• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Nathiis

Idag dök tempen (använder natural cycles) så Äl förväntas inom de nämsta dagarna (: Så Bim kommer väl vara lite drygt mitten på februari ! Så spännande :D

• Mammaresan

Får se om min BIM stannar kvar på detta datumet eller om jag ramlar över till mars. Beror lite på när ÄL sker!

1/2 - Milor, mijjan12, Loea, Gosmys 

2/2 - Izzy123, LouiseO 

4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid 

5/2 - Barbrastreisand, Emalie 

6/2 - Carline, ESemlan84 

7/2 - Arneliis, 123fjäril 

8/2 - Nixtie, Etaj 

10/2 - Bellsss 

11/2 - Sofieelises, Sarakarolina, Lyra78 

12/2 - Snarttrettiochtrevar89 

13/2 - Scrootie, Fnattilur, Trollkvinna123

16/2 - Mikkan, myownworstenemy 

20/2 - Link92

29/2 - Mammaresan

• Sofieelises

Känner ni också att "alla andra" blir gravida men inte ni?

Detta är mitt 6e eller 7e försök. Vet att det inte är någonting i sammanhanget men för mig är det en evighet. Har barn sedan innan och är med i några Facebookgrupper (mammagrupper) där flera andra också försöker bli gravida. Och SJÄLVKLART tar det sig på första eller andra försöket och själv står man där månad efter månad medans de droppar av. Och nu fick jag veta att två av mina väninnor ska ha barn, båda två på FÖRSTA försöket ofc.

Jag har barn sedan innan och jag vet att jag inte ska gnälla men den här resan är inte rolig, känner mig urdeppig idag.

ÄL idag men känner redan på mig att det inte blev något denna månaden, varför vet jag inte. Varit "hälsosam" alla dessa månader för att främja graviditet men nu skiter jag i det känner jag så nu åkte energidrycken fram (dragit ner på koffeinet innan t ex) och i helgen ska jag unna mig ett glas vin.

Ursäkta gnäll, men är verkligen låg idag. Om det finns NÅGON som känner som mig så hojta gärna.

Och vill absolut inte trampa någon på tårna med inlägget, vet att mina försök är futtiga i jämförelse med många andras. Ni som försökt länge - fan vilka kämpar ni är.

• Loea
    ESemlan84 skrev 2020-01-30 13:38:53 följande:

Är det någon som har BOÌM 1/2 som har börjat testa? Är så nyfiken 

Jag har BIM 1/2. Testade positivt redan igår. Brukar inte vilja testa så tidigt då det känns onödigt men denna gången hade jag så mycket förhoppningar att jag ville ta ner mig lite på jorden. Blev inte riktigt så utan hade tydliga sträck på vanliga tester. Tröttheten kom som ett brev på posten redan samma dag och jag får verkligen hoppas att den går över snart, svårt att jobba nästan.. Vilket försök är du inne på? :)
  • larssonc
    Sofieelises skrev 2020-01-30 13:48:23 följande:

Känner ni också att "alla andra" blir gravida men inte ni?

Detta är mitt 6e eller 7e försök. Vet att det inte är någonting i sammanhanget men för mig är det en evighet. Har barn sedan innan och är med i några Facebookgrupper (mammagrupper) där flera andra också försöker bli gravida. Och SJÄLVKLART tar det sig på första eller andra försöket och själv står man där månad efter månad medans de droppar av. Och nu fick jag veta att två av mina väninnor ska ha barn, båda två på FÖRSTA försöket ofc.

Jag har barn sedan innan och jag vet att jag inte ska gnälla men den här resan är inte rolig, känner mig urdeppig idag.

ÄL idag men känner redan på mig att det inte blev något denna månaden, varför vet jag inte. Varit "hälsosam" alla dessa månader för att främja graviditet men nu skiter jag i det känner jag så nu åkte energidrycken fram (dragit ner på koffeinet innan t ex) och i helgen ska jag unna mig ett glas vin.

Ursäkta gnäll, men är verkligen låg idag. Om det finns NÅGON som känner som mig så hojta gärna.

Och vill absolut inte trampa någon på tårna med inlägget, vet att mina försök är futtiga i jämförelse med många andras. Ni som försökt länge - fan vilka kämpar ni är.

