BIM Februari 2020
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Just det.. denna månad är det verkligen all in. Har glidmedel som är bra för spermierna och kör bisolvon (trodde aldrig jag skulle göra det) förutom temp, monitor och stickor..
Ååh tror du?! Taaack!
Vågar knappt bli glad än..
Jag skulle säga solklara streck! :D inte så starka men ändå inget otydligt över dom! Grattis! :D
Just det.. denna månad är det verkligen all in. Har glidmedel som är bra för spermierna och kör bisolvon (trodde aldrig jag skulle göra det) förutom temp, monitor och stickor..
Huuuuur gör man för att inte testa innan bim? Jag är alltså på försök 6 eller 7 och har nu testat varje månad från ca ÄL+8, alltså innan det knappt ens GÅR att få ett positivt. Denna månad vill jag verkligen invänta mensen och ta ett test om den inte kommer.. Blivit så sjukt besviken nu varje månad av alla dessa negativa. Men det är ju så svårt att låta bli!!
Jag har bim 11 februari.. Någon annan med bim där i dagarna som vill haka på så kanske vi kan peppa varann att INTE testa innan bim?
Huuuuur gör man för att inte testa innan bim? Jag är alltså på försök 6 eller 7 och har nu testat varje månad från ca ÄL+8, alltså innan det knappt ens GÅR att få ett positivt. Denna månad vill jag verkligen invänta mensen och ta ett test om den inte kommer.. Blivit så sjukt besviken nu varje månad av alla dessa negativa. Men det är ju så svårt att låta bli!!
Jag har bim 11 februari.. Någon annan med bim där i dagarna som vill haka på så kanske vi kan peppa varann att INTE testa innan bim?
När jag försökte bli gravid under flera års tid hann jag få en hel del frågor och kommentarer av folk. Min egna moster sa: "Ska ni inte ha barn snart? Nu är du 30 och du vet att det blir mycket svårare att skaffa barn när man blir äldre. Inte tid att vänta!". Och då hade vi redan försökt i flera år, gått en utredning och jag var sjukskriven för att jag var så himla ledsen över situationen. Mådde riktigt dåligt psykiskt och höll på att gå in i en depression. Och så får man höra sådana kommentarer.. Att folk inte fattar att man inte ska kläcka ur sig sånt.
Jag frågar aldrig folk när dom ska ha barn. Man har ingen aning om vad den andra går igenom. Många gånger har jag bara lust att skrika rakt ut till världen att "sluta fråga om man ska ha barn!!".
Vi lyckades till slut få en son och jag är förevigt tacksam. Barnlängtan är fortfarande hög hos mig som alltid velat ha en större familj. Fast man redan har barn så har man all rätt att längta lika mycket som dom som längtar efter sitt första barn. Får också sådana kommentarer, "men du har ju redan ett barn. Var nöjd!". Ja.. folk alltså. Inge vett.
Vissa vill ha flera barn, andra ett barn eller inga alls. Alla har rätt att göra som dom vill.
Hej allihopa! Hoppar in i denna tråd! 5 försöket och känns för oss nu. Känns som en evigheeet!! inväntar( eller inte!) bim den 5/2! :)