• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Sofieelises
    Mikkans skrev 2020-01-31 18:27:24 följande:

Hur är erat sekret vid ägglossning? Har hög på monitorn idag och har ägglossningskänningar. Mina flytningar är dock vattniga om än tilltagande. Vet inte om jag tycker jag hade trådiga flytningar förra cykeln heller...

Jag brukar ha "äggvite" - flytningar dagen innan äl men den här månaden hade jag faktiskt bara vattniga, dagen innan äl och på äl huur mycket som helst (ursäkta, to much information....). Men vad jag förstått så är båda typerna av flytningar lätta att simma igenom för spermierna så bara kör på skulle jag säga!! :)
  • Loea
    Mikkans skrev 2020-01-31 18:27:24 följande:

Hur är erat sekret vid ägglossning? Har hög på monitorn idag och har ägglossningskänningar. Mina flytningar är dock vattniga om än tilltagande. Vet inte om jag tycker jag hade trådiga flytningar förra cykeln heller...

Jag hade ÄL-sekret en vecka innan jag hade ÄL. Vad jag läst är det inte en fullt så perfekt vetenskap som man nog lätt får bilden av. Verkar vara mycket mer individuellt, så tar säkert lite tid att hitta sin egen rytm.
  • Mikkans
    Loea skrev 2020-01-31 21:39:19 följande:

Jag hade ÄL-sekret en vecka innan jag hade ÄL. Vad jag läst är det inte en fullt så perfekt vetenskap som man nog lätt får bilden av. Verkar vara mycket mer individuellt, så tar säkert lite tid att hitta sin egen rytm.

Sofieelises skrev 2020-01-31 21:27:25 följande:

Jag brukar ha "äggvite" - flytningar dagen innan äl men den här månaden hade jag faktiskt bara vattniga, dagen innan äl och på äl huur mycket som helst (ursäkta, to much information....). Men vad jag förstått så är båda typerna av flytningar lätta att simma igenom för spermierna så bara kör på skulle jag säga!! :)

Tack båda för svar!! Äter ju bisolvon denna månaden oxå, så det kanskw kan påverka:)
  • Freya18

Fullt utslag idag! På CD 21. Väldigt sent för mig. Förförde mannen inatt och ska försöka göra det ikväll också. Och kanske imorn. ;)

BIM framflyttad till alla hjärtans dag! Vi får se om det blir en kärleksfull dag eller rent ut sagt en skitdag.

• Sofieelises
    Freya18 skrev 2020-02-01 11:34:20 följande:

Fullt utslag idag! På CD 21. Väldigt sent för mig. Förförde mannen inatt och ska försöka göra det ikväll också. Och kanske imorn. ;)

BIM framflyttad till alla hjärtans dag! Vi får se om det blir en kärleksfull dag eller rent ut sagt en skitdag.

Wihooo :) Håller tummarna för en positiv alla hjärtans dag!! Tänker själv att OM jag nu skulle bli gravid denna månad (har inga höga förhoppningar) så skulle jag vilja slå in ett test och ge min man på alla hjärtans dag..
  • Freya18

Fortfarande fullt utslag och nu börjar jag även känna en hel del molande värk från äggstockarna.

Maken var såå osugen igår så det blev inget.. Hoppas på att det ska gå bättre ikväll. Egentligen är han nöjd med ett barn och inte så där super hajpad över att vi ska försöka få en till. Lite svårt när jag vill ha en stor familj!

Hur är era partners i babyplanerandet? Pratar dom och planerar med er? Lika entusiastiska?

• Leah56
    Freya18 skrev 2020-02-02 10:39:50 följande:

Fortfarande fullt utslag och nu börjar jag även känna en hel del molande värk från äggstockarna.

Maken var såå osugen igår så det blev inget.. Hoppas på att det ska gå bättre ikväll. Egentligen är han nöjd med ett barn och inte så där super hajpad över att vi ska försöka få en till. Lite svårt när jag vill ha en stor familj!

Hur är era partners i babyplanerandet? Pratar dom och planerar med er? Lika entusiastiska?

Hoppas ni får till lite mys snart då! Vi är väldigt engagerade båda två men vi har inga barn sen innan så vi längtar väldigt mycket!!!

• Sofieelises

Min man är av inställningen "det händer när det händer". Han tar det väldigt chill och jag är värsta kontrollfreaket. Vi har iofs tre barn så jag förstår att han inte har bråttom - det har jag, haha.

Han vet om att jag tar äl-test men jag avslöjar aldrig när jag faktiskt har äl, det känns så osexigt (well, det är väl inget som är särskilt sexigt och romantiskt med barnverkstad såhär på försök 7 men ni fattar). Vi ligger oftast varannan till var tredje dag oavsett så han märker ingen skillnad om jag förför honom "lite extra" där i ägglossningstider ;p
  • Loea

Men vill du verkligen ha fler barn med honom om han inte vill det?

Jag hade aldrig orkat dra hela den här processen om min man inte hade vart med på tåget. Allt det här är tillräckligt utmattande som det är med hopp och förtvivlan och allt däremellan.

Min man är lite försiktigare med att hoppas och även om vi plussat så vågar han inte riktigt tro det. Men jag har ingen lust att vara den enda som tänker på det här och ligger tre steg före i allt så pushar honom och förväntar mig att han är lika delaktig. Känns som att män redan från början hamnar efter kvinnan i allt det här då ändå blir en själv som gör ÄL-test, känns viktigt att dom snabbt tar igen det försprång kvinnan har för att inte hamna efter ännu mer.
  • boshab

Mens idag, hade tidigare ÄL denna cykel därför kom mensen "tidigare" än BIM. Börjar bli väldigt tungt psykiskt detta. Lycka till alla!

Svar på tråden BIM Februari 2020