Känner EXAKT samma. Förstår verkligen vad du menar. Det är tortyr att försöka och försöka för att aldrig lyckas medans alla andra blir gravida av att typ titta på varandra...

2017 fick jag diagnosen lågt amh och läkarna trodde inte jag skulle bli gravid. Får av lite olika skäl ej göra ivf. Blev magiskt nog ändå gravid (fick ta lutinus, progesteron, som stöd under graviditeten) och vår son föddes mars 2018.

Att få syskon var ingen självklarhet för oss men fantastiskt nog blev jag gravid igen i november 2018. Tyvärr förlorade vi vår fina pojke i vecka 20 i mars 2019. Vi har försökt sen vi förlorade honom och det tar sig aldrig..

Fem veckor efter vi förlorat vår son berättade en nära vän att hon var gravid, hennes nummer 3 föddes i november, min vän som jag var gravid samtidigt som fick sitt andra i juli, en annan vän fick sitt andra 5 dagar efter vår ängel skulle fötts och en klasskompis berättade dagarna efter vi förlorat vår son att hon skulle ha i augusti (var med beräknad i augusti). En annan vän fick tvillingar igår, en annan vän ska ha nummer två i feb, en annan i maj och en tredje sitt andra i juni. Funderar hela tiden på varför det går så lätt och bra för alla andra. Varför får deras barn leva? Inte för att jag önskar någon annan detta utan i ilska att vi fått uppleva detta. Har även en vän som ska ha sitt första i mars och en annan sitt första i maj. Det är så mycket barn att jag vill fly under en sten.

Sen i mammagruppen med sonen föds det syskon konstant och alla plussar till höger och vänster. Här sitter jag själv, ledsen och arg över att behöva kämpa varje jäkla månad medans det går så lätt för de flesta andra jag känner :( så jag förstår dig helt och hållet.
  • ESemlan84
    Loea skrev 2020-01-30 14:09:22 följande:
    Jag har BIM 1/2. Testade positivt redan igår. Brukar inte vilja testa så tidigt då det känns onödigt men denna gången hade jag så mycket förhoppningar att jag ville ta ner mig lite på jorden. Blev inte riktigt så utan hade tydliga sträck på vanliga tester. Tröttheten kom som ett brev på posten redan samma dag och jag får verkligen hoppas att den går över snart, svårt att jobba nästan.. Vilket försök är du inne på? :)
    Grattis, vad roligt!

Svårdefinierat vilket försök det är för mig =) Har försökt i lite mer än ett år. Blev gravid vid jul/nyår 2018 men fick missfall i v 10. Vi försökte igen och blev gravida igen, missfall i v 11. Senaste missfallet var i oktober så det här är första riktiga cykeln efter att kroppen har återhämtat sig. Så jag håller tummarna att det snart är plus igen och att vi slipper ett tredje missfall.
  • Ringingrid

Bim-5 idag och bröstvårtorna har börjat göra sådär ont som de alltid gör när mensen är på ingång. Magkänslan säger att det inte blev något denna gång, men är väl bara att vänta in mensen och se.

• Loea
    ESemlan84 skrev 2020-01-30 14:56:28 följande:

Grattis, vad roligt!

Svårdefinierat vilket försök det är för mig =) Har försökt i lite mer än ett år. Blev gravid vid jul/nyår 2018 men fick missfall i v 10. Vi försökte igen och blev gravida igen, missfall i v 11. Senaste missfallet var i oktober så det här är första riktiga cykeln efter att kroppen har återhämtat sig. Så jag håller tummarna att det snart är plus igen och att vi slipper ett tredje missfall.

Usch vad tråkigt att ni fått gå igenom så många missfall.. Håller tummarna för att det går vägen för er snart. Är livrädd för missfall nu när man äntligen plussat.
  • Lilor

Hej! Jag hoppar in här. :)

Första försöket med första barnet, tror jag har BIM den 13:e feb. Precis slutat med ppiller och fått pillermens. Bild nedan är på mitt ÄL test igår, lika starkt idag. Myste igår morse, och dessförinnan i söndags. Sambon såg ut som ett frågetecken igår när jag sa att jag har ägglossning, och hade ingen koll alls på att man måste pricka in det hahah. Så vi får se hur lång tid det här tar! ^^
    För info är jag 25, han 34 och vi har varit tillsammans 6 år till sommaren. 

Svar på tråden BIM Februari 2020