• Inalina

IVF sommar/höst 2018

Kokarororo skrev 2018-09-07 15:23:23 följande:
    Mellan 10-15 i antal eller storlek? :) Ja jag mår ju väldigt bra, trodde faktiskt att jag skulle påverkas något mer av alla hormoner. Det enda jag märkt är att jag på morgonen mår illa ett par timmar, mellan frukost och lunch någon gång. Samt att en huvudvärk kommer krypandes på eftermiddagen och sitter i fram till kvällen någon gång. Annars är jag en sådan som alltid drabbas, så jag har ju varit beredd på överstimulering iaf. 
    haha i antal - i storlek ska de vara runt 22-25mm tror jag när man plockar dem!

känner också igen illamåendet och huvudvärken, men jag tror tröttheten av progesteronet påverkade mig mest. Och sedan ger Ovitrelle ganska mkt biverkningar som man tror är gravtecken också Förvånad 
  • Inalina
    Kokarororo skrev 2018-09-07 15:57:21 följande:

Tack, har aldrig tänkt mig för att fråga hur stora de måste vara! 

Ja men dessa biverkningar är ju förmodligen ingenting jämfört med de gravidkrämpor man VILL känna :)

nej jag håller verkligen med!! Skrattande
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-09-08 09:58:56 följande:

Nervös inför ultraljud imorgon. Senaste behandlingen sjönk allt hopp vid första vulet då de endast kunde se två blåsor, inte ens några småblåsor. Jag vill inbilla mig att jag känner mer i magen denna gången men det kan jag göra även i naturlig cykler. Snälla låt det var fler än två blåsor denna gång. Så rädd för att få avbryta :(

Har du fått ökad dos Gonal F eller Menupur denna gången? Jag hade lite upplevelse som dig första gången då de bara kunde se ett par blåsor men gången efter la de dubbel dos direkt och då blev det alldeles lagom för mig. Jag är tydligen svårsrimulerad. Jag hoppas det går vägen och håller alla tummar inför i morgon! Känner så väl igen känslan !! Kram förhoppningsvis är det blåsorna som gör det lite trångt i magen och som känns! :)
  • Inalina
    LillaAw skrev 2018-09-08 20:18:09 följande:

Idag blev jag ruvare till ett 2-dagars. Nu väntar två veckor av spänning, oro och förhoppningar. Den såg bra ut iallafall så det kändes bra. Kanske får vi några till frysen med, 4 andra hade hög kvalitet. Men det är inget jag förväntar mig :)

Härligt att du är ruvare nu!!::) hoppas du får en bonus med någon eskimå också :)! Nu börjar den lååånga väntan! Kram spännande detta!
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-09-08 21:04:33 följande:

Sist när jag fick så få blåsor gjorde vi långa protokollet med menopur. Tror vi började på 300 ie då och sen höjde till 375 ie och la till gonal f 75 ie i slutet. Jag har innan dess gjort korta två gånger, med Gonal f endast vilket gett 4-6 blåsor och 4 respektive 3 ägg (fem embryon totalt). Det var på privat klinik i väntan på att komma fram i landstingets kö.

Denna gången gör vi korta igen och jag får 375 ie gonal f och 75 ie menopur från start så därför kan de tyvärr inte höja mer (iallafall inte just denna kliniken). Men det funkade ju bra på gonal f de första två ivferna så jag försöker hålla fast vid det hoppet!

Tack för din pepp! <3 Hur känns det med ruvningen?

Ok då låter det som att de gör allt för att ditt resultat ska bli bra i alla fall! :) lika bra köra hög dos från början så de växer till sig, jag håller tummarna och hejar härifrån!!

Känner inget direkt av ruvningen :/ i morgon blir RD 5 och jag har hört att vissa fått positivt så tidigt men jag måste nog ändå vänta med tjuvtestningen några dagar till ;) förra gången tror jag fixk starkt plus på RD10 med blastocyst vid färskförsök, så nästa vecka blir det ju def test! Vill nog hellre testa neg än att vänta in mensen...blir liksom så jobbigt då har jag fått för mig.. kramar!
  • Inalina
    meshelg skrev 2018-09-09 10:45:14 följande:

Tack allihop för svaren ni ger mig, jag som är både ny i tråden och okunnig. Jag försöker läsa era erfarenheter. Gör ni alla era behandlingar i Sverige? 

