• Inalina

IVF sommar/höst 2018

mammsen79 skrev 2018-08-31 14:26:53 följande:
    Tack för svar, tog de sig snabbt efter det? Känner oro hela tiden, rädd inför hur min kropp kommer att reagera och inför äggplocket. Vill bara ha detta överstökat.
    Om din klinik inte tror de kommer växa till sig så får du avbryta behandlingen, dvs om du inte hade några blåsor alls eller 1-2 st. Så får du börja nästa månad istället. De ringer säkert dig i eftermiddag och följer upp.

Annars ökar de dosen helt enkelt och att du får spruta någon dag längre med Gonal F. Din kropp fixar mer än du tror och alla här i tråden har varit med om ett eller flera äggplock så det kommer gå fint! Jag vet vad du menar med att få det överstökat -  det är nog ingen som tycker det är särskilt roligt att vara en hormonstinn argbigga med svullen mage, huvudvärk och illamående.man får tänka på slutresultatet Glad
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-08-30 19:37:11 följande:
    Jag säger lika, att de inte är någon brådska.. Jag är 27 år :)
    Fick du utslag på ÄL i helgen? Det börjar närma sig för min FET nu - i morogn kl 10! åh vad jag hoppas att de frysta småttingarna klarar upptining ....Solig
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-09-03 11:41:24 följande:
    Aha, du menar så! Ja, jag kan inte fatta hur de kan leverera i den situationen alltså. Varit livrädd att min man inte ska lyckas men det verkar vara vårt allra minsta problem hittills :'D Gick det bra för er?
    Känner igen den där oron... sist när min man skulle lämna sitt prov på kliniken så berättar de för honom PRECIS innan att - jo just det vi behöver nya blodprov också.. Min man har världens blor och sprutfobi - tack för den liksom... men det gick ändå Flört han har kanske livlig fantasti haha
  • Inalina
    mammsen79 skrev 2018-09-02 21:39:46 följande:
    Spännande se hur det ser ut i morgon tagit sprutor i 11 dagar nu suck
    Hej! Hur gick det på ditt ultraljud idag?
  • Inalina
    mammsen79 skrev 2018-09-03 13:58:21 följande:
    De såg 5 ägg. Kan dem se om det är bra ägg för tyckte hon sa att det är fem guld ägg? Jag fick info om den sista sprutan o inväntar nu samtal från dem när äggplock blir av, är så rädd!!!! Kram
    Ok! hehe nä de kan inte se något om kvaliteten då det endast är äggblåsorna de kan se på ultraljudet ;) men det är säkert 5 guldägg då du ändå lyckats bli gravid och fött barn tidigare Solig Oroa dig inte, allt kommer gå bra!!! kram
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-04 07:37:06 följande:
    Nej inget utslag i helgen. Va så besviken för ja hade ägglossning flytningar precis som jag brukar, och öm i magen, trodde de va kört denna månad att ja inte skulle få utslag alls, men IDAG fick ja glad gubbe. Wiho :) ska ringa kliniken när de öppnar kl 8. Borde bli insättning på söndag eftersom ja sätter in dag 5. Om de klarar upptining vill säga.

Idag är det dags för dig!! Hur känns det?! Så spännande, ja hoppas hoppas allt går som de ska och att du är en ruvare i eftermiddag! <3
    men va bra att gubben kom !! ;) bra att ni kan göra insätning på söndagar också! Min återföring blev flyttad till kl 10 så förhoppningsvis är jag ruvare strax efter det =) jag jobbar lite nu här på hotellet på morgonen och försöker inte tänka för mkt på återföringen - blir så nervig dåFörvånad tack för pepp!!!
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-09-03 22:32:44 följande:
    Woop! Snygg ökning. Hoppas det är minst ett kanonägg bland dem!

Oj! Ja, jag kan förstå dem. Jag är glad att jag inte lyckats se nålen på ultraljudsstaven som de sticker hål på äggblåsorna med, hehe! Min man såg den sist och såg lite blek ut.
    Åh herregud min man hade legat avsvimmad på golvet om han varit med på äggplock. på min klinik i Prag så sövs man så det är ingen respektive med i rummet, han får snällt sitta och vänta på uppvakningsrummet. (ganska skönt om du frågar mig...) 
  • Inalina
    mammsen79 skrev 2018-09-03 14:17:34 följande:
    Det var många år sedan o nu är det inte med samma man.
    nä jag förstår, hoppas det går bra på ditt äggplock i alla fall Solig!
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-09-04 09:28:19 följande:
    Haha! Min är ganska tålig. Han är de lugna av oss. Men han har svårt att se mig ha ont. Skönt att sövas men också lite läskigt :O Mår du illa efteråt?
    hehe jo min är också lugn i alla andra fall, men när det kommer till sprutor och sjukhus så är han visst lite känslig;)

har gjort två äggplock och det har gått bra båda gångerna, man ligger kvar i 2 timmar och dricker lite te och sådär, man vaknar upp i princip 5 min efter att de är färdiga så man är sövd väldigt kort tid. tror jag har rätt låg smärttröskel också, att göra en äggledarspolning var det absolut värsta jag nånsin vart med om exempelvis :/ så för mig funkar detta bäst (men har ju inte provat nåt annat)
  • Inalina
    Hej! Så nu har jag två blastisar på plats i livmodern - hoppas att någon tar sig så jag kan få vila från IVF ett tag fram över och fokusera på gravidkrämpor istället!! Båda överlevde upptiningen men en var tydligen lite slö så inget större hopp till den - men den andra verkade må fint i alla fall!

Så nu är man officiellt ruvare och kan inte göra så mkt mer än att vänta till testdag 18 sep!!! följer er andra med spänning Glad! kram!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018