• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Snarttrettiochtrevar89

[quote=80193169][quote-nick]Gnusmas skrev 2020-01-29 08:35:31 följande:[/quote-nick]Grattis!!!

Jag har fortfarande min "ickemens". Extremt sparsamma flytningar som är ljust ljust rosa. BIM+3.. negativt test. Borde ju ge upp nu men av ngn anledning håller man kvar in i det sista.. skriver ju i februaritråden så borde ställa in mig på nästa försök..[/

Hej! Jag känner igen mig i det där med ickemensen och trasslet. Du skrev tidigt i tråden att du oroar dig för att det ska vara tecken på svagare ägglossning och lägre fertilitet och jag har tänkt samma sak om mig själv. Jag är nyligen fyllda trettio med tre barn som har kommit väldigt enkelt. Men jag känner en förändring i kroppen nu. Håller tummarna att det stabiliseras för dig.

• Loea
    Mikkans skrev 2020-01-29 10:29:30 följande:

GRATTIS! Har du haft några symptom?????

Tack! :D fram tills för typ två dagar sen kände jag inget speciellt alls! Har tidigare cykler tolkat och trott massa som senare visar sig vara ingenting. Har en låång lista på de klassiska symptomen som alla bara varit placebo för mig. Tex svullen magen (sett ut som att jag varit gravid i tre månader redan), värk i äggstockarna, illamående, yrsel, trötthet, hunger, ömma bröst, ilningar från ljumskarna ner mot benen osv. Inget av dessa har varit tecken på en gravidtet för mig utan bara sån jag är mellan ÄL och mens tydligen.

Men denna gången har tecknen snarare varit att jag inte blivit uppblåst om magen, inte haft mensvärk. Däremot har jag haft en lite huggande, ilande, dragig känsla strax under äggstockarna och in mot mitten. Kändes inte som mensvärk utan något annat. Antagligen har det varit växtvärk och ev att ligamenten börjar stretchas. Så det har varit det enda jag faktiskt känt. Nu verkar brösten börja bli lite tyngre också men det blir dom innan mens också så det är ingen skillnad egentligen :)
  • Loea
    Mikkans skrev 2020-01-29 10:29:30 följande:

GRATTIS! Har du haft några symptom?????

Just det, en sak jag tidigare analyserat har varit flytningar, om de ökat eller inte osv. Men dom är precis som vanligt, väldigt neutrala.
  • Gnusmas
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-01-29 10:38:51 följande:

[quote=80193169][quote-nick]Gnusmas skrev 2020-01-29 08:35:31 följande:[/quote-nick]Grattis!!!

Jag har fortfarande min "ickemens". Extremt sparsamma flytningar som är ljust ljust rosa. BIM+3.. negativt test. Borde ju ge upp nu men av ngn anledning håller man kvar in i det sista.. skriver ju i februaritråden så borde ställa in mig på nästa försök..[/

Hej! Jag känner igen mig i det där med ickemensen och trasslet. Du skrev tidigt i tråden att du oroar dig för att det ska vara tecken på svagare ägglossning och lägre fertilitet och jag har tänkt samma sak om mig själv. Jag är nyligen fyllda trettio med tre barn som har kommit väldigt enkelt. Men jag känner en förändring i kroppen nu. Håller tummarna att det stabiliseras för dig.

Hej! Håller tummarna för dig med! Ringde faktiskt gyn imorse och bokade tid för kontroll. Lika bra att kolla upp!
  • Josefine123

Hoppar in här! Bim 3/2. Har inte börjat försöka på riktigt än men sexade 3 dagar innan ägglossning så hoppas ändå! Funderar på att ta ett tidigt test imorgon men kan man lita på det? Om det är negativt kan man du avskriva att det blivit nåt denna månaden?

• Sofieelises

Igårmorse skrev jag och var deppig pga att jag trodde jag skulle få positivt äl-test under dagen men det slog aldrig om och blev starkare än översta stickan (mannen bortrest så tänkte att då är det kört denna cykeln).

