• Inalina

IVF sommar/höst 2018

Mjbo skrev 2018-08-30 11:05:52 följande:
    Ja de är väl ett smart sätt att tänka så, inger blir ju bättre av att man är nervös och orolig ;)

Vilken dag flyger du? :) hur gör du med jobbet varje gång? Har du berättat för dem och tar semester eller hur funkar de när du ändå måste va borta ett par dagar varje gång tänker ja :)
    ja du det är inte det smidigaste att göra IVF i annat land...jag flyger måndag kväll och tillbaka tisd kväll. har ett ganska fritt jobb så kan jobba hemifrån, men nu är jag ju bara borta tisdag så då blir det inte så 'big deal' av det hela. har inte berättat nåt för varken vänner, familj eller jobb och tänkte behålla det så ;)

funkar det inte denna gången får vi fundera över hur vi gör nästa gång, eventuellt kör vi privat i Sverige el Danmark då - har inte kommit så långt i mina tankar då det ska funka denna gången tänkte jagGlad jag har ju fortfarande förtroende för kliniken i Prag dock, då jag faktiskt fick ett plus senast och de lyckades frysa ner 2 embryon och dessutom använde min mans frysta spermier vid förra befruktningen - så de är ganska 'okomplicerade' och flexibla vilket passar oss. (min man kunde inte vara där vid förra färskförsöket utan fick lämna sina grabbar några dagar tidigare - och det funkade fint). 
    Kram!
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-08-30 13:45:15 följande:

Okej,ja förstår. jag har oxå ett väldigt fritt jobb, så jag har inte berättat för nån på jobbet heller. Väldigt skönt med tanke på att man åker mycket fram och tillbaka. ha 10 min enkel resa till min klinik så de tar ju en hel dag om man ska dit.

Min syster däremot vet, hon är min stöttepelare i livet så hon vet allting. Men inte någon annan.. 

Ingen glad gubbe än här, väntar med spänning :D 

ja håll mig uppdaterad med dina glada gubbar Skrattande 

antar att du menar 10 mil till kliniken ;) , min man får vara min stöttepelare i det här, känns faktiskt helt ok att vi kör detta själva utan någon annans inblandning - det är mest min man som håller hårt på integriteten och inte tycker någon annan har med detta att göra- så jag respekterar det när det handlar om oss båda.

äter du några andra vitaminer eller så som tillskott? förutom ev folsyra?
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-08-30 15:28:13 följande:
    Haha oj, ja precis, jag menar 10 mil förståss. Annars hade det vart nära och bra ;)

Så känner vi med, ingen som har med saken att göra. Däremot om folk skulle frågat sen varför det dröjt så länge eller nått (om och när vi nu lyckas), vi har vart tillsammans ett par år nu, och även gifta. Så folk har ju lagt en hel del kommentarer genom åren. Men om någon skulle fråga sen när man väl har sin bebis i famnen så skulle jag berätta, inte hela storyn kanske, men att det är ett "ivf-barn", därför det dröjt, typ... så kanske dom får en tankeställare..

Äter folsyra gör jag, och multivitamin typ. Och järn när jag har mens pga dåliga värden, även innan påbörjad ivf.. Äter du något tillskott?
    vi har vart tillsammans över 8 år och gifta i 3, så ja folk undrar nog men det får de fortsätta att göra ;) äter bara folsyra, men det har jag gjort till o från i 7 år sedan jag slutade med ppiller så jag misstänker att kroppen har en rätt bra reserv vid det här laget ;)
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-08-29 19:09:10 följande:
    Jag hoppas så mycket att du har rätt!
    Har du haft ÄP än...? Hur gick det??Glad
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-08-30 15:54:29 följande:
    Nope, det är imorgon. Men de ringde nyss och bad oss komma nästan två timmar tidigare. De ska tydligen undersöka mig och ta blodprover innan.
    Ok, bra de är förberedda på alla sätt! hejar på härifrån Glad
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-08-30 16:31:20 följande:
    Ja precis. Vad svarar du i dagsläget om någon frågar? Hur gammal är du om ja får fråga? :)

Alltid bra med reserver ;) kroppen behöver det. Och ännu mer nu under försök att få barn såklart.
    jag säger typ att vi inte har nån brådska, vill hinna resa o leva lite innan... och att jag inte har så stor barnlängtan.. (euhm men eller hur!!!Skrikandes!) 

men har inte så många som frågar just nu vilket är skönt. jag är 34! själv då? 
  • Inalina
    Kumminsilver skrev 2018-08-30 18:57:26 följande:

Har sen jag plussade varit livrädd för ännu ett missfall. Så pass att jag knappt vågat vara här inne eller ens tänka på att jag var gravid. Och ja. Idag har jag börjat få rosa flytningar så tog ett graviditetstest igen och strecket är mycket svagare än vad det borde vara. Vet vad detta betyder. Har ju varit genom det flera gånger innan. Hoppades bara verkligen att det skulle gå vägen denna gången men nej... Vet inte ens om det är nån idé att fortsätta försöka mer. Förstår inte vad som är fel.

Jag hoppas och håller tummarna för att det inte är som du befarar.
    Flera som börjar blöda och tappar hoppet går det ju bra för (vi har flera i denna tråden bland annat). stor kramHjärta
  • Inalina
    mammsen79 skrev 2018-08-31 13:25:31 följande:

Har nu varit på första ultraljudet och knappt några äggblåsorna så det känns surt, inväntar svar på blodprovet nu då de ska ringa mig för att eventuellt öka dosen. Är väldigt trött i dag o var illamående i morse. Någon som med varit med om för lite äggblåsor så här i början? Började ta första sprutan för 1 vecka sedan.

Hej! Din trötthet beror säkert på hormonbalansen i kroppen med alla sprutor.

Jag hade också få blåsor som inte växt till sig första gången, jag fick gå upp i dubbel dos av Gonal F (300ie) för att de skulle få en chans att växa till sig till ÄP vilket de gjorde. Det är ganska vanligt att man gör så och det är därför man har första VUL efter en vecka. Lycka till !! :)
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-08-31 08:25:33 följande:
    Skönt att slippa nedregleringen och sen går det ju lite snabbare också, när behandlingen. inte blir så lång. Samma i vårt fall, manlig faktor.
    Hur har det gått idag??{#emotions_dlg.flower}
  • Inalina
    Cnia skrev 2018-08-31 11:18:26 följande:

Dagens ultraljudsbesked, 28st äggblåsor av bra storlek, några mogna. Blir sista gonal och synarela ikväll, ovitrell imorgon och äggplock på måndag :) så spännande. De verkar inte så bekymrade över att det är så många, blodproverna verkar vara bra, har bara sagt att det finns risk att jag blir ännu mer trött och svullen i helgen och efter äggplock. De sa att blåsorna motsvarar 2tennisbollar i magen så inte konstigt att jag är svullen om magen.

Hej! Är du säker på att det var 28 blåsor? Det låter väldigt mycket, men din klinik har nog koll på vad de gör och med blodprovet så får du ju tydliga besked! Glad

Förstår att det kan kännas positivt med många äggblåsor, men var rädd om dig  om du börjar känna dig illamående eller får väldigt ont efter ÄP- då får du kontakta din klinik direkt då det är ganska vanligt att man får vätska i buken vid många äggblåsor. (när man tömmer dem så bildas det vätska i blåsorna som fyller upp tomrummet efter äggen). Vill inte skrämma upp dig men viktigt lyssna på din egen kropp och göra det som är bäst för din hälsaHjärta

Hoppas du har många fina ägg också Glad!!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018