BIM Februari 2020
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Fortfarande fullt utslag och nu börjar jag även känna en hel del molande värk från äggstockarna.
Maken var såå osugen igår så det blev inget.. Hoppas på att det ska gå bättre ikväll. Egentligen är han nöjd med ett barn och inte så där super hajpad över att vi ska försöka få en till. Lite svårt när jag vill ha en stor familj!
Hur är era partners i babyplanerandet? Pratar dom och planerar med er? Lika entusiastiska?
Min man är av inställningen "det händer när det händer". Han tar det väldigt chill och jag är värsta kontrollfreaket. Vi har iofs tre barn så jag förstår att han inte har bråttom - det har jag, haha.
Han vet om att jag tar äl-test men jag avslöjar aldrig när jag faktiskt har äl, det känns så osexigt (well, det är väl inget som är särskilt sexigt och romantiskt med barnverkstad såhär på försök 7 men ni fattar). Vi ligger oftast varannan till var tredje dag oavsett så han märker ingen skillnad om jag förför honom "lite extra" där i ägglossningstider ;p
Men vill du verkligen ha fler barn med honom om han inte vill det?
Jag hade aldrig orkat dra hela den här processen om min man inte hade vart med på tåget. Allt det här är tillräckligt utmattande som det är med hopp och förtvivlan och allt däremellan.
Min man är lite försiktigare med att hoppas och även om vi plussat så vågar han inte riktigt tro det. Men jag har ingen lust att vara den enda som tänker på det här och ligger tre steg före i allt så pushar honom och förväntar mig att han är lika delaktig. Känns som att män redan från början hamnar efter kvinnan i allt det här då ändå blir en själv som gör ÄL-test, känns viktigt att dom snabbt tar igen det försprång kvinnan har för att inte hamna efter ännu mer.
*väntar in honom kanske man skriver?
Man kan ju inte hjälpa att man är osugen såklart. Svårt när man vill olika "/
Min sambo är helt med på tåget. Vi vill båda ha två täta (dottern är 10 mån nu) (: Jag skulle nog gärna ha fler men har insett att jag inte är en bebismamma och jag ser absolut "fördelarna" med två. Sen kanske han hade velat vänta något halvår till men har inget emot att börja försöka nu (:
Här är snart mensen slut, borde vara sista dagen idag, så det är lååångt kvar. Haha!
Vi har 3 barn sedan innan så vi har ju flera stycken också. Självklart har en rätten att också få längta och känna smärta av att det inte blev som en tänkt, trots att en har barn sedan innan! Jag skulle själv bli ledsen om möjligheten att skaffa fler barn togs ifrån mig. Just nu har ingen av oss bråttom för att det ska bli plus men trots det blir jag lika besatt över det där plusset varje månad och lika besviken också.
Det här blir tredje månaden för oss varav vi försökt ganska avslappant förra månaden då det är svårt att få till det. Månaden dessförinnan så trodde jag att jag kanske råkat bli gravid (då försökte vi inte aktivt). Och det där med att testa, undra, fundera och hoppas sliter oerhört. Har inte gjort det så länge ens men har redan stor avsmak av stressen som uppstår mellan ÄL till BIM!
Men för egen del verkar det vara knas med ÄL och även långa cykler mellan varven så vet inte ens om vi har en rättvis chans just nu. Kroppen har inte riktigt varit med hittills. Den här månaden kanske det blir en mer "normal" cykel med tydlig ÄL. :)
Och den här månaden vill jag försöka pricka bättre. Varannan dag är annars den bästa metoden för att "pricka" ÄL men tror inte vi är där just nu för att hinna med det. Haha!
Hej alla! Jag och min sambo började försöka i somras, men det har inte satt sig än. Jag följde dessa trådarna i början men tappade gnistan lite och vi har inte sedan oktober försökt aktivt utan bara legat när vi känt för det. Har dock ett underbart förhållande och sexliv så vi har bara njutit av varandra istället :)
Nu har jag dock upplevt en svag blödning i nästan en vecka CD 20-25) och ska först få mens om 4-6 dagar ungefär. Någon som upplevt liknande? Det har varit väldigt ljusrosa och ljusbrunt. Har kladdat ner trosorna ibland men knappt något alls. Definitivt inte tidig mens alltså.
Hur är erat sekret vid ägglossning? Har hög på monitorn idag och har ägglossningskänningar. Mina flytningar är dock vattniga om än tilltagande. Vet inte om jag tycker jag hade trådiga flytningar förra cykeln heller...
Fortfarande fullt utslag och nu börjar jag även känna en hel del molande värk från äggstockarna.
Maken var såå osugen igår så det blev inget.. Hoppas på att det ska gå bättre ikväll. Egentligen är han nöjd med ett barn och inte så där super hajpad över att vi ska försöka få en till. Lite svårt när jag vill ha en stor familj!
Hur är era partners i babyplanerandet? Pratar dom och planerar med er? Lika entusiastiska?
Det vill jag. Älskar honom enormt mycket! Han är världens snällaste och mest omtänksamma person jag känner. Och superbra pappa. :) Han har funderat fram och tillbaka om han orkar med ett till barn. Jag väntar ut honom, men vi har ändå sex runt min ägglossning utan skydd. Så på nåt sätt är han med ändå.
Men som du säger, det är rätt så jobbigt att gå igenom processen när han inte är med på samma sätt.
Blir tokig av att varje månad känna av samma tankemönster. Alltså att beroende på var jag är i cykeln så är jag olika optimistisk och hoppfull om att vara gravid. Bim -11 som jag är på idag är alltid värst av någon anledning. Trots att jag vet att det är nästan omöjligt att kunna känna symptom såhär tidigt så inbillar jag mig alla möjliga och låter mig övertygas. Är det någon annan som känner igen sig?
Blir tokig av att varje månad känna av samma tankemönster. Alltså att beroende på var jag är i cykeln så är jag olika optimistisk och hoppfull om att vara gravid. Bim -11 som jag är på idag är alltid värst av någon anledning. Trots att jag vet att det är nästan omöjligt att kunna känna symptom såhär tidigt så inbillar jag mig alla möjliga och låter mig övertygas. Är det någon annan som känner igen sig?