-
Bara fått det en gång, 10mg per dag. tror jag började samma dag eller någon dag innan FET. åt fram till v 7-8.My102 skrev 2018-11-13 12:23:34 följande:Hur mycket kortison fick du nu sist?
-
stort lycka till idag - det är ju möjligt att fragminsprutorna är det sista som behövs för dig! jag fick mitt första plus när jag använde dem!! (och mitt andra som nu går som det ska)My102 skrev 2018-11-25 11:13:43 följande:
Imorgon bär det av till Falun för fet. Pratade med kliniken i fredags och vi får bara sätta tillbaka ett embryo :(. Tydligen är jag för ung för att sätta tillbaka 2, 31 år, känner mig inte så ung kan jag säga! Samt att det är vår första IVF behandling. Och att tunna ut skalet på embryot gör dom inte heller. Så det blir princip samma sak som sist, kortison, intralipid, lutinus men jag har också börjat tagit fragmin sprutor from igår, blodförtunnande. Men det känns hopplöst ändå.. trots att vi inte ens har gjort återföringen än.
Återupprepa samma sak utan nån direkt förändring sen den senaste gången gör mig inte direkt hoppfull att det ska funka just den här återföringen :/ suck.
Kram!! -
Ok det låter lovande!!!My102 skrev 2018-11-26 22:25:13 följande:Tack! :) embryot hade börjat kläckas, såg ut som luftbubblor utanför embryot och det känns bra. De tidigare gångerna har dom varit intakt och det har jag funderat över varför ingen har börjat ?växt? vidare på det sättet.
Jag hade tagit för liten dos fragmin, 2500 IE så from ikväll tar jag 5000IE. Hur stor dos tog du? Sprutorna är ju fruktansvärda :(. Och jag har dragit på mig lite ångest så min rätt så milda ?hypokondri? har fått sig en liten törn. Speciellt med ny medicin som jag aldrig har tagit så jag vet inte hur jag reagerar på den. Jag intalar mig själv att jag är frisk vilket stämmer så det borde inte vara någon fara att ta fragmin men ändå så spökar ångesten där och varje ryck eller så i kroppen reagerar jag på. Så löjligt men otroligt jobbigt på samma gång. Hoppas det försvinner imorgon när jag är upptagen med jobb!
Tar en hel del medicin nu. Tog intralipid idag, annars är det dagligen lutinus, fragmin, folsyra, B12, levaxin, D vitamin, kortison och där ökade dom till två tabletter per dag, vet inte varför. Och min vanliga astma medicin. Att proppa i mig allt detta känns sisådär :/
mina sprutor hette Clexane och innehöll 4000 nånting, tog en spruta varje kväll. Känner verkligen igen ångesten.. jag hade fullt med STORA blåmärken efter sprutorna i flera veckor och det är bara ibland man känner att de inte gör JÄTTEont.. men alltid så svider det ju rätt mkt vid injeceringen och även efteråt :( fått höra att man kan kyla med en isbit (eller frysta ärtor) innan man injicerar. testa det kanske...
det enda som hände mig vid senare skede (v 7) var att jag fick näsblod ganska ofta och även någon liten blödning då man får ömtåliga slemhinnor vid grav.
Du behöver nog inte oroa dig så mkt för medicinen, jag kände nog att kortisonet var det som oroade mig (tog också 2 tabl på morgonen) tyckte jag fick lite hjärtklappning etc ibland, men åt ju dem till v 8 och det verkar ha gått bra och det gick bra med nedtrappningen. jag har inte hypokondri men fick lite ångestkänslor varje kväll inför sprutan. Var ju en barnlek att ta Gonal F jämfört med de här hemska sprutorna. men vad gör man inte. har de sagt hur länge du ska ta Fragminet?
jag slutade ju med allt förutom folsyra och progesteronet i v 7-8.
Kram! -
Jag hejar på och hoppas på många befruktade!! 15 ägg låter ju jättebra i alla fall! kram!Akira Öken skrev 2018-11-28 15:33:34 följande:
Tack för alla glada tillrop! Äggplocket gick bra (Men gjorde rätt ont) och resulterade i 15 ägg! Nu går vi in i en annan del av processen med väntan och försiktigt hopp om flera befruktade ägg och återföring.
-
Ledsen att höra att du är besviken, jag förstår dig - men 3 befruktade ska nog kunna gå, speciellt om du får 2 tillbaka!Akira Öken skrev 2018-11-29 12:58:00 följande:
Fått besked från kliniken nu: 14 mogna ägg men bara 3 normalt befruktade. Jag är väldigt besviken.
Om de fortsätter dela sig som de ska, får jag 2 återförda imorgon.
Minns inte men de ICSI? -
jag tycker också att man kan ana ett streck - men det finns tester som är mkt bättre på att testa tidigt, försök hitta ett sånt och ta på morgonurinen :) håller alla tummar!My102 skrev 2018-12-03 16:54:29 följande:
Vad löjlig jag känner mig. Syns ju inget rött alls på strecket :( kanske bara är spök eftersom det tog så lång tid för det att komma fram sådär.
-
åh stort grattis!!!authentic skrev 2018-12-03 17:03:58 följande:Såhär ser mitt test ut nu på ruvardag 7. Tog det 16:45 nu och hade egwntligen kissat en och en halv timme innan redan så inte hållt mig speciellt länge.
