BIM Februari 2020
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Hej! Jag hoppar in i denna tråd nu då bim Januari inte gav något positivt resultat...
Jag fick positivt på ägglossningstestet idag, men ganska svagt... jag är nybörjare på sånt här, betyder det att äl är på gång? För jag ser att vissa visar upp bilder där strecket blir starkare och starkare, vad innebär det? :)
(Jag försöker lägga in bild, men det verkar inte fungera...)
Och angående pappans engagemang - min man hade inställningen "händer det så händer det" med första. Men denna gång är han med på tåget med ägglossningstest osv :)
Blir tokig av att varje månad känna av samma tankemönster. Alltså att beroende på var jag är i cykeln så är jag olika optimistisk och hoppfull om att vara gravid. Bim -11 som jag är på idag är alltid värst av någon anledning. Trots att jag vet att det är nästan omöjligt att kunna känna symptom såhär tidigt så inbillar jag mig alla möjliga och låter mig övertygas. Är det någon annan som känner igen sig?
Känner igen mig i de där! Inbillat mig saker varje månad men försöker släppa på det och inte tänka på symtom, fast de är svårt. Har alltid tagit tidiga tester men första månaden nu jag inte ska göra de, blir bara trött på negativa sen så känner jag inga symtom heller. Har varit stressad kring detta o vill bara bli gravid men tror min kropp är för stressad och det blir ngn spärr. Börjat meditera och hjälper en del. Fy för de här man vill ju bara bli gravid! Hur längr har ni försökt?
Yoga och meditation hjälper för det mesta oblitt liv så jag håller med dig där. Stress är så förrädiskt och lurigt. Jag ställer alltid in mig rent tankemässigt att nej jag är inte gravid. Men så ÄNDÅ framkallar jag massa symptom och övertygar mig själv. Sen tar jag test alldeles för tidigt och såklart är de negativa. Månad efter månad. Skulle väl säga att vi är på femte försöket, vilket inte är mycket i sammanhanget men jag har tidigare blivit gravid på första eller andra och då blir inställningen lite skev. Hur länge har ni försökt?
Vi har aldrig sex om inte båda vill helt och hållet. Det ska kännas bra för båda och nu hade maken en sån kväll då han var för trött. Då får man snällt bita ihop och sura i tysthet. Haha.
Maken säger att han vill vänta några år egentligen, men innan jag lyckades bli gravid med sonen så hade det gått 5 år. Är 34 idag och känner att jag har inte riktigt tiden på min sida, vilket han förstår också. Det är så jäkla surt när det är svårt att bli gravid. Jag lider med alla som har det svårt. Riktigt tufft är det.
Hoppar in här!
Började försöka i Okt 2019, så är på vårt 4:e försök, väntar fortfarande spänt på resultat. Är idag på BIM -1, mycket mixade symptom denna månad. Kvällsillamående, halsbränna, orolig sömn, molande värk i livmoder och rygg som kommit och gått de senaste 3 dagarna. Känner ju självklart hopp men upplevde liknande symptom tidigare då det visade sig vara negativt.
Använt CB digital ägglossningstest sedan vi beslutade oss för att börja försöka. Någon som testat dessa och vet om det är normalt att inte uppnå 'maximal chans för graviditet' varje månad? Endast uppnått fast smiley (maximal chans) denna månaden.
Godmorgom, jag hoppar in här också. Jag har BIM på lördag, har redan tagit två tester i helgen - Toknegativa. Vi har ett barn sen tidigare, 3,5 år och detta är vårt andra försök till syskon. Vi har kört med Bisolvon och det var så första kom till också. Har inte jättemycket symtom.. typ inga. Men känsliga bröst o jäkla humör. (Kan vara pms) hoppaa hoppas hoppas!
Joråsåatt.... Vaaaarje månad har jag varit övertygad om att jag varit gravid där mellan äl+1 till äl+10 ish. Men nej. Som sagt försök 6 eller 7 nu (tappat räkningen) och har typ tappat hoppet. Vet redan att jag inte är gravid denna månad. Vet inte varför jag blivit så neggo helt plötsligt.
Stryker mig själv på 16/2. Fortfarande har ingen ägglossning kommit ännu.
BIM-LISTA
1/2 - Milor, mijjan12, Loea, Gosmys
2/2 - Izzy123, LouiseO
4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid
5/2 - Barbrastreisand, Emalie
6/2 - Carline, ESemlan84
7/2 - Arneliis, 123fjäril
8/2 - Nixtie, Etaj
10/2 - Bellsss
11/2 - Sofieelises, Sarakarolina, Lyra78
12/2 - Snarttrettiochtrevar89
13/2 - Scrootie, Fnattilur, Trollkvinna123, Jasmine00
16/2 - Mikkan, myownworstenemy
20/2 - Link92
29/2 - Mammaresan
Hej!
Önskar jag kan få lite hjälp då jag är helt ny på det här med ägglossningstest.
Jag såg i min app (Flo) att jag borde haft ägglossning 30-31 januari, men jag vet inte om den räknar helt rätt. I fredags 31/1 tog jag ett ägglossningstest mitt på dagen och fick ganska snabbt två lika starka streck. Det var det enda testet jag tog så jag vet inte hur det skulle sett ut innan eller efter. Vi hade sedan sex både fredag och lördag kväll, har vi då lyckats pricka in rätt dagar tror ni?
Jag borde ha bim 15/2 :)