Jag har inte gjort IVF tidigare och har barn men vill ha fler och försökt men inte fått, tror det är åldern fast jag är bara 40. Efter hormonspiral och cysta som spruckit har mina äggledare slutat producera... 

Anledningen till att jag försöker förstå processen är att kliniken bara förväntar sig att jag kommer och stannar så länge det behövs och jag måste tänka på eventuella ledigheter, familj, skolplikt för barn... 
    Kokarororo skrev 2018-09-08 17:30:03 följande:
    Jag genomför min första behandling nu, så jag är ju rätt så rookie i det här också men det jag vill framföra är att det är mycket som kan hända på vägen! Vi hade tagit för givet att ha plockat ut ägg redan i fredags, men min behandling har blivit förlängd och vi vet ännu inte när det är dags för äggplock. Med andra ord, planera inte för mycket runt dessa veckor
    Förmodligen kommer jag bara boka resa dit och anpassa mig till hur det går men behöver ändå planera att jag kommer dit utan att behöva slösa dagar på att de inte tar emot mig eller att jag inte åker precis efter ägglossning eller annat jag måste tänka på.  Jag ska försöka inte stressa och ta tiden det behövs men jag är som du väldigt lojal arbetsgivaren och älskar mitt jobb. men klart det inte bör vara stress, man vill ju göra det så bra som möjligt både för att det ska lyckas och för att minnet kring processen.
    Hoppomliv skrev 2018-09-08 15:10:58 följande:
    Du kör kort protokoll eller? Annars är det först nässpray på dag 17 och sprutstart nästa mens. Återförandet efter äggplock kan bli på dag 2, 3 eller 5.
    När jag pratat med klinikerna har de bara tagit upp den korta protokollet med mig, det var först när jag googlade och läste själv som jag såg att det fanns en lång oxå...
    Hej! jag gör min IVF i Tjeckien, vart ska du göra nånstans?
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-09-09 15:16:32 följande:

VUL idag visade 6 okej blåsor! Varit så orolig för att få liknande resultat som sist (två blåsor). Äggplock planerat till torsdag. Puh, lättnaden. Nu kan jag ladda om innan jag börjar noja för antalet ägg och kvalitet istället :)

Vad bra!!! =) nu har du nästa steg mot baby på torsdag! du kan ju själv inte påverka något och visst finns det alltid nåt att oroa sig för i processen men det lät som ett toppresultat i dag ialla fall =)
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-10 06:27:45 följande:

Kul, idag får jag tillbaka en om allt går som det ska. Håll tummarna åt mig! <3

Åh är det äntligen dags!!! Håller alla tummar :)!! Kram!
  • Inalina

Tog ett test i morse på rd6, tror att det är alldeles för tidigt men både jag o mannen såg ett svaaagt tillstymmelse till streck men absolut inte så jag skulle känna mig säker på ett plus. (Ett sånt där test med 2 rutor där ett har teststreck)

Väntar ett par dagar o ser om det blir starkare tänker jag... spännande spännande.. haha min man blev nästan lite upprörd att jag testade så här tidigt men då jag såg att det fanns dem som fick plus redan nu så kunde jag inte låta bli...;) kram på er alla!

• Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-10 08:05:40 följande:

Åh!!! Har du ingen bild på testet?? Så nyfiken!! Hoppas hoppas ni hade rätt och att det blir starkare!

När jag plussade förut på dag 6 så va de oxå suuuper svagt, MEN, det var där! Så jag håller mina tummar åt dig!!

Tack, kliniken har inte ringt än iallafall. Tänker att dom ringer väl runt 9 tiden om de inte skulle klara upptiningen, så jag vill inte ha något samtal nu under förmiddagen..

Tack för pepp, jag hoppas hoppas jag kan meddela i eftermiddag att jag är ruvare <3

Försöker bifoga men det är ju inte lätt att ta bild på det där haha... får ju verkligen hoppas det blir starkare!!!

Det kommer gå bra för dig idag!! :) hör av dig sen!

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018