BIM Februari 2020
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Haha men alltså sådär har inget test någonsin sett ut för mig hur länge jag än väntat om jag inte varit gravid! Tror inte du har något att vara osäker över!!
Såhär ser det ut nu långt efter.
Hoppar in här!! Jag gjort IVF och "ägglossning" (äggplock) var den 12/2 . Så nu på onsdag-torsdag är då BIM. Tog test idag och det blev ett svagt streck!! Jag har varit i en hormonstimuleringsprocess i 1.5 år så har i princip så länge testat blankt. Första gången det blir såhär. Det måste väl betyda att jag är gravid!? Eller ska jag inte fira i förväg om det inte håller sig tills bim? Lägger upp bild.
Hoppar in här!! Jag gjort IVF och "ägglossning" (äggplock) var den 12/2 . Så nu på onsdag-torsdag är då BIM. Tog test idag och det blev ett svagt streck!! Jag har varit i en hormonstimuleringsprocess i 1.5 år så har i princip så länge testat blankt. Första gången det blir såhär. Det måste väl betyda att jag är gravid!? Eller ska jag inte fira i förväg om det inte håller sig tills bim? Lägger upp bild.
Om det är ett plus måste du vara väldigt tidig? Lite för tidigt för att testa? Jag gjorde alltid så för att vara på den säkra sidan att jag bestämde mig för att är det en tolkningsfråga, ja då är det inte positivt. När det är positivt så är det ingen fråga om det. Jag hade inte vågat dra några slutsatser om det testet utan det bästa är att ha is i magen och vänta någon dag för att testa igen sen. Håller tummarna! :)
Skumt.. du får inget utslag på graviditetstest? ÄLtest kan ju ge utslag på graviditet också..
Nej..Inget utslag på gravtest.
Tyvärr. Men börjat tänka om jag har cystor som stoppar att ägget inte lossnat som jag trott. Läst om det för har fått ont när vi har sex och cystor har jag haft förut, som kommer och går. Samt fått oregelbunden mens nu sen januari.. Har ändå typ äl symtom nu så kanske är det ett nytt försök till att släppa ägg. Någon som har erfarenhet?
Skulle kunna vara så. Har också haft cystor. Min mens var också oregelbunden och började fundera på samma. Var hos gyn i förförrgår pga detta men det var inga nya cystor och i förgår plussade jag!
Bim idag eller imorgon, testade imorse och det vad negativt, en timme senare dök mensen upp, suck..
lycka till alla andra och grattis till alla som plussat! :)
nu blir det en lång väntan till nästa äl som säkert kommer om 3 till 5 veckor :/
Det där ser definitivt positivt ut. Men det har inte sätt ut såhär under de andra IVF runderna eller är detta den första? Jag har ju inte koll om det är samma hormoner du tar under IVF och hormonstimuleringen. Men om du är 100% att de inte kan påverka gravtesten säger jag definitivt gravid!