Mår så himla illa hela tiden så jag var tvungen att kika. -
tjaa om du är osäker och är rädd att göra din sambo besviken så kan du ju vänta någon dag. man vågar ju knappt tro på det själv när det är sådär svagt och tidigt ändå. jag hade lika svagt i början också men det går ganska snabbt på någon dag för strecket att bli tydligare då hcg ökar mkt i börjanMy102 skrev 2018-12-03 17:03:19 följande:Ska kolla upp det! Bor så långt bort från stan så det får bli imorgon. Så tar jag det på onsdag. Då är jag på dag 9 och det borde ge ett rätt svar.
Visst borde jag hålla tyst om detta? Det värsta i det här för mig är att göra min sambo besviken..vore dumt om jag får upp förhoppningarna också visar det sig att jag hade fel. Eller att mensen kommer -
sista bilden är det definitivt ett streck på.My102 skrev 2018-12-05 06:34:40 följande:
Syns bättre om man vrider på telefonen.
du får nog ha lite tålamod då det är väldigt tidigt ännu. jag tror jag använde upp 9 tester för att vara helt säker på att det verkligen var ett plus... det bekymret skulle man nog inte ha om man väntade till test-dagen Håller tummarna -
Ledsen för din skull, höll verkligen tummarna för dig denna gången och än är det ju inte helt kört men förstår om du inte vill fortsätta hoppas om testerna inte blir starkareMy102 skrev 2018-12-06 10:27:43 följande:
Jag tror det är kört här. Har inte fått någon ökning på RFSU och att CB early var därför nog spök. Lutinus kommer ut som ljusbrunt, dock väldigt skör där just nu men känns bara dumt att intala sig att det skulle vara nåt annat.
Jag ska på middag ikväll och tänker faktiskt ta mig ett glas vin! Oavsett så påverkar det inte utgången tänker jag.
Känner mig väldigt less nu och vill ge upp!
förstår att du känner dig ledsen, har ni kvar några i frysen? -
Åh vad jag hoppas du får fortsätta vara lycklig och att dina tester blir starkare. Första plusset någonsin är ju speciellt, stor kram och hållar alla tummarAkira Öken skrev 2018-12-09 21:13:56 följande:
Testatat positivt idag! Mitt livs första plus! Jag var jätteglad, lycklig och förundrad och alla känslor på en gång, i början av dagen. Nu blöder jag lite och alla lyckokänslor har bytts ut mot ledsenhet och svårmod.
-
Hej! Ett litet tips till återföringen är att ha fylld urinblåsa när du ska in. du behöver absolut inte vara sprängfylld och superkissnödig men det underlättar jättemycket med katetern om blåsan inte är tom (om de inte har berättat det på kliniken).Fröken Rabarber skrev 2018-12-10 14:10:10 följande:
Nu börjar det bli nervöst, imorgon är det återföring. Ska bli spännande att höra hur många som överlevt fram till dag 5 av de 8 som befruktades. Samt nervöst hur hela återföringen går till, gör det ont eller bara allmänt obehagligt? Är däremot pepp på att bli ruvare - även om det också känns nervigt! :)
Lycka till! och det känns i princip ingenting vid återföringen så inget att oroa sig för! =) -
jag tror inte det är ovitrelle som spökar - om du inte tog dubbla sprutor av någon anledning. man kan få svagt plus redan på RD 5 så hoppas du är gravid om du fått plusWonderfluff skrev 2018-12-18 09:23:01 följande:
Hej alla! Om man får jätteont i bröstvårtorna 5 dar efter ovitrelle (3 dar efter äl) och svagt streck på gravtest 11,5 dagar efter ovitrelle, kan det fortfarande va ovitrelle som spökar?
-
Men vad glad jag blir!!! stort grattis till lilla hjärtat Äntligen - som ni har kämpat!!! Kram!Akira Öken skrev 2019-01-08 12:43:19 följande:Åh, vilken koll! Det stämmer att vi har varit på ultraljud. Det är helt otroligt, men vi fick se ett litet embryo och ett litet hjärta som slog! 1,5 cm var den och det är tydligen alldeles lagom.
-
Jag gjorde stimulerat FET - och åt östrogen tabletter (Estrofem 3 ggr per dag - gjorde dock min IVF i Prag). jag slutade inte med dem förrän i v 12 tror jag. nåt med att kroppen inte producerar eget östrogen eller så - minns inte. Sen fick jag även ta Progesteron 3 ggr per dag fram till v 12 typ.LimeLime skrev 2019-01-24 09:29:13 följande:
Någon som gjort stimulerad fet och som kan berätta hur det funkar? Hur ni mådde på hormonerna osv?
jag hade inga sido-effekter av stimulerat FET och det ledde till plus - hoppas det gör det för dig med !! -
Jag tror att jag började äta det från mensen men jag kan inte hitta det där schemat jag fick nu med alla mediciner jag tog... men jag antar att det är din läkare ändå som bestämmer hur du ska göra? De tyckte det var bäst att göra stimulerat FET eftersom det var lättare att bygga upp slemhinnan och man var inte så beroende av de där ÄL-testerna eftersom Estrofemet gör att du ändå inte får ägglossning.LimeLime skrev 2019-01-24 20:50:01 följande:Tack för svar, hoppingivande att du mådde bra och fick plus! Har några frågor om du orkar svara: Hur länge fick du äta östrogen innan återföring? Hur många ultraljud fick du göra innan återföring?
Jag gjorde nog 2 ultraljud innan återföringen! =) lycka till!