• Inalina

IVF sommar/höst 2018

Kokarororo skrev 2018-09-10 20:00:33 följande:
    Citerar mitt egna inlägg - Vi får tyvärr avbryta behandlingen.

Ska få prata med läkare och lägga upp ny plan på onsdag. Men kan ni hitta om något? Vad händer nu? Hur kommer min kropp må av att avbryta behandlingen. Jag känner ju av den stora äggblåsan. När kan jag vänta nästa blödning? Mycket funderingar...
    jätteledsen att höra att ni fått avbryta när du nu gått igenom så mkt med sprutor och medicinering. Rynkar på näsan anledningen att de avbryter behandlingen antar jag är att de inte tror de kommer få bra antal/mogna ägg ur blåsorna? vi alla fungerar ju olika och första IVF är alltid en 'test-omgång' brukar de säga. jag hoppas ni får klara besked om hur ni ska gå vidare i morgon. kramHjärta
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-09-10 23:41:21 följande:
    Verkligen inte dumt. Det tröstade! Men nu är det mer och jag bryter ihop.
    AkiraÖken hur går det för dig...?Hjärta
  • Inalina
    mammsen79 skrev 2018-09-11 11:53:45 följande:
    De satte in dem på dag 3 och chans till tvillingar är det ju, så mina tankar snurrar runt o runt i huvudet men får inte ta ut något i förskott blir super glad om det blir 1 barn, det sjuka är att läkaren som tog ut ägget var tydlig att vi sätter bara tillbaka 1 för det är risk med tvilling graviditet för kvinnan o barnen, men så var det en annan läkare som satt in embryo o sa ni får två tillbaka, jag o min sambo bara tittade på varandra, han frågade även hur spermie såg ut och rörligheten var riktigt bra. Nu är det bara vänta några veckor, har jag har ganska ont nertill till o från men tar panodil, hur mår du? När ska du ta gravtest och när får du reda på om det är två? Tar du med progestereon 3 tabletter om dagen? Hur gammal är du om man får fråga? Kul att följas åt, stort lycka till >3
    lite märkligt att läkaren bara sa att ni får två tillbaka utan att ni bett om det.. de brukar ju vara ganska restriktiva i Sverige med sånt. egentligen är min testdag inte förrän om en vecka, men har ju redan fått svagt positivt så nu ska jag väl följa upp för att se att strecket/plusset blir starkare för varje dag.. 
    jag mår bara fint annars :) jag tar progesteron 200mg 3 ggr per dag så ganska hög dos, men så har de ofta utomlands. jag är 34, har inga barn och vi har försökt 3 år själva och sedan i feb med IVF. jätteroligt att följas åt, hur gammal är du själv? Glad
  • Inalina
    LillaAw skrev 2018-09-11 17:28:57 följande:

Idag ringde kliniken och sa att vi fått två fina blastocyster till frysen. Är så oroligt glad. Med vår historia där alla embryon dött dag 2 så hade jag gett upp hoppet nästan på att ens lyckas med ivf. Nu tror jag igen <3 ruvardag 3 för mig idag :)

åh vilka härliga nyheter!!! =) det låter ju som ett superresultat!! grattis!
  • Inalina
    gammelpysen skrev 2018-09-11 19:57:55 följande:

En liten uppdatering samt inlägg om träning (igen).

Idag fick jag komma till kvinnokliniken för ett tidigt UL. V 7+1. Såg ett litet hjärta som slog och är hur lycklig som helst.

Vår egentliga tid hos RMC är ju inte förrän nästa vecka, och läkaren idag påtalade att det fortfarande fanns flera stora äggblåsor kvar (typ 25 mm). Något att hålla koll på.

När jag tidigare pratat med RMC har de ju varit supertydliga om att INTE träna än förrän de har hunnit kolla allt, inte ens simning. Och idag är jag rätt nöjd över att ha följt deras råd.

Trots att jag inte låg i riskzonen för överstimulering och trots att det fått 5 veckor sedan äggplocket är äggstockarna alltså fortfarande påverkade av äggplocket.

Så återigen: gör som ni vill. Det kan säkert finnas andra som tycker träning är ok. Men ett ivf är några veckor av erat träningsliv. Ta inga risker. Jag är verkligen glad att jag inte gjort det.

Men så härligt att se hjärtat slå!!!:) det är väl den allra första milstolpen man vill komma över. Förstår om du kan andas ute nu litegrann :) åh den dagen längtar jag efter!!
  • Inalina
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-11 20:22:43 följande:

Åh grattis till de fina nyheterna! Är själv på ruvardag 8. Väntar ivrigt :)

Åh när ska du testa?? Så spännande =) håller tummarna!!
  • Inalina
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-12 06:44:13 följande:
    Vågar ej göra det nu med tanke på att jag tagit en gravidspruta innan ägguttaget som kan ge fel utslag på testet. Vill inte skapa hopp och sen bli besviken eller bli besviken när jag inte fått rätt svar. Men i helgen kanske jag vågar.

Min testdag på kliniken är den 18e. Och du?
    ah jag förstår, jag kör stimulerat FET så ingen Ovitrelle för mig denna gången.

Plussade igår på RD 7 =) Jag har egentligen också testdag den 18:e så jag får väl ta ett test då också ;)
  • Inalina
    mammsen79 skrev 2018-09-11 15:03:17 följande:
    Ok spännande, jag sa på första besöket jag önskar två barn till då jag är 38 år så skulle vara roligt få två på en gång då de kommer ha nytta av varandra. Jag har två tjejer sedan tidigare förhållande de är 16 o 12 år, den yngsta vill absolut inte ha små syskon.
    Roligt att du kan tänka dig en ganska stor familj då, och det kanske är mer upp till dig och din partner än upp till barnen att bestämma ;) det blir ju säkert jätteroligt för dem med bebis i huset när den dagen är inneGlad

(jag kanske kunde listat ut på ditt alias att du var runt 38Tungan ute!) Hoppas det går bra för dig, håller tummarna!! 
  • Inalina
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-12 13:05:26 följande:
    Men vad kul! Stort grattis. Har sån extrem smärta i magen idag. Känns så oroväckande. Ska nog till akuten och kolla upp detta. Har svårigheter med att gå normalt. Usch.
    Men oj vad jobbigt :/ berätta hur det går, kan du vara överstimulerad?
  • Inalina
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-12 16:23:26 följande:
    Är på akuten nu. Blev undersökt. Har lite vätska i buken och är lite överstimulerad. Men får inte svar på något. Innebär detta att jag är gravid? Inget kan de svara på grund av ovitrelle sprutan jag tog innan äggutplock.

Det här är inte kul. Blir inneliggande inatt. De ska titta på om det blivit värre imorgon eller inte
    OJ! din stackare Rynkar på näsan de borde kunna se på blodprov om du är gravid eller ej ??, ofta kommer symptomen samtidigt som ett positivt test men det behöver ej heller vara så. 
    Men du måste tagit Ovitrelle för över 10 dagar sen..?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018