• Inalina

IVF sommar/höst 2018

Mjbo skrev 2018-09-10 08:35:23 följande:

MEN GUD! Ja ser ju!! Enligt mig är det där ett solklart plus! Hoppas hoppas det blir starkare :D Men såååå kul. Förstår att du inte vågar vara glad ännu, de hade inte jag heller vågat, men när man står bredvid kan man glädjas i förtid, så jag gör det åt dig jag :D 

haha ja man känner sig lite löjlig ändå då jag tror att många inte alls ser strecket, och att man nästan inbillar sig.. men men, tiden får ju utvisaFlört tack ändå för att du peppar, jag testar på ons igen och håller andan tills dess Kyss
  • Inalina
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-10 09:15:29 följande:
    Hej!

Jag undrar om det kan vara missvisande att ta för tidigt test? Är på ruvardag 7. Kliniken säger att man ska undvika att ta test tidigt då det kan ge positivt utslag, men att detta kan bero på äggsprutan (som innehåller grav hormoner) innan ägguttaget.

Vad tror du? Vad säger ni alla? Funderar även själv på att testa.
    Hej! Jag gör en FET så tog aldrig Ovitrelle-sprutan - det är den som kan sitta kvar i kroppen upp till 10 dagar och ge ett falskt positivt besked.  men räkna bakåt från när du tog sprutan så är det nog ganska lugnt att ta ett test innan BIM ändå =) lycka till!
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-09-10 11:35:03 följande:
    Förstår att ni är försiktiga och inte tar ut något i förskott. Tänker om jag själv skulle få ett plus, för första gången, att jag nog knappt skulle våga glädja mig den första tiden.
    jag håller med dig om att man är väldigt försiktigt även om man har plussat, skulle nog slappna av lite mer ordentligt efter första VUL så man vet att det faktiskt är någon som lever därinneHjärta ska du testa i helgen?
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-10 09:41:22 följande:
    OKej, ja de är väl en bra plan :) Jag håller tummarna tills dess <3
    heeej!! är du också ruvare nu??Skrattande PUPO = pregnant until proven otherwise =)
  • Inalina
    Wonderfluff skrev 2018-09-10 15:22:58 följande:

Då är även jag en ruvare nu. Ett styck ägg om 3 dagar som hade delat sig 6,5 gånger tillbakasatt. Någon som vet om det är bra/dåligt? De verkar dela sig lite olika snabbt.

Till mig sa de att jag skulle ta det lugnt i två dagar, men att jag sedan kunde leva som vanligt med träning, ridning osv.

Så spännande!! jag tror mellan 6-8 celler är normalt på dag 3!
    Fick ni till frysen också?
    Glad
  • Inalina
    Wonderfluff skrev 2018-09-10 15:52:42 följande:
    Nä nu ska du få höra! Hade 4 stora fina äggblåsor på vänster äggstock och en mindre på höger, två dagar före ÄP. Kändes som ÄL dan innan och vid ÄP var det tomt på vänster sida! Men han fick ut ett litet ägg ur den lille äggblåsan (13mm). Jag trodde såklart det var ett misslyckat försök totalt, så döm om min förvåning när jah fick reda på att det funkat imorse. Första IVF för mig. Vore ett mirakel om det gick hela vägen :).
    Men OJ vilken dramatik! men vilken tur att det funkade med guldägget ;) hoppas den lille kämpen klamrar sig fast i 9 månader!!!Solig
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-10 16:12:14 följande:
    Ja nu är jag äntligen ruvare!! :D

Haha PUPO bästa ja läst idag :D den kör vi på fram till testdag ;)
    Åh grattis va skönt att allt verkar bra!!! =) spännande tider framför oss!
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-10 16:21:48 följande:
    Ja verkligen! Behövde bara tina detta oxå, så har 2 kvar i frysen, känns bra.

Hur mår du? Känner du av ditt test något eller känns det som vanligt allting? :)
    men vad bra!! kanske blir 3 barn av de där Solig haha allt känns som vanligt här tror jag =)

vågar inte riktigt lita på det där testet i morse eftersom det var så himla svagt - så tar inte ut något i förskott utan väntar med nytt test i morgon bitti eller ons...
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-09-10 23:41:21 följande:

Verkligen inte dumt. Det tröstade! Men nu är det mer och jag bryter ihop.

Hoppas du bara har känsliga slemhinnor av allt lutinus du använder! Eller att det är en liten nidblödning. Stor kram, håller tummarna för dig här!!
  • Inalina
    mammsen79 skrev 2018-09-10 22:01:27 följande:

Är sååå nojig tänk om det blir 2 hur ska det gå med allt?! Som tur har jag två stora tjejer som kommer få hjälpas åt.

Hej! Ja förde också över 2, men de säger att om det är 2 väldigt fina embryon i perfekt skick så är det ca 25% chans att det blir tvillingar, men åtminstone högre chans att det blir 1 barn i alla fall. (Än om man för över 1..) sa de något om kvaliten och hur många dagars embryo var det?

Jag förde över 2 frysta blastocyster men den ena var tydligen inte så mycket hopp till sa de. Har plussat nu väldigt tidigt på RD 7 men är försiktigt positiv då jag fick ett väldigt tidigt MF förra gången. Stort lycka till till dig :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018