• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Loea
    Louiseo skrev 2020-01-28 17:56:17 följande:

BIM -5 idag. Är så sugen på att börja testa. När brukar ni börja testa er?? 

Tidigare har jag oftast väntat ut mensen. testat några ggr. Inbillar mig att något är annorlunda denna gång .. såklart .. 

Jag funderar på att testa imorgon, är på bim-3 då men vill egentligen vänta till bim-2 på torsdag. Vet att jag inte litar på något flera dagar innan bim så vet inte vad jag tror att det kommer ge mig. Dock har jag som alltid massa förhoppningar och tänker att ett negativt test kanske tar ner mig på jorden mjukare än att mensen plötsligt kommer..

Hur resonerar du?
  • milor
    Louiseo skrev 2020-01-28 17:56:17 följande:

BIM -5 idag. Är så sugen på att börja testa. När brukar ni börja testa er?? 

Tidigare har jag oftast väntat ut mensen. testat några ggr. Inbillar mig att något är annorlunda denna gång .. såklart .. 

Funderar på att testa på torsdag (blir på BIM-2) pga sambon fyller år då och vore roligt att eventuellt ge honom det beskedet i present. Vet dock inte om det ens skulle gå att se nåt innan BIM då jag bara har vanliga graviditetstest hemma, nån som vet? :)

Har dock låga förhoppningar, har känt mig precis som dagarna innan mens och har en magkänsla som säger mig att det inte blev nåt. Det skulle dock inte göra så mycket, vi är bara på första försöket med första barnet och jag har ställt in mig på att det kommer ta tid.

• Louiseo
    Gosmys skrev 2020-01-28 18:26:08 följande:
    Brukar också vänta ut mensen men funderar faktiskt på att testa imorgon för en gångs skull. Har ÄL +12 då. Känner inga symtom förutom var öm i ena (varför bara det ena???) bröstet i helgen. För flera år sedan då jag var gravid med mitt första och hittills enda barn var morgonillamående och känsligt luktsinne de första symtomen som kom men det var först 1-2 veckor efter BIM.
    Jag har oftast väntat ut men ibland är det skönt att bli av med hoppet på något vis. 

Många har ju inga symtom alls. Har en syster som försökte i två år. När hon väl blev gravid hade hon inga symtom alls. Sånt ger en tyvärr hopp också .. 
  • Louiseo
    Gosmys skrev 2020-01-28 18:26:08 följande:
    Brukar också vänta ut mensen men funderar faktiskt på att testa imorgon för en gångs skull. Har ÄL +12 då. Känner inga symtom förutom var öm i ena (varför bara det ena???) bröstet i helgen. För flera år sedan då jag var gravid med mitt första och hittills enda barn var morgonillamående och känsligt luktsinne de första symtomen som kom men det var först 1-2 veckor efter BIM.
    Jag har oftast väntat ut men ibland är det skönt att bli av med hoppet på något vis. 

Många har ju inga symtom alls. Har en syster som försökte i två år. När hon väl blev gravid hade hon inga symtom alls. Sånt ger en tyvärr hopp också .. 
  • Louiseo
    Loea skrev 2020-01-28 19:29:35 följande:
    Jag funderar på att testa imorgon, är på bim-3 då men vill egentligen vänta till bim-2 på torsdag. Vet att jag inte litar på något flera dagar innan bim så vet inte vad jag tror att det kommer ge mig. Dock har jag som alltid massa förhoppningar och tänker att ett negativt test kanske tar ner mig på jorden mjukare än att mensen plötsligt kommer..

Hur resonerar du?
    Ärligt talat fattar jag inte helt hur man räknar bim :P men jag ska ha mens på söndag iaf (hoppas inte mens alltså). så antar jag är bim-5 då. 

