mammsen79 skrev 2018-09-11 11:53:45 följande:
De satte in dem på dag 3 och chans till tvillingar är det ju, så mina tankar snurrar runt o runt i huvudet men får inte ta ut något i förskott blir super glad om det blir 1 barn, det sjuka är att läkaren som tog ut ägget var tydlig att vi sätter bara tillbaka 1 för det är risk med tvilling graviditet för kvinnan o barnen, men så var det en annan läkare som satt in embryo o sa ni får två tillbaka, jag o min sambo bara tittade på varandra, han frågade även hur spermie såg ut och rörligheten var riktigt bra. Nu är det bara vänta några veckor, har jag har ganska ont nertill till o från men tar panodil, hur mår du? När ska du ta gravtest och när får du reda på om det är två? Tar du med progestereon 3 tabletter om dagen? Hur gammal är du om man får fråga? Kul att följas åt, stort lycka till >3
lite märkligt att läkaren bara sa att ni får två tillbaka utan att ni bett om det.. de brukar ju vara ganska restriktiva i Sverige med sånt. egentligen är min testdag inte förrän om en vecka, men har ju redan fått svagt positivt så nu ska jag väl följa upp för att se att strecket/plusset blir starkare för varje dag..
jag mår bara fint annars :) jag tar progesteron 200mg 3 ggr per dag så ganska hög dos, men så har de ofta utomlands. jag är 34, har inga barn och vi har försökt 3 år själva och sedan i feb med IVF. jätteroligt att följas åt, hur gammal är du själv?