• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Freya18

Känner mig inte så hoppfull denna månad.. :/

En väldigt lång mens och så började jag med ägglossningstest på CD 13 när blödningen slutade. Inga positiva tester under helgen och förväntade mig en stegring i början av denna vecka, men nu är dom ännu svagare..

I söndags kände jag lite molvärk och fick en färsk blödning som skulle kunna vara pga ägglossning (brukar alltid få en blödning i samband), så jag räknar med att ägglossning var i söndags då. Det är så lätt att missa stegringen om man bara testar en gång om dagen. Och nån gång tog jag den direkt på morgonen vilket man inte ska göra.

Jag har dock redan gett upp hoppet för denna omgång. Laddar om i februari istället.

• Loea
    LBP91 skrev 2020-01-29 12:52:14 följande:

Grattis. Vad roligt! Jag upplevde också en känsla av att något drar nere i magen och brösten var både tunga och superömma. Nu börjar det faktiskt att gå över vilket gör min orolig såklart. Hoppas det bara är tillfälligt. Men nu har jag fått så mycket flytningar att jag känner när det rinner (ber om ursäkt för den mentala bilden) och självklart blir man oroligt att det är blod som ska komma. Det är ju så tidigt än så vad som helst kan hända och med två missfall i bagaget blir man inte mindre orolig. Jag försöker ta en dag som den kommer och inte tänka så mycket på att jag är gravid och ibland glömmer jag bort det. Då blir man så där superglad när man kommer på det igen, haha.

Hur långt gången är du? Jag tänker att det är naturligt att det känns som mest i början när kroppen håller på och anpassar sig till hormonerna. Men man vill ju gärna veta helt hundra att inget hänt. Kan tänka mig att det är svårt att inte oroa sig om man vart med om det innan dessutom, då vet man ju att det kan komma från ingenstans. Haha mina flytningar kanske kommer igång sen! Hoppas dock att jag missar den biten, hade blivit precis som du säger, nojig att det ska vara blod osv. Fasen vad man vill att tiden ska gå snabbt tills att man kan känna sig säkrare.

När kommer ni berätta för familj och vänner? :)
  • LBP91
    Loea skrev 2020-01-29 15:04:51 följande:

Hur långt gången är du? Jag tänker att det är naturligt att det känns som mest i början när kroppen håller på och anpassar sig till hormonerna. Men man vill ju gärna veta helt hundra att inget hänt. Kan tänka mig att det är svårt att inte oroa sig om man vart med om det innan dessutom, då vet man ju att det kan komma från ingenstans. Haha mina flytningar kanske kommer igång sen! Hoppas dock att jag missar den biten, hade blivit precis som du säger, nojig att det ska vara blod osv. Fasen vad man vill att tiden ska gå snabbt tills att man kan känna sig säkrare.

När kommer ni berätta för familj och vänner? :)

Är bara i vecka 5 än och önskar att tiden bara kunde flyga förbi så man har de här kritiska veckorna bakom sig. Har hört att de flesta får mer/starkare symptom runt vecka 6 eller 7 och det är i dessa veckor mina missfall har skett så att komma till vecka 8 är ett av mina delmål. Det är nästan så man önskar att man får må lite illa bara för att känna bekräftelse på att allt är bra. Vilken vecka är du i?

Än så länge har jag bara berättat för en vän som följt mig genom denna resa och stöttat mig vid mina missfall. Väntar med att berätta för andra tills vi är förbi vecka 12.

Gjorde du något speciellt för att berätta för din partner? Jag var lite osäker på om jag skulle berätta samma dag eller vänta tills jag gjort ett till test för att bekräfta. Mitt första var ändå ganska svagt och jag vet att min sambo blir lite osäker när jag har visat svaga test förut. Men så fick jag ett sms av honom där han hade skrivit hur mycket han älskar mig (och då visste han inte ens) så jag var tvungen att ringa honom och tala om!
  • Paowlina

Hoppar in! BIM 6/2. Känns tyvärr mer som att mensen är på väg, men köpte ändå ett test som ligger och väntar :)

• Etaj

justerar min BIM

1/2 - Milor, mijjan12, Loea, Gosmys

2/2 - Izzy123, LouiseO

4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid

5/2 - Barbrastreisand, Emalie

6/2 - Carline, ESemlan84

7/2 - Arneliis, 123fjäril

8/2 - Nixtie, Etaj

9/2 - Trollkvinnan

10/2 - Bellsss

11/2 - Sofieelises, Sarakarolina, Lyra78

12/2 - Snarttrettiochtrevar89

13/2 - Scrootie, Fnattilur

16/2 - Mikkan, myownworstenemy

20/2 - Link92

• Loea
    LBP91 skrev 2020-01-29 16:02:49 följande:

Är bara i vecka 5 än och önskar att tiden bara kunde flyga förbi så man har de här kritiska veckorna bakom sig. Har hört att de flesta får mer/starkare symptom runt vecka 6 eller 7 och det är i dessa veckor mina missfall har skett så att komma till vecka 8 är ett av mina delmål. Det är nästan så man önskar att man får må lite illa bara för att känna bekräftelse på att allt är bra. Vilken vecka är du i?

