, mer eller mindre ömma och med tydliga ådror. Men lila bröstvårtor har jag aldrig haft! Det låter ju lovande!

Denna gång har jag haft ömma bröst från ÄL+1. Så jag har haft ont i 12 dagar. Och de har växt! Är runda och spända. Inga tydligare blodådror men ändå tydliga. Inget konstigt med bröstvårtorna än. Kanske är progesteronkrämen Men har du så ont så du inte kan nudda? Låter som ett gravtecken...
Svar på tråden BIM Februari