Ska barnvagnar ha företräde?
Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.
Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.
För att inte alla sjukdomar berättigar till färdtjänst! Om det nu är så viktigt att ditt barn sitter när ni åker så skaffa bil!
Nej ett barn har inte företräde vid sittplatser och bussar. Punkt slut.
För att inte alla sjukdomar berättigar till färdtjänst! Om det nu är så viktigt att ditt barn sitter när ni åker så skaffa bil!
Nej ett barn har inte företräde vid sittplatser och bussar. Punkt slut.
Jag skulle ta bussen idag med min 4 månaders bebis, Vi hade en BVC-tid kl 8. Bussen utanför mig går hel och halv varje timme och eftersom jag vill vara ute i god tid så väntade jag på 7-bussen. När den kom så var den full. Verkligen knökfull. Det stod folk i gången och båda de större utymmena som är till för barnvagnar, rullatorer och rullstolar. Till och med alldeles bredvid busschaffören std det folk. Tre personer gick av vid min hållplats med det hjälpte ju inte.
Vet ni vad jag gjorde?
Jag gick de 400 metrarna till nästa busshållplats, där både denna och en annan buss, som går varje kvart, stannar. Tyvärr susade den bussen förbi när jag var helvvägs så den missade jag. Istället för att stå på den hållplatsen och vänta i en kvart så gick jag till busshållplatsen efter den, ytterligare 1 km, och tog nästa kvartsbuss, som när den kommer till den hållplatsen ofta blir nästan tom eftersom hållplatsen är utanför två gymnasium och de flesta på bussen är gymnasieungdomar och personal på skolorna.
Så jag fick en skön prommenad, fick plats på bussen och kom i tid till BVC.
(Sofie) det går absolut inte att ta dina inlägg på allvar, men jag antar att det är meningen..