BIM Februari 2020
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Det beror ju på hur ens cykel är.
För mig ser det ut så här:
Om vi nu kör på i Mars och jag blir gravid och vill räkna ut ungefärligt BF så räknar den från senaste mensens första dag, vilket alltså blir idag 27/2.
Senaste mensens första dag =27/2 = BF 5/12
Om jag skulle bli gravid under nästa cykel, alltså den i April skulle det se ut så här ungefär:
Senaste mensens första dag = 29/3 = BF 5/1
Så för oss blir det att hoppa över Mars om vi vill minska risken för att få en December bebis.
Sen kan man ju aldrig vara säker, bebis kan ju komma tidigare osv.
Första här kom 10 dagar tidigt,och det brukar väl sägas att 2:an brukar vara lite tidigare än 1:an.
Då skulle vi egentligen hoppa över både Mars och April.
Alltså... Jag plussade på RFSUs vanliga test i söndags och borde fått mens senast den 24e (fick mens 24 januari senast). Har fortfarande inte fått mens. Har bara väldigt mycket flyttningar (så mycket att jag flera gånger trott att jag fått mens pga känt att det blivit blött i trosorna. Förlåt om det är TMI, haha). Gjorde alldeles nyss ett CB-gravtest och det var neg. ÄL-test har gett starka utslag sedan i söndags (vilket de aldrig brukar på mina vanliga dagar).
Kan jag vara gravid ändå?
Tappade hoppet efter CB-testet, men förstår inte varför ÄL ger ovanligt mycket utslag och varför mensen inte kommer... Har också diverse graviditetssymptom utöver flytningarna, men de kan ju lika gärna vara inbillning.
vad hade alla för symtom innan ni plussa? innan bim?
Jag tror att jag precis plussade! Cykeldag 35 och gravtest nr 6 den cykeln! :D
Ja det spelar ju egentligen ingen som helst roll.
Och man kan ju aldrig vara helt säker, bebis kan ju komma alldeles för tidigt också..sånt vet man ju inte liksom.
Men i den mån man kan försöka styra kanske vissa vill försöka att undvika December, och det handlar ju inte om att man inte skulle tycka om sitt barn lika mycket om det kommer i December?!
7 December är helt ok i min värld. Däremot riskerar jag att hamna på 30-31 December och det vill jag försöka undvika. Är själv född då ;)
Fan har åkt på högfeber och hosta. Vågar man äta Alvedon? Är i v 4+1.....
Fan har åkt på högfeber och hosta. Vågar man äta Alvedon? Är i v 4+1.....
Tack fick ta Alvedon nu. Är det nån annan som är sugen på kall mjölk? Jag dricker inte mjölk annars men nu är jag sugen på just det. Jag kommer ihåg att jag var sugen på det tidigt i min förra graviditet.
Jag tror att jag precis plussade! Cykeldag 35 och gravtest nr 6 den cykeln! :D