• Jagvetdåinte

BIM juni 2018

Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3

• Svar på tråden BIM juni 2018
  • Systeryster33
    FrökenUtter skrev 2018-06-15 13:30:01 följande:

Testade igen efter jobbet och kanske, kanske, kanske att jag ser någon slags rosa ton i det svaga strecket. Har inte druckit så mycket under dagen så jag tänkte att det var lika bra att testa en gång till. Frågan är bara hur mycket som är inbillning, vågar inte alls lita på mitt färgseende.

Sluta tvivla! Du är solklart gravid, grattis :)
  • SL185
    bumblebeez skrev 2018-06-15 14:01:04 följande:

Det låter hårt, men anledningen till att de gärna väntar med inskrivningssamtalet är just för att "sortera ut" de som får tidiga missfall och fokusera på de som följer sin graviditet. Och är det just att du vill veta att bebisen lever så får man ändå inte sett någon bebis så här tidigt, de brukar säga att man kan se hjärtat i vecka 7 tror jag. :) 

Och tyvärr så är svaret på sista frågan nej. Men sannolikheten att allt går bra är högre än att det inte gör det, i alla fall om du inte blöder. :) Försök att inte tänka så mycket på det, njut av ditt plus. :) 

Tack så mycket för ditt lugnande svar :) måste sluta tänka på missfall o njuta ist tills motsatsen är bevisad..
  • SL185
    Thorax skrev 2018-06-15 14:18:16 följande:

Jag brukar vänta att ringa tills jag är i vecka 12.

De kan ju som förgående skribent inte göra så mycket.

Ja så är det väl..nåja man får försöka tänk glada tankar fastän det är svårt med missfall i bagaget

Tack för ditt svar :)
  • JoWiAn
    Thorax skrev 2018-06-15 14:18:16 följande:

Jag brukar vänta att ringa tills jag är i vecka 12.

De kan ju som förgående skribent inte göra så mycket.

Vecka 12 låter sent. Visa test som kub osv görs ju från v 10.
  • bumblebeez
    SL185 skrev 2018-06-15 15:27:43 följande:
    Tack så mycket för ditt lugnande svar :) måste sluta tänka på missfall o njuta ist tills motsatsen är bevisad..

Ja, gör det! <3

Jag var likadan med min förra. Hela graviditeten var klockren, likaså förlossningen. Och än idag är man orolig att lillan inte andas när hon sover. Så oron kommer, lika bra att försöka njuta så gott det går så man inte blir galen. :)

• Thorax
    SL185 skrev 2018-06-15 15:28:58 följande:

Ja så är det väl..nåja man får försöka tänk glada tankar fastän det är svårt med missfall i bagaget

Tack för ditt svar :)

Ja jag vet hur de är, har 9 MF bakom mig. Men senaste var i v20 så efter de känner jag att inget är säkert ändå. Bara försöker njuta av de som är just då.
    JoWiAn skrev 2018-06-15 15:31:39 följande:

Vecka 12 låter sent. Visa test som kub osv görs ju från v 10.

Ja ska man göra de så får man ju ringa tidigare. Vi skippar det. Nöjer oss med RUL
  • JoWiAn
    Thorax skrev 2018-06-15 15:36:43 följande:

Ja jag vet hur de är, har 9 MF bakom mig. Men senaste var i v20 så efter de känner jag att inget är säkert ändå. Bara försöker njuta av de som är just då.Ja ska man göra de så får man ju ringa tidigare. Vi skippar det. Nöjer oss med RUL

Jag är ju lite gammal och vill göra det nya kromosom testet. Så får ringa tidigt...
  • Thorax
    JoWiAn skrev 2018-06-15 16:54:08 följande:

Jag är ju lite gammal och vill göra det nya kromosom testet. Så får ringa tidigt...

Menar du genom blodprov?

Här får man bekosta på sig de själv så 6000kr känns för saftigt
  • Daphodil
    Thorax skrev 2018-06-15 17:04:11 följande:

Menar du genom blodprov?

Här får man bekosta på sig de själv så 6000kr känns för saftigt

I Stockholm får man NIPT (blodprovet) gratis om man får förhöjd risk på KUB. Jag gjorde det i min första graviditet.
  • Thorax
    Daphodil skrev 2018-06-15 17:07:30 följande:

I Stockholm får man NIPT (blodprovet) gratis om man får förhöjd risk på KUB. Jag gjorde det i min första graviditet.

Ja inte här hur hög den än är. Men vi välkomnar även de med DS så skulle tacka nej ändå :)
Svar på tråden BIM juni 2018