Nu tog jag ett och nu är det inte många timmar från starkt positivt (underst)!! Och mannen kommer hem sent ikväll så då har vi ändå en bra chans denna cykeln!!

Aldrig varit så glad över att lh-stegringen segat sig, haha.

• Fnattilur

Justerar min BIM. :)

1/2 - Milor, mijjan12, Loea, Gosmys

2/2 - Izzy123, LouiseO

4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid

5/2 - Barbrastreisand, Etaj, Emalie

6/2 - Carline, ESemlan84

7/2 - Arneliis, 123fjäril

8/2 - Nixtie

9/2 - Trollkvinnan

10/2 - Bellsss

11/2 - Sofieelises, Sarakarolina, Lyra78

12/2 - Snarttrettiochtrevar89

13/2 - Scrootie, Fnattilur

16/2 - Mikkan, myownworstenemy

20/2 - Link92

• Fnattilur
    Sofieelises skrev 2020-01-29 12:23:45 följande:

Igårmorse skrev jag och var deppig pga att jag trodde jag skulle få positivt äl-test under dagen men det slog aldrig om och blev starkare än översta stickan (mannen bortrest så tänkte att då är det kört denna cykeln).

Nu tog jag ett och nu är det inte många timmar från starkt positivt (underst)!! Och mannen kommer hem sent ikväll så då har vi ändå en bra chans denna cykeln!!

Aldrig varit så glad över att lh-stegringen segat sig, haha.

Och mitt ÄL-test var svagt idag igen! :D Plus att jag hade ÄL-värk mellan kl 16-20 igårkväll. Så då blev det ganska bra tajmning för oss ändå!
  • LBP91
    Loea skrev 2020-01-29 10:58:50 följande:

Tack! :D fram tills för typ två dagar sen kände jag inget speciellt alls! Har tidigare cykler tolkat och trott massa som senare visar sig vara ingenting. Har en låång lista på de klassiska symptomen som alla bara varit placebo för mig. Tex svullen magen (sett ut som att jag varit gravid i tre månader redan), värk i äggstockarna, illamående, yrsel, trötthet, hunger, ömma bröst, ilningar från ljumskarna ner mot benen osv. Inget av dessa har varit tecken på en gravidtet för mig utan bara sån jag är mellan ÄL och mens tydligen.

Men denna gången har tecknen snarare varit att jag inte blivit uppblåst om magen, inte haft mensvärk. Däremot har jag haft en lite huggande, ilande, dragig känsla strax under äggstockarna och in mot mitten. Kändes inte som mensvärk utan något annat. Antagligen har det varit växtvärk och ev att ligamenten börjar stretchas. Så det har varit det enda jag faktiskt känt. Nu verkar brösten börja bli lite tyngre också men det blir dom innan mens också så det är ingen skillnad egentligen :)

Grattis. Vad roligt! Jag upplevde också en känsla av att något drar nere i magen och brösten var både tunga och superömma. Nu börjar det faktiskt att gå över vilket gör min orolig såklart. Hoppas det bara är tillfälligt. Men nu har jag fått så mycket flytningar att jag känner när det rinner (ber om ursäkt för den mentala bilden) och självklart blir man oroligt att det är blod som ska komma. Det är ju så tidigt än så vad som helst kan hända och med två missfall i bagaget blir man inte mindre orolig. Jag försöker ta en dag som den kommer och inte tänka så mycket på att jag är gravid och ibland glömmer jag bort det. Då blir man så där superglad när man kommer på det igen, haha.
  • Snarttrettiochtrevar89
    Gnusmas skrev 2020-01-29 11:31:58 följande:

Hej! Håller tummarna för dig med! Ringde faktiskt gyn imorse och bokade tid för kontroll. Lika bra att kolla upp!

Det låter klokt. Om inte annat bara för att lugna nerverna och kunna slappna av. Lycka till!
Svar på tråden BIM Februari 2020