• Anonym (Anonumius)

Ska barnvagnar ha företräde?

Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.

• Svar på tråden Ska barnvagnar ha företräde?
  • Anonym (fulla bussen)
    LFF skrev 2018-10-24 16:11:08 följande:
    Vem bryr sig om någon "kastar onda ögat" på en när man sitter på bussen?
    Jag skulle inte ens märka det. Jag är inte vidskeplig heller.
  • Ess
    Anonym (Sofie) skrev 2018-10-24 13:47:39 följande:

Jag brukar köra på folk med barnvagnen, då kliver några av iallafall haha.

Det har hänt mig och då har jag bara sparkat till vagnen, sen har de hållit avstånd.
    Ungar som varit upplyfta och suttit och sparkat på mig i trängseln utan att föräldern sagt ifrån, de har jag slitit skon av och slängt på golvet.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (R A) skrev 2018-10-24 16:18:42 följande:

Nej, inte jag iallafall.

Undrade bara om hon försökte utöva häxkonst innan förvarning.

Jag flyttar mig inte för en gravid oavsett om jag känner att jag behöva sitta ner.

Det är ingen sjukdom att vara gravid.

Flyttar mig inte för en unge heller för den delen. Föräldrarna får väl ha ungarna i famnen om de inte klarar av att stå. Eller låta dem sitta i vagnen. Ja, eller vad f*n som helst. Jag bryr mig inte.

Brutet ben är inte heller någon sjukdom. Hoppas att ingen erbjuder dig sin plats när du blir rörelsehindrad en dag...
  • Anonym (R A)
    Anonym (Nina) skrev 2018-10-24 17:28:33 följande:
    Brutet ben är inte heller någon sjukdom. Hoppas att ingen erbjuder dig sin plats när du blir rörelsehindrad en dag...
    Va?
    Skulle det stå någon med gipsat ben/gipssko och kryckor skulle jag erbjuda min plats.
    Ingen har troligen valt att bryta benet, att vara gravid är dock självvalt.

Vad är det för en jäkla korkad kommentar??? (Och varför besvarar jag ens den...)
  • Anonym (Nina)
    Anonym (R A) skrev 2018-10-24 17:35:32 följande:

Va?

Skulle det stå någon med gipsat ben/gipssko och kryckor skulle jag erbjuda min plats.

Ingen har troligen valt att bryta benet, att vara gravid är dock självvalt.

Vad är det för en jäkla korkad kommentar??? (Och varför besvarar jag ens den...)

Din kommentar om att graviditet inte är någon sjukdom är korkad om något!

Man behöver inte ha någon sjukdom för att ha behov av sittplats. Därav att jag påpekade att brutet ben inte heller är någon sjukdom.

Men det förstod du tydligen inte?
  • Anonym (R A)
    Anonym (Nina) skrev 2018-10-24 17:45:37 följande:

Man behöver inte ha någon sjukdom för att ha behov av sittplats. Därav att jag påpekade att brutet ben inte heller är någon sjukdom.

Graviditet är ingen sjukdom och osynliga sjukdomar som gör att andra behöver sitta är betydligt högre prioriterat i min värld.

Fast det kan jag inte begära att du ska förstå.
  • taquine
    Anonym (Nina) skrev 2018-10-24 17:45:37 följande:

Vad är det för korkat med det?Vid en normal graviditet har man inga problem att stå och gå. Det är dagens morsor som anser sig ha företräde framför de som är handikappade på riktigt.. 
    Goodness me
  • Anonym (S)
    Anonym (R A) skrev 2018-10-24 16:18:42 följande:

Nej, inte jag iallafall.

Undrade bara om hon försökte utöva häxkonst innan förvarning.

Jag flyttar mig inte för en gravid oavsett om jag känner att jag behöva sitta ner.

Det är ingen sjukdom att vara gravid.

Flyttar mig inte för en unge heller för den delen. Föräldrarna får väl ha ungarna i famnen om de inte klarar av att stå. Eller låta dem sitta i vagnen. Ja, eller vad f*n som helst. Jag bryr mig inte.

Är så trött på kommentaren att graviditet inte är någon sjukdom. Folk blir ju sjukskrivna pga graviditetsbesvär. Jag hade både svår foglossning och smärtsamma sammandragningar nästan hela graviditeten. Det var en pina att stå även en kort bussresa, även farligt eftersom sammandragningarna förvärrades. Blev så förbannad på folk som vägrade resa på sig. Erbjuder alltid min plats till gravida eftersom jag vet hur jobbigt det kan vara.
  • kottelin
    taquine skrev 2018-10-24 18:04:50 följande:
    Vad är det för korkat med det?Vid en normal graviditet har man inga problem att stå och gå. Det är dagens morsor som anser sig ha företräde framför de som är handikappade på riktigt.. 
    Precis så, det är bra märkligt hur svårt det är att vara gravid nu för tiden.
    Ja, typ så...
  • Anonym (R A)
    Anonym (S) skrev 2018-10-24 18:06:01 följande:
    Är så trött på kommentaren att graviditet inte är någon sjukdom. Folk blir ju sjukskrivna pga graviditetsbesvär. Jag hade både svår foglossning och smärtsamma sammandragningar nästan hela graviditeten. Det var en pina att stå även en kort bussresa, även farligt eftersom sammandragningarna förvärrades. Blev så förbannad på folk som vägrade resa på sig. Erbjuder alltid min plats till gravida eftersom jag vet hur jobbigt det kan vara.
    Graviditet är ingen sjukdom. Så enkelt är det.
    Sjukskriven blir man inte för själva graviditeten.

Frågar dig också, frågade du och förklarade dina problem eller blev du förbannad för att folk inte erbjöd dig sin plats rent generellt?
Svar på tråden Ska barnvagnar ha företräde?