Håller med om att testen gör att besvikelsen när mensen väl kommer blir lite lindrigare. Typ "men jag visste ju redan att det inte var något". Fy, det är så tufft detta. Allt man önskar är bara att alla som vill får bli gravida! <3 
  • Louiseo
    milor skrev 2020-01-28 19:38:29 följande:

Funderar på att testa på torsdag (blir på BIM-2) pga sambon fyller år då och vore roligt att eventuellt ge honom det beskedet i present. Vet dock inte om det ens skulle gå att se nåt innan BIM då jag bara har vanliga graviditetstest hemma, nån som vet? :)

Har dock låga förhoppningar, har känt mig precis som dagarna innan mens och har en magkänsla som säger mig att det inte blev nåt. Det skulle dock inte göra så mycket, vi är bara på första försöket med första barnet och jag har ställt in mig på att det kommer ta tid.

Åh, jag förstår :) Var försiktig bara så ni inte förstör hans födelsedag istället. Jag tänkte sådär i julas. Att det hade varit kul att ge min sambo det i julklapp. Mensen kom PÅ JULAFTON, och jag var så jävla arg/sur/ledsen hela julen istället :( 

Hm, det är så olika det där. Vissa får ju utslag innan. Men kanske att man borde ta ett "testa tidigt" då :) 

Minns hur glad jag var första försökek. Nu 9 försök senare är känslan lite annan :P
  • Loea
    milor skrev 2020-01-28 19:38:29 följande:

Åh vilken fin present det hade varit för honom!

Jag gick precis igenom vad jag hade hemma och vissa utger sig för att vara testa-tidigt när de mäter 25 och vissa är bara vanliga men mäter också från 25. Eftersom nivåerna ökar så snabbt har jag väldigt svårt att tro att det skulle vara en enorm skillnad mellan 10 och 25.
  • Mikkans
    Louiseo skrev 2020-01-28 19:48:06 följande:

Ärligt talat fattar jag inte helt hur man räknar bim :P men jag ska ha mens på söndag iaf (hoppas inte mens alltså). så antar jag är bim-5 då. 

Håller med om att testen gör att besvikelsen när mensen väl kommer blir lite lindrigare. Typ "men jag visste ju redan att det inte var något". Fy, det är så tufft detta. Allt man önskar är bara att alla som vill får bli gravida! <3 

Om du beräknar att din mens ska komma på söndag så är det också bim (beräknad inte mens). :)
  • Mammaresan
    Gnusmas skrev 2020-01-28 13:43:39 följande:

Malin: missade sista sidan innan jag svarade, du hade ju redan fått svar:)

Jag kommer troligtvis ha BIM i slutet av februari, min mens jäklas med mig och vill inte komma igång ordentligt, så misstänker detta kommer skjuta upp ägglossningen. Du har inte fått din mens än? Är den sen?

Nä mensen har inte kommit än. Börjat få lite mensvärk nu mot kvällen. Lite öm i ländryggen så det är på G nu! Vi får se om den dyker upp imorgon när jag vaknar eller kanske t.o.m. nu innan läggdags. Den är ett par dagar sen men jag hade väldigt sen ägglossning den här månaden så egentligen är den väl inte sen på något vis. Däremot blir cykeln väldigt lång. Är inne på dag 33 idag. Menscyklerna varierar mellan 27-37 dagar så inget onormalt. Jag är inte gravid i alla fall, helt blanka test.

Vad jobbigt att mensen krånglar för dig. Vad är det den ska stabilisera sig ifrån?
  • milor
    Loea skrev 2020-01-28 19:50:49 följande:

Åh vilken fin present det hade varit för honom!

Jag gick precis igenom vad jag hade hemma och vissa utger sig för att vara testa-tidigt när de mäter 25 och vissa är bara vanliga men mäter också från 25. Eftersom nivåerna ökar så snabbt har jag väldigt svårt att tro att det skulle vara en enorm skillnad mellan 10 och 25.

Okej, ja jag testar väl på torsdag och så får jag se helt enkelt! Om det blir negativt så kommer jag inte testa igen (förutom om min mens är sen såklart).

Till er som kommenterat att det är jobbigt efter några försök så kan jag verkligen tänka mig det! Det tog 2,5 år för min syster och jag såg hur nedbrutna de blev av allt så jag/vi bestämde oss för att gå in med inställningen om att det kommer ta lång tid.

Håller tummarna för er här inne! :)
Svar på tråden BIM Februari 2020