BIM Februari 2020
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Så märkligt. Fick min första mens efter förlossning den 19e Januari och fick positivt äl-test 10e februari. Sen började jag blöda på kvällen den 20e feb och trodde då att jag fått mens. Men blödningen var enbart ljusröd och "ren" liksom. Dessutom ökade den inte i styrka (andra dagen brukar vara hemsk för mig) och igår förmiddag, 22a, så avtog den helt ..
Läste på om nidblödning vilket jag trodde var att man fick pyttelite en gång men visade sig vara väldigt likt vad som precis hänt mig.
Nu funderar jag på om jag bara helt enkelt ska vänta och se vad som händer eller om jag ska ta ett test ? Har testa tidigt från cb och vanliga tester från graviditetskollen hemma.
Hur skulle ni gjort ?
Jag har jämfört med föregående månader
Jag är på dag 26 i min cykel. Tempen brukar ha gått ner eller så har mensen redan kommit föregående månader....
Men tempen var ganska hög fortfarande idag och mensen är inte här
Inte ens brunaktig flytningar som jag brukar ha 1-2 dagar innan
Men negativt test igår :(
Jag förstår ingenting
Jag tog ett clearbluetest i morse i lugn och ro. Sen innan det hann gå tio minuter så fick jag springa till barnen och glömde alldeles bort tiden. Så efter 20-30 minuter så kollade jag på det igen och då fanns där ett tydligt, men rätt svagt blått streck. Som sen blivit starkare under dagen.
Någon som varit med om det?
Jag vet ju inte om strecket fanns där inom rätt tid, eller om det dök upp försent.
Borde varit ca 10-11 dagar sedan :)
Okej! Jag är bara ca ÄL+6 ännu tror jag.
Men du får gärna uppdatera, är så nyfiken nu :)
Börjar snart bli dags för mig att testa. Fick pos äl test den 16:e och senaste cykeln gick det bara 11 dagar mellan pos äl test och mens. Så om det blir samma den här cykeln så är BIM på Torsdag 27:e.
När hade ni börjat testa?
Har dock inte så stora förhoppningar på den här månaden, vi fick bara till det 1 gång, och det va dagen efter pos äl test.
Men hoppas så klart att det räcker, att det va ett One Lucky shot så att säga :'P
Jag tror att jag börjar bli galen
Min temp ökade idag... så dumt som jag är gjorde jag ett test.
Men jag tror att mina ögon lurar min nu!
Ena bilden är vanlig den andra har jag ändrat lite med. Snälla säg att det inte är blankt och att jag inte är galen
Åh ja tyvärr är jag färdig i den här tråden nu tjejer. 15 dagar nu sedan det oskyddade samlaget och trolig ÄL. Lika negativt test även idag. :( Det är bara att vänta in mensen som kan komma lite när som i veckan. Förhoppningsvis kommer den under denna vecka så den inte blir allt för sen.
Lycka till tjejer! <3
Vad tror ni om detta? Bim-1 :)
Hjääälp!
La tidigare upp dessa bilder i svaga streck-tråden och fick som svar att det ser positivt ut, men vågar inte riktigt tro det...
Jag har BIM om ett par dagar (ca) och tidigare idag fick jag för mig att ta ett ÄL-test. Mina ÄL-tester brukar alltid vara jättesvaga och strecken brukar knappt synas på "vanliga" dagar. Idag såg testet ut såhär:
I och med att de alltid brukar vara jättesvaga så blev jag väldigt fundersam och tog ett graviditetstest (i samma urin) och både jag och min pojkvän tycker oss se streck. Ser vi i syne eller är det någon av er som också ser?! (Märkte i andra tråden att det ser gråare ut när man laddar upp det här, men ja)
Kom nyligen hem och fick lite lätt panik då jag kände att det var blött i trosorna och trodde att mensen kommit, men det var bara en ovanligt stor mängd flytning. Kan det vara ett tecken på graviditet?
Vore ett mirakel om det visar sig att jag faktiskt är gravid då detta är det första försöket efter min pojkväns testikelcanceroperation
Jag tror att jag börjar bli galen
Min temp ökade idag... så dumt som jag är gjorde jag ett test.
Men jag tror att mina ögon lurar min nu!
Ena bilden är vanlig den andra har jag ändrat lite med. Snälla säg att det inte är blankt och att jag inte är galen