• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Merymo
    dudetten skrev 2020-02-26 17:25:09 följande:

Har alla ni som plussat haft symptom innan BIM? Har känt av mina äggstockar lite efter ägglossningen och sen högg det till neråt mot underlivet en gång, men det var några dagar efter ägglossningen. Min förra graviditet som slutade i tidigt missfall, där hade jag ont i brösten innan BIM. Nu känner jag verkligen ingenting :(

Jag började kissa oftare än vanligt, hade annorlunda värk som inte kändes helt som mensvärk runt om livmoder, molande värk specifikt på vänster sida vid längre tillfälle och en tyngd känsla i mitten av livmodern. Jag kände på mig att jag var gravid, så dagen efter symtomet med molvärk på vänster sidan så tog jag test som visade svagt positivt. BIM-4. Varje dag har strecket blivit starkare och symtomen kvarstår. Vänster bröstvårta mörknade, medans höger fortfarande var ganska ljus så det var lite konstigt haha. Men trots att jag kände det på mig så trodde jag inte ögonen när jag såg strecket och har nojjat varje dag att det inte ska hålla. Nu känner jag stickningar på samma plats, men hoppas att det är normalt.
  • Merymo
    Bebislängtan123 skrev 2020-02-26 13:42:10 följande:

Wow vad kul! Vi tre har samma BIM och har plussat! Har någon av er koll på om någon startat en facebookgrupp än? ??

Har också BIM idag :) starkare plus idag. Har varit lite manisk och tagit varje dag.
  • nattispattis16

Hej. Jag är ny här.

Hoppas det går bra att jag hoppar rakt in i tråden ????

Men är så fundersam.

Den 16 jan tog jag ut min pstav.

Och fick mens 2-7 feb

Hade ägglossning 14-15 feb.

Min mens är beräknad nu på fredag.

Och inför varje mens så brukar jag få extrema mensvärkar flera

Dagar innan den väl kommer.

Men inte fått några såna känningar än,

Var i förrgår kväll som det högg till i livmodern, men slutade efter 10 min ca.

Kan jag vara gravid tro?

Har tagit rfsu röda gravremsor, men har hört att dom inte är 99%att lita på.

Och att dom är väldigt sega med att känna av det som är i urinen.

Har ni testat remsorna? Tänkte om det var någon som har varit med om det.

Tack på förhand

• Emilix

Mensen kom som beräknat idag 11 dagar efter pos äl test.

Känns ändå skönt att det är någon form av regelbundenhet, få se hur det blir med ÄL i Mars.

Men vi funderar på att inte försöka under Mars för att undvika att få bebis i December. Jaja vi får se hur vi gör.

• NiMi12
    Emilix skrev 2020-02-27 08:50:07 följande:

Mensen kom som beräknat idag 11 dagar efter pos äl test.

Känns ändå skönt att det är någon form av regelbundenhet, få se hur det blir med ÄL i Mars.

Men vi funderar på att inte försöka under Mars för att undvika att få bebis i December. Jaja vi får se hur vi gör.

Fast då ska ni undvika april. BIM i slutet av april blir födsel i slutet av december.

Vi kommer hoppa över april. Men kör i mars.
  • Nemiia
    NiMi12 skrev 2020-02-27 11:09:04 följande:

Fast då ska ni undvika april. BIM i slutet av april blir födsel i slutet av december.

Det här är ev känsligt innehåll men om ni verkligen vill undvika dec som födelsemån så får man vara försiktig i mars också. Jag hade bim i slutet av mars med min dotter. Hon var beräknad till 27 nov men kom 7 de. Lika älskad ändå såklart!
  • Emilix
    NiMi12 skrev 2020-02-27 11:09:04 följande:

Det beror ju på hur ens cykel är.

För mig ser det ut så här:

Om vi nu kör på i Mars och jag blir gravid och vill räkna ut ungefärligt BF så räknar den från senaste mensens första dag, vilket alltså blir idag 27/2.

Senaste mensens första dag =27/2 = BF 5/12

Om jag skulle bli gravid under nästa cykel, alltså den i April skulle det se ut så här ungefär:

Senaste mensens första dag = 29/3 = BF 5/1

Så för oss blir det att hoppa över Mars om vi vill minska risken för att få en December bebis.

Sen kan man ju aldrig vara säker, bebis kan ju komma tidigare osv.

Första här kom 10 dagar tidigt,och det brukar väl sägas att 2:an brukar vara lite tidigare än 1:an.

Då skulle vi egentligen hoppa över både Mars och April.
  • Emilix
    Nemiia skrev 2020-02-27 11:56:46 följande:

Det här är ev känsligt innehåll men om ni verkligen vill undvika dec som födelsemån så får man vara försiktig i mars också. Jag hade bim i slutet av mars med min dotter. Hon var beräknad till 27 nov men kom 7 de. Lika älskad ändå såklart!

Ja det spelar ju egentligen ingen som helst roll.

Och man kan ju aldrig vara helt säker, bebis kan ju komma alldeles för tidigt också..sånt vet man ju inte liksom.

Men i den mån man kan försöka styra kanske vissa vill försöka att undvika December, och det handlar ju inte om att man inte skulle tycka om sitt barn lika mycket om det kommer i December?!
  • NiMi12
    Nemiia skrev 2020-02-27 11:56:46 följande:

7 December är helt ok i min värld. Däremot riskerar jag att hamna på 30-31 December och det vill jag försöka undvika. Är själv född då ;)
Svar på tråden BIM Februari 2020