IVF sommar/höst 2018
Fick tillbaka en fin blastocyst idag och ruvar nu! Jag är så glad!
Om något av de andra embryona kunde frysas eller inte, får vi veta om cirka två veckor.
Hur mår du? När ska du på ultraljud?
Så efter vårt tredje VUL i morse så fick vi återigen beskedet att fortsätta över helgen, men med lite högre dos på gonal-f, 200 istället för 150. Nytt VUL på måndag morgon igen! Så drygt och less på dessa sprutor! Vill bara få klartecken för äggplock nu!
Ja den största är ju på ca 18 mm. Den har varit stor och störst hela tiden. Det är någon blåsa på 12, någon på 11, någon på 10 men resten är kring 6-7. På god väg sa sköterskan som ringde från kliniken. Jag förstår ju att alla påverkas olika av simuleringen, men man vet ju så lite egentligen. Jag antar att det hör till vanligheterna att det kan ta tid.
Jobbigast är som sagt att leva ett par dagar i stöten tills man får något nytt besked bara. Men ja, jag hoppas som du säger att en lite högre dos gör susen nu över helgen!
Jag har nu varit på äggplock och det har gått bra blev 4 ägg så ska tillbaka på Måndag för återförening. Jag är väldigt trött efter äggplocken.