• Inalina

IVF sommar/höst 2018

Mjbo skrev 2018-09-04 11:58:27 följande:
    Åh fick du sätta in två?? De vill jag oxå göra men får inte :(

Kul att allt gick bra, så spännande. Bara väntan kvar nudå. Försöööök att tänka på annat (jag vet, helt omöjligt) men ändå.. vilken dag beräknas mensen komma?

När jag plussade sist när ja fick MA så plussade ja redan 5 dagar efter insättning. Tidigt, men ändå. Brukar du tjuvtesta eller håller du dig? :)
    ja men som sagt när den ena är lite halvdan så tror jag väl inte att den blir s mkt av ändå - och att spara den i frysen skulle kännas rätt hopplöst till nästa gång så lika bra att föra över två direkt. (mina sista 2...)för den här gången. Så läkaren sa att de inte gick med på det? sa han något om blodförtunnande?

Oj 5 dagar efter insättning var tidigt!!

jag tror jag testar nästa fredag den 15:e, tror BIM är den 16:e enligt min app (men den kan man nog inte lita på helt ;))!!
  • Inalina
    Cnia skrev 2018-09-04 12:41:31 följande:
    Ja det kan ju vara det såklart, det får man hoppas på. Det är min första ivf, blivit lätt överstimulerad och mått dåligt rakt igenom. Hade 28äggblåsor, vid äggplock igår fick de ut 10ägg och idag då besked att 1blev befruktat som ska föras in imorgon, dag2. Men det förutsätter att jag mår bra, risken finns för överstimuleringssyndrom pga. Att jag hade så många blåsor. Jag har efter plocket haft mycket smärtor i magen, svullnat upp än mer och ökat i vikt, vilket tyvärr talar emot en återföring. Det kan bli mycket farligt med överstimuleringssyndrom om man blir gravid. Jag har inga barn sen tidigare, har inte heller försökt bli gravid narurligt utan blivit remitterad direkt för IVF då jag har utbredd endometrios som ju förvärras varje gång man har mens (varit mer eller mindre nedreglerad i flera år).

Tack så mycket, hoppas så att allt ska klaffa och det blir återföring imorgon!
    Fy vad jobbigt - känner verkligen med dig :( det lät ju mkt med 28 äggblåsor - hoppas ditt befruktade ägg är ett en winner :)!!! har hört om många här i trådarna där de endast fått ett befruktat som klarat sig hela vägen, så håller tummarna för dig! hoppas såklart du får göra en återföring utan någon risk för din hälsaHjärta styrkekram!
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-04 13:06:12 följande:
    Okej, ja men vem vet, den kanske växer sig starkare än nånsin i dig, så man ska inte rappa hoppet för snabbt :)

Ja de va tidigt, fast egentligen inte med tanke på att som nu kommer jag ha beräknad mensdag 8 dagar efter insättning, och någon dag innan mens kan man ju testa om man gör det naturligt, så de låter bara så lite när man säger från insättningen, Om du förstår hur ja menar haha :)

Hur är planen nudå? Stannar du ett par dagar eller flyger du hem direkt?
    nä precis, den kanske piggnar till inne i värmen ;) 

ändå märkligt att du och jag är på samma mensdag idag- och jag hade min återföring idag och du din på måndag Förvånad har det med att din cykel är väldigt lång att göra tror du? jag hade ingen ägglossning denna månaden då östrogenet gjorde att jag inte utvecklade egna ägg om jag fattat rätt, utan bara gjorde så slemhinnan tjockar till sig.. så min kropp blir kanske hur knäpp som helst nu med mens o grejer tänker jag? ja herregud, om man bara kunde veta allt...Flört

jag flyger tillbaka idag! känner ju inget särskilt efter återföringen så det är nog inga konstigheter - ska börja ta blodförtunnande sprutan ikväll.. vilket jag INTE ser fram emot- hade blåmärken flera veckor efteråt förra gångenSkäms
  • Inalina
    dava01 skrev 2018-09-04 12:33:50 följande:

Hej, har bara en liten fråga. Ska göra korta protokollet nu och har precis börjat med menopur. Sedan på fredag ska jag lägga till en spruta. Fick bara ett recept med 5 st sprutor. Kan det stämma? Man tar väl ändå hela sprutan? Då räcker det i fem dagar.

det är ganska normalt att man bara kör den sprutan i 5 dagar - den gör bara så att äggen inte släpper i förväg (Orgalutran?) på min klinik har jag alltid ett ultraljud ca dag 6-7 så de ser hur äggen växt till sig och då kan det t.o.m vara så att du väntar med Orgalutran tills de säger till (dvs om äggen är så små att det inte finns risk för tidig ägglossning). men säger din klinik inget ska du ju köra på schemat som du fått :)
  • Inalina
    Saner skrev 2018-09-04 14:10:27 följande:
    Iiii så spännande. Ska hålla alla tummarna för dig/er. De är så jobbigt vänta på testdagen.....de dagarna går ju inte snabbt som man vill. Hoppas båda klarar sig....mysigt med twins.
    haha ja det är spännande :) det här med ruvning och test-dag tycker jag man blivit rätt van vid - jag menar har man försökt över 3 år och trott att man 'ruvat' varje månad så kan jag nog göra detta en gång till ;) har absolut inga förhoppningar på twins men är såklart inte helt främmande för tanken då vi valde att sätta tillbaka båda. 

