Ska barnvagnar ha företräde?
Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.
Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.
Men man kanske inte orkar säga ursäkta till alla hela tiden, folk kan ju börja tänka lite själva också. Varför är barnvagnar sånt irritationsmoment för så många?
Skämmes alla ni som inte förstår hur speciella och viktiga just TS och anonym(Sofie) och deras barn är. Klart alla andra måste lämna plats för dom.
TS och anonym(Sofie), har ni provat att hänga en skylt runt halsen där det står VIP och en krona på huvudet så andra förstår att det kommer lite "speciella" människor som behöver särskild hänsyn?
Förresten, några i tråden tycker att alla ska ta hänsyn till dem och deras barnvagnar. Jag tycker att det är jag som ska ta hänsyn eftersom det är jag och min barnvagn som tar upp massa plats överallt och är i vägen.
Men man kanske inte orkar säga ursäkta till alla hela tiden, folk kan ju börja tänka lite själva också. Varför är barnvagnar sånt irritationsmoment för så många?
"Kyss" är anmäld till moderator för mobbning.
Om något händer med den anmälan blir jag förvånad. Hen har inte sagt något elakt eller fel. Även om ni känner er träffade för att ni inte tycker om det man säger.
Ni två vägrar bara inse att världen inte snurrar kring er och era barn. Ni framstår därför som arketypen av egocentriska småbarnsmammor som inte förstår att även andra människor omkring er kan har behov och anledningar till varför de sitter på bussen eller inte automatiskt niger och bockar och kliver av bussen när ni kommer med en barnvagn.