Ska barnvagnar ha företräde?
Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.
Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.
Är bussen full så är den. Då får man vänta på nästa.
Små barn är känsligare för kyla men det är sällan någon inte klär sina barn efter väder.
Så det är inget hållbart argument.
Barnvagnsutrymme är barnvagnsutrymme, inte sittplats för att det är fullt i övrigt, så då får folk gott flytta på sig. Är bussen så knökfull av stående människor så att ingen mer kommer på ska bussen inte ens stanna, utan då är den ju fullsatt.
Är bussen full så är den full, då får föräldern med barnvagn vänta.
Däremot så ska folk flytta sig från barnvagnsplatsen om det finns plats att stå någon annanstans i bussen (vilket verkar vara ruskigt svårt för många att fatta).
Vad gäller för rullstolar då? Tycker det känns som att folk har mer överseende med rullstolar.
Självklart får barnvagnen vänta. De har dessutom mer tid än arbetande människor med tider att passa.
När det gäller kyla får man som förälder klä sitt barn efter väder när man lämnar hemmet.
Har föräldern med barnvagn ej tid att vänta får de ta en taxi.
De har aldrig någonsin företräde på en buss!
Små barn och bebisar är ju liksom könsligare för kyla, tänker jag.
Jag tycker nog trots allt att små barn har företräde. Vuxna kan ju faktiskt promenera.
De som står på barnvagnsplatsen får kliva av isåfall. Men efter era svar här så får man vänta på nästa buss om bussen är full.
Ja du trodde väl inte att nån skulle gå av för att du ska få åka med?
Menar du att du skulle ha gjort det själv?
Jag tycker nog trots allt att små barn har företräde. Vuxna kan ju faktiskt promenera.