Än så länge har jag bara berättat för en vän som följt mig genom denna resa och stöttat mig vid mina missfall. Väntar med att berätta för andra tills vi är förbi vecka 12.

Gjorde du något speciellt för att berätta för din partner? Jag var lite osäker på om jag skulle berätta samma dag eller vänta tills jag gjort ett till test för att bekräfta. Mitt första var ändå ganska svagt och jag vet att min sambo blir lite osäker när jag har visat svaga test förut. Men så fick jag ett sms av honom där han hade skrivit hur mycket han älskar mig (och då visste han inte ens) så jag var tvungen att ringa honom och tala om!

Ja visst gör man! Kan tänka mig att första tiden nu kommer gå extremt långsamt. Om man räknar från min sista mens blir det väldigt missvisande då jag har så långa cykler, isf skulle har vara vi vecka 5-6 redan. Räknar istället med två veckor innan ÄL och då är jag i vecka 4a :) tänkte vänta över helgen och skriva in mig på måndag om jag fortfarande är gravid då.

Ja jag vill också vänta ett tag med de flesta men har några nära vänner som vet exakt allt och dom fick reda på det redan samma dag. Jag gick direkt och väckte min sambo! På ett sätt hade det känts väldigt märkligt att inte berätta för honom direkt, vi är ju i det här tillsammans lika mycket. Skulle vara konstigt att gå runt och bära på det själv för min del, vill dela allt med honom. Även den första reaktionen. Däremot vill jag gärna överraska mina föräldrar! Får fundera ut något kul. Dom kommer bli så sjukt glada.
  • LBP91
    Loea skrev 2020-01-29 20:14:25 följande:

Ja visst gör man! Kan tänka mig att första tiden nu kommer gå extremt långsamt. Om man räknar från min sista mens blir det väldigt missvisande då jag har så långa cykler, isf skulle har vara vi vecka 5-6 redan. Räknar istället med två veckor innan ÄL och då är jag i vecka 4a :) tänkte vänta över helgen och skriva in mig på måndag om jag fortfarande är gravid då.

Ja jag vill också vänta ett tag med de flesta men har några nära vänner som vet exakt allt och dom fick reda på det redan samma dag. Jag gick direkt och väckte min sambo! På ett sätt hade det känts väldigt märkligt att inte berätta för honom direkt, vi är ju i det här tillsammans lika mycket. Skulle vara konstigt att gå runt och bära på det själv för min del, vill dela allt med honom. Även den första reaktionen. Däremot vill jag gärna överraska mina föräldrar! Får fundera ut något kul. Dom kommer bli så sjukt glada.

Jag gjorde mitt första test kl 2 på natten så ville faktisk inte väcka min sambo då han har haft problem att sova den senaste tiden. Jag har alltid berättat för honom redan samma dag och har då planerat flera veckor innan hur jag ska ge honom nyheten men den här gången var jag oförberedd. Så det fick bli FaceTime för jag vill ju se hans reaktion. Jag har inte hört av mig till BM än och avvaktar nån vecka till. Tidigare ringde jag typ dagen efter jag plussade och sen blev jag tvungen att ringa och avboka tiden och det var ganska jobbigt så vill undvika det. Men ska försöka boka in ett tidigt ultraljud runt vecka 8.
  • Louiseo

Bim -3 imorgon .. Tycker mig kunna se att mina flytningar börjar bli rosa. Alltså att eventuellt mens smyger sig på. Förra månaden fick jag missfall men då hade jag vanlig mens innan så vet inte vad jag ska tro riktigt. Jag beställde test som kom idag. Ett testa tidigt och ett vanligt. Hur hade ni gjort? hade ni testat imorrn bitti??

• Loea
    LBP91 skrev 2020-01-29 20:30:53 följande:

Jag gjorde mitt första test kl 2 på natten så ville faktisk inte väcka min sambo då han har haft problem att sova den senaste tiden. Jag har alltid berättat för honom redan samma dag och har då planerat flera veckor innan hur jag ska ge honom nyheten men den här gången var jag oförberedd. Så det fick bli FaceTime för jag vill ju se hans reaktion. Jag har inte hört av mig till BM än och avvaktar nån vecka till. Tidigare ringde jag typ dagen efter jag plussade och sen blev jag tvungen att ringa och avboka tiden och det var ganska jobbigt så vill undvika det. Men ska försöka boka in ett tidigt ultraljud runt vecka 8.

Haha nej det förstår jag! Mitt i natten är ju lite väl. Kul med facetime iaf :)

Usch den biten har jag inte ens tänkt på. Kanske också borde vänta iaf nästa vecka också. Så svårt när man blir så otålig.
  • mw93

Jag hoppar in här! Jag har ägglossning nu till helgen och bim blir 15e-16e feb. Detta blir andra försöket. Min dotter född 2017 blev till på första. Känner typ att hoppet runnit ur mig men kommer ändå försöka ligga så mycket som möjligt, men spänningen från första försöket finns verkligen inte där längre.

Svar på tråden BIM Februari 2020