BIM Februari 2020
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Tjejer... 4 månader utan äl. Denna cykel tar jag två tester om dagen. Ingen äl. Psykiskt nedbruten. Någon som också kämpar med att hitta sin äl? Eller någon av er med PCOS som jag misstänker att jag har. Har jag detta får jag svar på så många frågetecken genom mitt liv... Styrkekramar till alla er som kämpar och som just idag eller andra dagar tycker att det känns tufft med livets alla utmaningar.
Hade sex en gång i måndagskväll, fick positivt äl-test igår (onsdag) vid 15, hade sex igen imorse vid 07. Nu på morgonen peakede äl-testet dvs starkare teststreck än kontrollstreck (se bild) så tror att äl sker under em idag.. Är mina chanser goda tror ni? Rädd att vi låg för sent efter positivt äl-test (ca 16 timmar efter positivt).
Börjar tappa hoppet efter 5-6 försök nu där man verkligen prickat äl perfekt utan att något hänt..
Hej alla! Idag fick jag min mens efter en lååång väntan, kändes bara skönt! Jag visste ju att jag inte va gravid
Efter typ 5000 tester...
En fundering.. min mens har som jag skrivit tidigare blivit konstig med sen mens och småblödningar osv. Även blött vid samlag vid ett tillfälle. Jag har ju fått tid till gyn för att kolla upp detta. Jag sa inget när jag bokade tiden om att jag försöker bli gravid, utan bokade väl tiden mer i kolla så jag inte har cancer-syfte. tänker att om det är problem med ägglossning eller fertilitet så vet jag inte om jag vill gräva ner mig i det nu..
Iaf så är tiden på dag 21 i min cykel, precis mellan ägglossning och mens och funderar på om de kommer att ta något prov INUTI livmodern och om de då kan störa en eventuell blivande graviditet? Eller kommer de bara ta prov från livmoderhalsen? Gjorde cellprov för ett år sedan som var ok och det visste hon om som bokade tiden.. vad tror ni? Ska man hoppa över att försöka denna månaden eller ska man köra ändå?
Hade sex en gång i måndagskväll, fick positivt äl-test igår (onsdag) vid 15, hade sex igen imorse vid 07. Nu på morgonen peakede äl-testet dvs starkare teststreck än kontrollstreck (se bild) så tror att äl sker under em idag.. Är mina chanser goda tror ni? Rädd att vi låg för sent efter positivt äl-test (ca 16 timmar efter positivt).
Börjar tappa hoppet efter 5-6 försök nu där man verkligen prickat äl perfekt utan att något hänt..
Jag har fått till mig att man ska gå på när testen slutar vara positiva, alltså nör hormonhalten börjar sjunka. Detta för att det kan ta lång tid för ägget att släppa och då kan man få positivt test i flera dagar. Har ingen källa på detta och vet inte om det stämmer men jag har alltid gått efter detta och på mog har det stämt då jag känner av min ägglossning (oftast iaf).
Tror inte det handlar så mycket om att pricka rätt, var tredje dag ska ju vara gott nog säger man ju.. det är mycket annat som ska stämma också.. jag har fem barn. Första tog ett år, andra 6 månader, tredje 8 månader, de andra två tog båda på första försöket.. alla med samma man.. så det kan vara jätteolika med samma förutsättningar..
Tack för svaret! Ja jag har ingen aning, på de flesta ställen står det 24-36h efter första positiva ägglossningstestet men jag brukar testa och se så att det peakar och räkna det som ägglossningsdagen (tempar också).
Wow fem barn är mitt drömantal - jag har tre sp far, alla har blivit till utan att vi försökt så jag trodde nog att det skulle gå på första försöket för oss nu men icke!
Tack för svaret! Ja jag har ingen aning, på de flesta ställen står det 24-36h efter första positiva ägglossningstestet men jag brukar testa och se så att det peakar och räkna det som ägglossningsdagen (tempar också).
Wow fem barn är mitt drömantal - jag har tre sp far, alla har blivit till utan att vi försökt så jag trodde nog att det skulle gå på första försöket för oss nu men icke!
Jag hoppar in här! Jag har ägglossning nu till helgen och bim blir 15e-16e feb. Detta blir andra försöket. Min dotter född 2017 blev till på första. Känner typ att hoppet runnit ur mig men kommer ändå försöka ligga så mycket som möjligt, men spänningen från första försöket finns verkligen inte där längre.
Jag justerar min BIM
1/2 - Milor, mijjan12, Loea, Gosmys
2/2 - Izzy123, LouiseO
4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid
5/2 - Barbrastreisand, Emalie
6/2 - Carline, ESemlan84
7/2 - Arneliis, 123fjäril
8/2 - Nixtie, Etaj
10/2 - Bellsss
11/2 - Sofieelises, Sarakarolina, Lyra78
12/2 - Snarttrettiochtrevar89
13/2 - Scrootie, Fnattilur, Trollkvinna123