• Inalina

IVF sommar/höst 2018

Inalina skrev 2018-09-26 08:27:19 följande:
    det kostar ca 2500 euro + lite blodprover. 
    man gör sin stimulering hemma och går på VUL och äter äggen som sedan skickas till Prag så de kan avgöra om man ska höja eller sänka dosen samt när ev ÄP ska bli. man måste vara där ungefär 5 dagar mellan ÄP och återföring.

Hoppas du och din man också lyckas snart Glad
    hoppsan man MÄTER äggen såklart och inget annat sen skickar man ju bilderna och utlåtandet - satt visst och åt frukost här och blev lite förvirradDrömmer
  • Inalina
    authentic skrev 2018-09-26 09:12:35 följande:
    Nja, man kan lyckas prata sig till 2 embryon. Vi har aldrig fått det tidigare då våra får toppresultat enligt deras tabeller men eftersom vi gjort 5 insättningar redan så gick de med på 2 stycken. Det kan bli 2 men jag är glad bara det blir en som fäster någon gång under denna livstid.

Tog sig båda dina embryon? Eller det kanske du inte vet ännu nej, kanske är för tidigt för att kika.
    Ok då förstår jag - de brukar ju bli lite mer generösa när man gjort några insättningar.
    detta var min 3:e och jag hade bara 2 blastisar i frysen varav en var lite sämre kvalitet så de kanske inte tyckte det var 'lönt' att spara på den...och har bara fått ett embryo tillbaka de andra 2 gångerna. 

Jag håller med att man blir överlycklig om ett fäster och utvecklas som det ska! Jag ska på tidigt vul på måndag så tidigast då vet jag hur många hjärtan som tickar. Jag testade svaaagt plus på RD 6.
  • Inalina
    authentic skrev 2018-09-27 07:50:21 följande:

Glömde bilden. Den nedersta är den från imorse. Nu gäller det bara att den blir starkare och starkare då. Testdag på lördag.

Jättestort grattis!!! Vad härligt =) jag såg strecket igår kväll också och var säker på att det skulle bli klart o tydligt idag!! Och 2 små också- så spännande :)
  • Inalina
    authentic skrev 2018-09-27 07:59:06 följande:

Tack <3 nu känner jag iaf att jag är med i matchen igen. "Pregnant until proven otherwise." ;)

När är din testdag nu igen? Du har säkert skrivit det tidigare men jag har glömt bort det, man får ju sånt tunnelseende i sådana här stressande situationer och glömmer allt och alla andra.

Jag kikar bara in i den här tråden för jag tycker det är så roligt när fler lyckas plussa! Kom till ?vi som är gravida efter ivf tråden? när du känner dig mogen så hörs vi mer där :) bättre så än att göra detta till en gravid-tråd:) förstår att du fick en liten chock- den bästa man kan få!!
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-09-28 06:41:51 följande:

Tack för era ord. Jag är nästan inne på att lägga ner försökandet nu. Vi har ett landstingsförsök kvar men jag vet inte om jag orkar mer utan försäkran att det någonsin kommer fungera. Min man känner lite samma. Kanske slutar vägen här för oss.

Är så ledsen för er skull och beklagar verkligen er sorg Rynkar på näsan. Låt det sjunka in så kommer ni nog överens om hur ni ska göra framöver tillsammans. Saker och ting behöver få ta sin tid ibland för att man ska kunna komma fram till rätt beslut för en själv. ta hand om er - ni tillsammans är ju det viktiga.Hjärta 
  • Inalina
    Wishful skrev 2018-10-12 08:30:22 följande:

Har följt med här men var ett litet tag sedan jag skrev nu. Började med Progynon i tisdags inför FET i stimulerad cykel. Ultraljud nästa torsdag för att kontrollera tjockleken på slemhinnan. Nu hoppas jag verkligen att det blir återföring den här gången.

Vad bra att du kör stimulerat FET när du haft sån otur med tajmingen tidigare! Hoppas ultraljudet visar att du får göra insättning nu i oktober! Stort lycka tillHjärta
  • Inalina
    Goingen skrev 2018-10-14 20:24:10 följande:

Någon som har erfarenhet av hinnsäck och storlek. Var inne i fredags 6+1 och hon sa att allt så bra ut som hon förväntade sig- hinnsäck och gulesäck men inget synligt foster än. men nu i efterhand så verkar min hinnsäck på 9,7mm väldigt litet för 6+1... Någon med tankar?

Hej!

Kom till tråden 'vi som blivit gravida efter ivf' så finns det säkert någon som har bra koll :)! 
  • Inalina
    Jooosen skrev 2018-11-11 21:46:44 följande:

Någon som tror på det här med immunförsvar som kan påverka graviditet/ej graviditet. Vi är ju oförklarligt barnlösa. Börjar gripa efter halmstrån o fundera på om det kanske är det som är problemet :/. Men verkar inte vara något Sverige kollar upp... har ni någon koll?

jag tror att det kan vara en av många anledningar till att ägget inte 'fastnar' eller tidiga missfall. jag hade läst väldigt mkt om detta och tjatade på min läkare (i Prag) om att jag ville ha prednison (kortison) inför senaste återföringen.
    Han ville först göra en massa dyra tester etc men till slut gick han med på att skriva ut det till mig och nu är jag gravid i v 13. Det kanske var en av olika anledningar att det funkade denna gången för oss, men jag kände att jag går hellre 'all in' än att ändra en liten grej åt gången. 
    kram!!
  • Inalina
    My102 skrev 2018-11-12 09:38:21 följande:
    Vi har inget känt fel. Jag kan väl tänka mig att jag inte ägglossning hela tiden pga oregelbunden mens men det är inget som är bekräftat. Allt ser bra ut och får fina embryon.

Det är frustrerade detta. Jag har pratat med kliniken nu och vi får göra nytt fet denna månad. Känns otroligt bra! Ruva är både hemskt och underbart men hellre att jag är igång med någonting än att vänta.. det är tortyr. Jag hade ?tur? att mensen kom redan igår så vi kunde planera frysåteringföring innan jul.

Jag bad kliniken se över möjligheten att sätta in två embryon. Är det någon som har gjort det och vet ni om det blev dubbel kostnad då?
    Jag satte tillbaka 2 men fick betala för 1 återföring. så bra att ni kör direkt igen! =)
  • Inalina
    My102 skrev 2018-11-12 23:06:12 följande:
    Ett ET och ett FET. Har tre kvar i frysen av fyra, av samma kvalite som det vi fick sätta in så förhoppningarna är stora att vi ska få tillbaka igen, vilket är få förunnat för en del. Pratade med kliniken idag och kostnaden är den samma oavsett antal, pjuh. Om allt går som det ska med ägglossning osv så blir insättning 29-30 november :)

Fick en skrämmande tanke nu. Det embryot vi fick tillbaka vid ET, var av absolut bästa kvalite, dom andra fyra som dom fryste ner var snäppet lägre men fortfarande fina. Tänk om alla dom vi har kvar är felande och att det var de där ET som var guldägget! Vi tog inte några ytterligare mediciner då så som kortison eller intralipid och att det var därför som det inte funka.. usch..hemska tanke.
    har också tänkte den tanken - hade en 'jättefin' blastocyst som fördes tillbaka vid ET - fick mf bara ett par dagar efter plus. Sedan hade jag två kvar i frysen med mkt sämre kvalitet kvar så hoppet var inte särskilt högt - men det gick! hoppas det funkar så för dig med Glad
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018