• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • eifos89
    Majja92 skrev 2020-02-23 11:11:01 följande:

Positivt :D

Åh hoppas!

Jag tror på ditt också! :)
  • Gnusmas
    eifos89 skrev 2020-02-23 11:06:53 följande:

Jag vet inte? Jag läste bara att man skulle läsa av det efter 3 minuter. Inom dessa 3 syntes typ inget. Nu är det svagt men blått!

Jag kollade bruksanvisningen på nätet nu, där står det att det inte ska läsas av efter 10 minuter.. grattis!!!
  • eifos89
    Gnusmas skrev 2020-02-23 11:17:48 följande:

Jag kollade bruksanvisningen på nätet nu, där står det att det inte ska läsas av efter 10 minuter.. grattis!!!

Och bara för det blir jag nu osäker på efter hur länge jag läste av det.. vågar inte ropa hej än! Hopplös, haha.
  • Gnusmas
    eifos89 skrev 2020-02-23 11:25:40 följande:

Såhär ser det ut nu långt efter.

Haha men alltså sådär har inget test någonsin sett ut för mig hur länge jag än väntat om jag inte varit gravid! Tror inte du har något att vara osäker över!!
  • Majja92
    eifos89 skrev 2020-02-23 11:14:57 följande:

Åh hoppas!

Jag tror på ditt också! :)

Helt säker på att det är plus! Exakt sådär såg mitt ut förra gången jag var gravid!

Tack för omtanken <3
  • Josefine123
    Fialotta8 skrev 2020-02-23 10:37:09 följande:

Hej alla! Jag plussade ju för en vecka sedan exakt, men nu börjar denna lilla morsan bli orolig..

Va på barnkalas igår och fick då en hejdåkram av sonens kusin på 4 år när jag satt på golvet. Hon hoppar lixom ner i mitt knä och lyckas knäa mig svinhårt lixom längst ner i magen mot blygdbenet. Blåmärke delux och svullet och ömt.. Perfekt. Nu är jag alltså livrädd att lilla fröet där inne har skadats för idag på morgonen har jag varit dålig i magen, lös alltså, istället för hård som man blir när man är gravid. Går bara och väntar på att börja blöda :(

Någon som har erfarenhet av missfall vid yttrevåld? Är det vanligt?

Ett sånt ändå milt trauma borde inte kunna störa en så tidig graviditet. Att du är lite lös i magen tror jag inte heller har nåt med det att göra. Jag hade inte varit orolig.
  • Fialotta8
    Josefine123 skrev 2020-02-23 11:35:31 följande:

Ett sånt ändå milt trauma borde inte kunna störa en så tidig graviditet. Att du är lite lös i magen tror jag inte heller har nåt med det att göra. Jag hade inte varit orolig.

Åh jag tänker ju exakt likadant. Men samtidigt, livmodern är ju precis vid blygdbenet just nu och det va lixom snett uppifrån och ner hon träffade. Hade varit typiskt alltså...! Har ju lixom en svullen bula på själva fiffi :p haha! Asså, det va hårt! Men det logiska i mig säger att det borde vara svårt att lyckas störa det så tidigt ja. Får se, ska till mvc på onsdag, då får jag väl nämna det iaf!
  • Loea
    Fialotta8 skrev 2020-02-23 10:37:09 följande:

Hej alla! Jag plussade ju för en vecka sedan exakt, men nu börjar denna lilla morsan bli orolig..

Va på barnkalas igår och fick då en hejdåkram av sonens kusin på 4 år när jag satt på golvet. Hon hoppar lixom ner i mitt knä och lyckas knäa mig svinhårt lixom längst ner i magen mot blygdbenet. Blåmärke delux och svullet och ömt.. Perfekt. Nu är jag alltså livrädd att lilla fröet där inne har skadats för idag på morgonen har jag varit dålig i magen, lös alltså, istället för hård som man blir när man är gravid. Går bara och väntar på att börja blöda :(

Någon som har erfarenhet av missfall vid yttrevåld? Är det vanligt?

Jag är inte hård i magen trots att jag är i vecka 8 nu. Så jag googlade på det och det första som kommer upp är att det är lika vanligt att man är lös som hård i magen, det är bara olika hur man reagerar på hormonerna. Jag tror verkligen det ska vara lugnt, när det är så tidigt är det väldigt skyddat av olika organ och fettlager. Det löser sig nog ska du se :)
  • Loea
    eifos89 skrev 2020-02-23 10:47:33 följande:

Spökstreck igen? Blir galen.. dök upp efter kanske 5 minuter. Så efter giltighetstiden igen.. blä.

Om det är ett plus måste du vara väldigt tidig? Lite för tidigt för att testa? Jag gjorde alltid så för att vara på den säkra sidan att jag bestämde mig för att är det en tolkningsfråga, ja då är det inte positivt. När det är positivt så är det ingen fråga om det. Jag hade inte vågat dra några slutsatser om det testet utan det bästa är att ha is i magen och vänta någon dag för att testa igen sen. Håller tummarna! :)
Svar på tråden BIM Februari 2020