• Inalina

IVF sommar/höst 2018

Mjbo skrev 2018-09-16 11:12:36 följande:

Hej allihopa!

Varit bortrest och inte varit in här på flera dagar, läst ikapp och ser att det är många som blivit ruvare sen dess! Stort grattis till er!! :)

Och ni som plussat, GRATTIS <3

Jag är på rd6 idag med en 5dagars. Testdag nästa söndag. Ska dock tjuvtesta imorgon bitti, ska ha mens i övermorgon så imorgon ger ett tillförlitligt svar :)

Hur mår ni?

Själv känner jag ingenting. Det jag dock har en stark magkänsla av är att det inte gått vägen denna gång. Vet inte varför, men det känns så i hela kroppen. Det återstår att se imorgon bitti :)

välkommen tillbaka :) hoppas du haft en härlig mini-semester!

japp testen har blivit starkare o starkare i veckan, tog det sista igår (slut på test nu haha - hade väl 8st från börjanFlört!) har BIM idag så livrädd att det ska komma en blödning men vill också våga tro att detta ska gå vägen så försöker känna mig lugn o glad Glad
    så spännande med test i morgon bitti för dig - kommer tänka på dig! men kom ihåg att det fortfarande är väldigt tidigt så visar det inget så vänta 2 dagar till minst! 
    jag mår bra annars - tror det är väldigt tidigt att känna några tecken ännu - jag är inte en PMS/hormon-person i vanliga fall heller så får se om det dyker upp några tecken snart...
    kramSolig
  • Inalina
    LillaAw skrev 2018-09-16 15:27:38 följande:

Testomanen i farten. Idag såg jag två streck. Ser någon mer det? Väldigt tidigt då embryot bara är 10 dagar. (Ruvardag 8)

ja jag ser också!!! Grattis =)!!! det är def ett plus!Solig
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-16 17:43:20 följande:

Kan knappt tro mina ögon!!

Ruvardag 6 idag med en 5dagars. Skulle testat imorgon bitti eftersom de är så tidigt men kunde inte hålla mig så tog ett test ändå.. :D

meeeen åh jag visste det!!!!! SkrattandeSkrattandeSkrattande underbart ju!!! stort grattis!!!Hjärta vad glad jag blir!!Solig
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-09-16 19:58:43 följande:

Grattis alla ni som plussat! Håller tummarna för er, alla ruvare och alla andra som är på gång med att påbörja behandling!

Har tyvärr inga glada nyheter att komma med gällande min behandling. Vi har varit väldigt ledsen över mensen och att det inte blev något till frysen. Det var vårt sista landstingsfinansierade försök och vi har ännu inte pratat om hur vi ska gå vidare. Men vi är överens om att vi inte är redo att ge upp än.

Jag läste din blogg, är så otroligt ledsen för er skull :( bra att ni inte ger upp- till slut kommer det ju funka på något sätt!

men förstår att man bryter ihop först innan man går vidare, hoppas du ändå kan känna hopp här och hojta till om du vill ha några råd om att söka dig utomlands för nästa omgång.

Tänker på dig - kom ihåg att du är en inspiration för oss alla - du som startat den här tråden och fått alla att vilja vara med - det är en väldigt positiv och ödmjuk vibe här. Stor kram!!!
  • Inalina
    Hoppomliv skrev 2018-09-16 22:19:17 följande:
    Känner igen det precis! Fruktansvärt jobbigt när alla blir gravida och jobbigt att umgås med folk. Ibland vill jag bara stänga in mig och sluta träffa folk, när jag känner att jag inte orkar mer. Känns som en käftsmäll varje gång någon ny berättar om sin graviditet och man vet inte hur man ska hantera situationen. Och när alla de som man hoppades få barn samtidigt som, för några år sedan, nu får sina andra barn och man inte är i närheten av sitt första än...
    känner så väl igen mig i din sista mening - hade allt vart 'normalt' för oss hade ju vi också haft 2 barn vid det här laget som alla andra par som inte behövt gå igenom IVF.. minns när en tjejkompis för 2,5 års berättade att hon var gravid och min mens var lite sen precis då så jag tänkte att vi kanske kunde gå o vara gravida ihop - nu har hon fött sin ANDRA son i somras...ja livet blir inte alltid som man tänkt sig men nu är det väl ändå dags för vår tur =)! 
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-16 18:32:26 följande:
    Taack! :) :) Så glad! Men samma sekund man blir glad kommer rädslan.... Så läskigt. Inte testdag förens om 7 dagar. Har sån mensvärk idag så ja är så rädd att mensen kommer, men nu har jag plussat iallafall, 1 steg närmare :)
    ja men första steget är ju avklarat i alla fall  - det viktigaste! =) min testdag är idag - haha den som har ett sånt tålamod ;)

jag tänkte gå och ta ett blodprov idag för att se HCG-värdet - förra gången hade jag ju redan börjat blöda när jag tog mitt blodprov så det var väldigt lågt - under 30. hoppas på bättre lycka denna gången =)
    firade ni igår kväll ;)?
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-17 09:41:19 följande:
    Ja precis :D Vet du ungefär vad man ska ligga i HCG värde i respektive vecka för att de ska anses som normalt?
    nej det vet jag inte Tungan ute men det ska tydligen fördubblas var tredje dag eller nåt sånt så får väl ta ett nytt senare i veckan kanske. det är min klinik som vill att jag gör det - bra att ha en referens om jag blir orolig för MF så får jag gå och ta ett nytt prov o se att det stigit som det ska tänkte jag =) ska du ringa din klinik nu eller väntar du till officiell testdag?
  • Inalina
    LillaAw skrev 2018-09-17 13:13:46 följande:
    nu tror jag på det. Inget tunt otydligt streck! <3 det kan gå!
    woohooo!! Solig väääldigt tydligt idag ju!! grattis!
  • Inalina
    Hoppomliv skrev 2018-09-17 18:45:23 följande:
    Ja man tycker ju att det är vår tur nu! Men det har man ju tyckt så länge... hur går det för er?
    jo jag vet, man önskar det vore att bara ta en kölapp inte att man ska behöva dra en vinstlott...Skrikandes
    det går bra här - är på RD 14 så officiell testdag idag, har ett plus och ingen mens i sikte ännuKyss så jag är glad! och hoppfull!
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-18 09:29:36 följande:
    Så roligt. Äntligen har du nått din testdag. Jag har 5 dagar kvar. Tar test varje morgon dock men tycker inte att de blir nå starkare alls, lite smått orolig för det. Och mensvärk har jag oxå.. Men jag hoppas och hoppas att det inte betyder något dåligt.

Så du kan ringa kliniken idag nudå och få tid för ul? :) så nyfiken, hör av dig när du pratat med dem!! :)
    ja precis babysteps (hoppas jag!!) hela tiden Flört men du såg ut att ha ett rätt starkt streck redan - vet inte hur mkt starkare de blir...?
    så länge man inte får väldigt kraftiga blödningar så ska du nog kunna vara lugnHjärta

jag har lite svag mensvärk och lite små ont i svanken i princip konstant - men man känner ju verkligen efter också - kanske har jag sträckt mig eller försvagats i ryggen då jag inte tränat på några veckor heller.. (inte vågat)Förvånad

jag ska ringa min gyn idag och boka en tid =) min klinik ligger ju i Prag så dem behöver jag förhoppningsvis inte besöka förrän vi ska ha fler bebisar Glad! återkommer när jag fått boka en tid!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018