Ska barnvagnar ha företräde?
Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.
Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.
Aldrig i livet. Varför skaffa barn utan att ha tillgång till bil? Av allt man kan störa sig på i kollektivtrafiken tar barnvagnar hem priset. Vagnen tar plats och barnet väsnas. Ingen annan ska behöva stå ut med ditt lilla "underverk". Har tröttnat på alla mammor som försöker trycka in barnvagnen i en proppfull buss och därmed slösar bort allas tid.
Ja det tycker jag delvis, är man ute med barn så är man det av en anledning, liksom jag har själv barn och om vet hur lätt barnet kan tappa humöret och vilja komma hem snabbt! Speciellt om det är kallt ute ska man lämna företräde till de med barnvagn, gravida, skadade, sjuka och äldre!
Sen kan man ju alltid fråga om personen måste på just den bussen ????
Ja det tycker jag delvis, är man ute med barn så är man det av en anledning, liksom jag har själv barn och om vet hur lätt barnet kan tappa humöret och vilja komma hem snabbt! Speciellt om det är kallt ute ska man lämna företräde till de med barnvagn, gravida, skadade, sjuka och äldre!
Varför ska små barn behöva resa sig för dig? Jag reser mig alltid så mindre barn får sitta.
Sen spelar det ingen roll hur förbannad du blir. Ta den energin till att orka stå i stället.
Sen vet du inte om de som ser yngre ut har värre åkommor än vad du har. Som sagt syns det inte på utsidan. De kanske inte ens orkar hänga i stolpen och bli förbannade på andra.
Företräde till bussar iaf, pga känslighet för kyla. Men nu lämnar jag tråden. Adjö.
*Typ* när barnvagnsmaffian ska ner på stan och fika så får folk kliva av bussen och lämna plats. Folk som själva kanske är på väg att hämta sina barn på förskolan eller på väg till läkare/arbete/annat viktigt möte får kliva av bussen och invänta nästa. Ja så blir det säkert! Tror på lagstiftning faktiskt.
Är bussen full så är den full, då får föräldern med barnvagn vänta.
Däremot så ska folk flytta sig från barnvagnsplatsen om det finns plats att stå någon annanstans i bussen (vilket verkar vara ruskigt svårt för många att fatta).
Jag tycker nog trots allt att små barn har företräde. Vuxna kan ju faktiskt promenera.