Hur går det för dig? några grav symptom och har du fått tid för första VUL?
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-04 14:30:56 följande:
    Ja min cykel är ca 30-31 dagar så ett par dagar längre än "medel" är den :)

Vet inte hur de kan komma sig annars att ja får vänta så länge. Hur många dagar är dina små som du fått sätta in idag? Tänker att vi har ju mensstart typ samma datum med, min mens ska komma typ den 17e, så ett par dagar efter dig. Mina små är 5 dagar dom ja har i frysen iallafall, så därför dom vill vänta i 5 dagar så embryot och min kropp är i samma fas:)
    mina var också 5 dagar :) jaja kanske funkar annorlunda när man kör med stimulerat !! hoppas vi båda kommer ut på andra sidan med en varsin liten :)
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-04 16:31:25 följande:
    Va konstigt, ja precis, i slutändan är resultatet viktigast, och vi båda kommer lyckas <3

Hur känner du dig? Känner du dig annorlunda? Jag minns att ja kände mig lite små larvig båda gångerna sist efter återföring som att man redan var gravid, klappade mig på magen oså. Låter lite larvigt kanske, men det känns annorlunda enligt mig iaf när man vet att man varit och satt in den, inte samma sak som på naturlig väg :D
    det är förmodligen därför de ej bett mig ta några ÄL-tester - för de skulle ändå inte visat på något. huvudsaken var att slemhinnan var bra i 3 lager och x antal cm eller vad det nu är ;)

jo klart - jag tror ju inte mina ägg blir befruktade överhuvudtaget de andra månaderna så det är såklart annorlunda nu! är ju hoppfull ändå eftersom jag fick ett plus senast så det KAN gå :)

pratade även med mannen om hur vi gör ifall det inte går denna gången (jobbigt jobbigt) - men vi kommer nog köra på i Prag då vi har förtroende för kliniken och jag gillar hur de sköter saker o ting vid äggplock, stimulering etc. Möjligtvis gör jag en lite grundligare utredning ang immunförsvaret eller kollar att jag inte har någon infektion nånstans i livmodern så gör att ägget har svårare att fästa. men men - först 2 veckors väääääntan ;)
  • Inalina
    Liten elak och intelligent skrev 2018-09-04 15:54:50 följande:

Dagens äggplock resulterade i tio ägg. Hade hoppats på lite fler men jag antar att man får vara nöjd.

Låter ju jättebra! hoppas på ett helt fotbollslag =) (ja eller med en utvisad då ;))

Kram!
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-04 16:55:22 följande:
    Ja fy, det är ingen rolig diskussion. Men att prata med varandra är ju så viktigt. Speciellt när man går igen om ivf, det är så otroligt mycket tuffare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig. Hela karusellen... Men, jag är så tacksam för vården, hur mycket man kan åstadkomma och för gratis försöken man har, vi hade aldrig klarat detta annars.. :)

Hoppas såklart att ni inte inte behöver tänka på något mer försök, men det är alltid bra att ha en back up plan ;)

Vi kommer som sagt köra denna insättningen och en till om denna inte skulle gå bra, och förutsatt att upptining går som de ska. Går inget av dom två bra, så avvaktar vi till i vår sen..

Trevlig flygresa!
    Ja, min man pratar ju bara med mig om detta - (jag pratar ju med er tjejer här inne på FL också - så känns inte så ensamt )Hjärta men jag tycker man blir starkare att gå igenom såna här svårigheter ihop. ja Sverige är fantastisk att de subventionerar IVFförsök så fler kan få barn som annars kanske inte haft en möjlighet!Glad (så blir det ju i de flesta andra länder - en klassfråga)

Hade ni många kvar i frysen? minns inte vad du sagt tidigare.. 
  • Inalina
    zuces skrev 2018-09-05 18:54:44 följande:

Hoppar in här! Är inne på min andra ivf behandling med äggplock på fredag. Förra ivf behandlingen ledde till 10 ägg från lika många äggblåsor och totalt 2 insättningar. Blev gravid på båda men båda slutade i MF och MA.

I tisdags såg man 20 äggblåsor och förhoppningsvis blir jag inte överstimulerad och kan sätta tillbaka ett befruktat ägg denna månad. Jag har nästan glömt allt sedan sist vilket var i början på året så tänlte att jag frågar er innan jag ringer Sahlgrenska imorgon. När börjar man med lutinus? Är det samma dag som äggplocket eller är det på insättningsdagen?

hej! dej kommer jag ihåg! så tråkigt att höra om dina missfall :( progesteronet börjar du med efter äggplock! kram och lycka tillHjärta
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018