• Anonym (Anonumius)

Ska barnvagnar ha företräde?

Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.

• Svar på tråden Ska barnvagnar ha företräde?
  • LFF
    sextiotalist skrev 2018-10-24 15:25:40 följande:
    Kan man inte förbjuda barnvagnar på bussar, så man slipper dessa säkerhetsrisker och så får mammorna utmärkta tillfällen att gå bort sina kaffelatte-kilon.
    +100 på den!
  • Anonym (Anonumius)

Men man kanske inte orkar säga ursäkta till alla hela tiden, folk kan ju börja tänka lite själva också. Varför är barnvagnar sånt irritationsmoment för så många?

• LFF
    Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-24 15:29:15 följande:

Men man kanske inte orkar säga ursäkta till alla hela tiden, folk kan ju börja tänka lite själva också. Varför är barnvagnar sånt irritationsmoment för så många?

Pga folk som dig och "Sofie" som tycker att ni ska prioriteras när det är helt obefängt. För att så många föräldrar (morsor) medvetet kör på folk när de kommer med sina "juveler". För att man är så jävla trött på att hjärnan försvinner på en del när de blir föräldrar och att de tror att de är navet allt snurrar runt.
  • Anonym (Anonumius)
    Kyss skrev 2018-10-24 15:27:44 följande:

Jag är trött på tröga, egocentriska småbarnsmorsor som tror att de har ensamrätt om allt!

Men kan du lägga ner nu Kyss? Du tillför inget annat än spydiga kommentarer.
  • sextiotalist

Barnvagnar som framförs av vettiga föräldrar, som inser att världen inte kretsar kring dom, som är smidiga och ser till att de kan framföra vagnen på ett säkert och bra sätt är inga irritationsmoment.
    Det är de fåtal som tror att de äger världen för att de fått ett barn, går i bredd och tar hela gångbanan (och gärna den intilliggande cykelbanan) och vägrar flytta på sig, föräldrar som anser sig har företräde till bussar, som kör på andra för att de anser sig ha rätten till det. Det är dessa som folk irriterar sig på.
  • Celaena
    Anonym (Sofie) skrev 2018-10-24 15:20:33 följande:
    Jag är fullt seriös. Är trött på tröga människor. Kör på alla som står i vägen med barnvagnen, orkar inte säga till alla att flytta på sig längre.
    Jag hoppas verkligen för ditt barns skull att du inte kör på fel person någon gång så att barnet utsätts för eller få bevittna någonting tråkigt. Du verkar ha en ganska underutvecklad beskyddarinstinkt som medvetet utsätter ditt barn för folks eventuellt våldsamma och skrämmande reaktioner. Allt för att du har ett märkligt egoistiskt synsätt. Stackars barn.
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-24 15:32:52 följande:
    Men kan du lägga ner nu Kyss? Du tillför inget annat än spydiga kommentarer.
    Bry dig inte om "Kyss". Hen är säkert en person som tycker att mobbning är ok. Att trycka ner andra för att själv må bra. Det är "Kyss" bra på, och man ska bara ignorera dessa.
  • Anonym (fulla bussen)
    Anonym (S) skrev 2018-10-24 15:14:11 följande:
    Bra att det löste sig :) Alla har ju tyvärr inte en annan busshållplats i närheten. Där jag bor så går bussarna en gång i halvtimmen. Och närmsta alternativa resväg är 3km bort. Då är det inte kul om man inte kan komma på med barnvagnen pga överfullt. Tycker det sällan är sånt som händer dock, att det verkligen är smockat så att ingen kan komma på, snarare att folk är tröga och vägrar flytta på sig fast det finns plats nån annanstans än barnvagnsutrymmet.
    Ja, det är inte alltid lätt. Jag hade kunnat gå hela vägen till BVC, det är totalt ca 3,5 km men delar av sträckan är motorväg så det är inte så roligt att gå och mycket avgaser.
  • Anonym (S)
    taquine skrev 2018-10-24 15:22:25 följande:

Men 3 km är väl inte speciellt långt. En härlig promenad för dig och bebisen.

Om man har planerat att gå kan det vara en skön promenad. Har man inte planerat det och har en tid att passa så är det inte en skön promenad direkt.
  • taquine

Själva barnvagnen är väl inte det värsta, det är väl !"stjärnorna" som håller i den.Knappast förvånad dagens småbarnsmorsor är så hatade som dom är...De har ju själva skapat sitt dåliga rykte 
    Goodness me
Svar på tråden Ska barnvagnar ha företräde?